فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خبر داد:

کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته

عصر خودرو- رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد تلفات ناشی از حوادث ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دولت،  یکصد و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح امروز به ریاست محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط حوزه ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه امروز با اشاره به بررسی گزارش وضعیت ایمنی راه‌ها در سال 97 و نوروز 98 اظهار داشت: تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در اسفندماه سال 97 مبنی بر استقرار نیروهای عملیاتی در طول جاده‌های کشور،  آشکارسازی نقاط پر تصادف،‌ افزایش نیروهای پلیس راهور در سطح جاده‌ها، موجب شد تا تلفات رانندگی در نوروز 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یابد.
    وی افزود: اگرچه دستیابی به این مقدار کاهش تلفات رانندگی در طرح سفرهای نوروزی امسال قابل قبول به نظر می‌رسد اما تلفات و جراحت همطنان در جریان حوادث رانندگی برای ما غیر قابل قبول است.

    رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به کاهش 6 درصدی تردد‌ها در نوروز 98 به خاطر شرایط آب و هوایی ناپایدار گفت:  در همین مدت تعداد تلفات متاثر از حوادث ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز حدود 6.5 درصد کاهش داشته است که بیانگر عملکرد موفقتر در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور محسوب می‌شود.
    وزیر راه و شهرسازی با توجه به سهم قابل توجه حوادث رانندگی متاثر از واژگونی وعدم مهارت در کنترل خودرو تصریح کرد: بخشی از این نقایص متاثر از عامل انسانی و بخش دیگر متاثر از بارندگی در جاده‌ها بود.

    اسلامی بر زنده نگه داشتن سامانه‌های هشدار در سفر تاکید کرد و گفت: باید در راستای دقیق‌تر شدن کنترل و نظارت‌ها تلاش کرد و مردم نیز قوانین و مقررات رانندگی را به طور صحیح رعایت کنند تا شاهد رشد تلفات و سوانح ناشی از حوادث رانندگی نباشیم.
    وی با اشاره به دومین دستور جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مبنی بر سامان‌دهی یدک‌ها گفت: تعداد زیادی  از یدک‌ها طی سال‌های گذشته در کارگاه‌های فاقد مجوز و بدون رعایت استاندارد‌ها تولید شده اند که امروز مقرر شد، بر اساس مصوبه‌ کمیته ناوگان ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور؛ الزامیست تمامی یدک‌های نو از شماره پلاک برخوردار شوند، همچنین  به منظور جلوگیری از خسارت‌های شدید و مرگبار حفاظ ایمنی برروی آن‌ها نصب گردد.

    رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در مورد یدک‌های موجود نیز اظهار کرد: مقرر شد به منظور برخورداری از پلاک موقت  یدک‌ها در یک مهلت 6ماهه  از لحاظ معاینه فنی و بیمه مورد نظارت قرار گیرند و در همین مدت برای دستیابی به شماره پلاک دائمی نسبت به به رفع نقایص فنی و اصلاح موارد اقدام شود. در صورتی که یدک قابلیت اصلاح رفع معایب را نداشته باشد برای ادامه فعالیت باید نسبت به جایگزینی یک یدک استاندارد اقدام شود.
    وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مقرر شد؛ انطباق مراکز تولید با استاندارهای تولید این محصولات احراض شود.

    اسلامی با اشاره نتایج بررسی دستور جلسه رسیدگی به سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل (فاوا) نیز گفت: این سامانه فعال است و به دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات خود را بر روی این سامانه بارگزاری نکرده اند مهلت داده شد تا طبق تاریخ مورد نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اطلاعات مربوط به دستگاه خود را بارگزاری کنند.
    رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور یادآور شد: به مردم توصیه می‌شود برای انجام سفرهای برون‌شهری از اپلیکیشن و سامانه 141 (141.ir) که تمامی اطلاعات مربوط جاده‌های کشور، از قبیل نقشه، میزان ترافیک،‌ اماکن خدماتی و امداد خودروهای رسمی ومعتبر  که در طول جاده‌ها مستقر هستند، استفاده کنند.

    وی حسن مهم کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های ذی ربط حوزه ایمنی از جمله قوه قضایئه خواند و گفت: مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بر پایه خرد جمعی و وفاق کامل بین تمامی اعضا تصویب می‌شوند.

    وزیر راه و شهرسازی  چانه زنی در استاندارد را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود در صنعت خودرو به حد اکثر‌ها توجه و از حد اقل‌ها پرهیز شود. تا در راستای پروژه قدرت سازی از صنعت منتاژ فاصله گرفته و با گره زدن زنجیره تامین خود با زنجیره تامین کشورهای جهان همچنین تولید پلتفورم در لایحه‌های بالاتر این صنعت که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو