فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران در گفت‌وگو با عصرخودرو مطرح کرد

گروکشی بازار خودرو با نظام عرضه خودروسازان

عصر خودرو- رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران: با گذشت حدود یک ماه از پایان تعطیلات نوروزی ، بازار خودرو طی چند روز گذشته از سال جدید راکد بوده است چراکه خودروسازان تا ۲۵ فروردین عملاً خودرویی را فاکتور نمی‌کنند و تنها خودروهای ثبت نامی در دعوت‌نامه‌های قبلی را تحویل می‌دهند.

گروکشی بازار خودرو با نظام عرضه خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه «خبری عصرخودرو» ، سعید مؤتمنی بابیان این مطلب تصریح کرد: با این‌وجود قیمت‌های کنونی خودروهای داخلی همانند روزهای پایانی اسفند‌ماه سال گذشته است و از ابتدای سال جاری قیمت‌های خودرو در بازار استخراج می‌شود بدان معنا که اگر شرایط عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی داخلی همانند روزهای پایانی اسفندماه 97  باشد، افزایش قیمتی را در خودروهای داخلی شاهد نخواهیم داشت و در غیر این صورت، احتمال گرانی و نوسان چندباره قیمت خودرو وجود دارد.
    به گفته او از سوی دیگر، مشتریان واقعی قبل از عید خودرو موردنظر را خریداری کردند،  و معمولاً در فروردین‌ماه تقاضا کاهش و عرضه افزایش می‌یابد و تنها کسانی که می‌خواستند خودروهای خود را تبدیل به احسن کنند منتظر خودروهای مدل 98 هستند که این امر موجب افت قیمت خودروهای مدل 97 خواهد شد.
    مؤتمنی ادامه داد: با این شرایط هنوز چشم‌انداز روشنی برای قیمت خودروهای داخلی در بازار وجود ندارد و اگر سایپا و ایران‌خودرو همانند اسفندماه سال گذشته به عرضه خودرو ادامه دهند، قیمت‌ها تغییری نمی‌کند و با توجه به کاهش تقاضا در ماه مبارک رمضان و نزدیکی فصل امتحانات مدارس امکان افزایش قیمت خودرو محدود است.
    رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران  در بخش دیگری با اشاره به اینکه در بازار خودروهای وارداتی نیز تداوم ممنوعیت واردات خودرو ، مشکلات ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور و افزایش نسبی نرخ ارز طی چند روز گذشته موجب رشد نسبی قیمت‌ها در بازار بی تقاضای خودروهای خارجی شده است اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی قبل از عید افزایش‌یافته بود، اما با افزایش نرخ دلار طی چند روز اخیر، عرضه این خودروها کم و قیمت‌ها افزایش اندکی داشته است. بااین‌وجود خریدار چندانی در بازار خودروهای خارجی وجود ندارد و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، فروشندگان این‌گونه خودروها برای تبدیل خودروهای خود به پول دچار مشکل شده‌اند. گرچه فعلاً مشکل واردات خودرو حل‌نشده اما برخی خبرها از تسریع روند ترخیص خودروهای مانده در گمرک کشور حکایت دارد. تعداد کمی از این خودروها از گمرکات ترخیص شده و احتمالاً خودروهای وارداتی مانده در گمرکات نیز تا چند روز آینده ترخیص و تحویل مشتریان می‌شود که با این روند انتظار می‌رود عرضه این خودروها به بازار حداقل مانع تداوم سیر صعودی قیمت این خودروها در بازار شود.
    او در انتها نیز گفت: گرچه در بازار این روزهای خودرو به‌خصوص خودروهای خارجی رکود حرف نخست بوده و چشم‌انداز مثبتی برای بازگشت رونق به بازار خودرو وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو