فونیکسریمکسبهتام

تیراژ خودرو در سایپا باید به ۳ هزار دستگاه در روز برسد

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع معضل اصلی خودروسازان داخلی و شرکت سایپا را وجود زیان انباشته، کمبود نقدینگی و مشکل تأمین مالی عنوان کرد.

تیراژ خودرو در سایپا باید به ۳ هزار دستگاه در روز برسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عبدالله رضیان در بازدید از سایپا و نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت با اشاره به جلسه مفصل اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: معضل اصلی خودروسازان داخلی و شرکت سایپا وجود زیان انباشته، کمبود نقدینگی و مشکل تأمین مالی است.
    وی تصریح کرد: با بررسی‌های فراوان برای حل مشکلات صنعت خودرو و به‌ویژه سایپا مکانیزمی در نظر گرفته شده که باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با هم‌فکری و همکاری مدیران مالی سایپا و وزارت صنعت معدن و تجارت، مشکلات سایپا در تأمین منابع مالی و زیان انباشته مدیریت و حل و فصل شود.

    نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس به صنعت خودرو دو طرفه است و حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌صورت همزمان مورد نظر مجلس است که هم باید پاسخ‌گوی مردم باشیم و هم از تولید داخلی حمایت کنیم.

    رضیان افزود: شرکت سایپا به‌عنوان یک بنگاه بزرگ تولیدی نیاز دارد که تولید در آن رونق داشته باشد و باید برنامه‌ریزی دقیق با هم‌فکری در این زمینه صورت گیرد.

    وی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای دست‌یابی به موفقیت، نیاز به هم‌فکری مجموعه مدیریت سایپا و تثبیت در مدیریت این گروه دارد، چرا که تزلزل در مدیریت باعث زیان‌های انباشته این مجموعه در چندسال اخیر شده است.

    وی عنوان کرد: نگاه مجلس درخصوص مشکلات سایپا این است که هم در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌صورت جدی ورود پیدا کند و هم مسیر استفاده از ظرفیت بانک‌ها و دولت هموار شده تا مشکلات سایپا برطرف شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه‌به این‌که تولید روزانه سایپا به بیش از 2هزار دستگاه رسیده، عملکرد این مجموعه در بهترین وضعیت فعلی سال‌های اخیر است و چنانچه تیراژ سایپا به 3هزار دستگاه در روز برسد، مشکلات این مجموعه تا حدود زیادی حل خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو