فونیکسریمکسبهتام

با تصویب نمایندگان مجلس؛

سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی تدوین می‌شود

عصر خودرو- مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به تدوین سند راهبردی فناوری نوین در خودروسازی کرد

سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی تدوین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحدمرکزی خبر ،  ماده 3 طرح ساماندهی صنعت خودرو دقایقی پیش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذشته شد که با 184 رای موافق، 7 رای مخالف و 3 رای ممتنع به تصویب رسید.
    بر اساس این ماده وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو و راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی از جمله خودرو‌های تمام برقی، تمام هیبریدی و خودران و نیز امکان استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی دیگر حداکثر در مدت یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام کنند.

    تکلیف وزارت صنعت برای بسترسازی ورود فناوری‌های جدید در تولید خودرو

    نمایندگان مجلس امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به بسترسازی برای ورود فناوری‌های جدید در تولید خودرو کرد.
    نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به طرح ساماندهی صنعت خودرو ماده (5) این طرح را به رأی گذاشتند که با 188 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع به تصویب رسید.
    براساس این ماده وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است در افق سند چشم انداز 20 ساله بستر‌های لازم را برای ورود فناوری‌های جدید و مستقل تولید خودرو با همکاری شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان و یا به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های فعال موجود فراهم کند.

    مخالفت مجلس با تقاضای مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو

    زمان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو در مجلس با تقاضای تعدادی از نمایندگان تقاضای مسکوت ماندن سه ماهه بررسی این طرح در مجلس مطرح شد.
    در جریان بررسی این طرح در نشست علنی صبح امروز خانه ملت، با اعلام هیأت رئیسه تقاضای تعدادی از نمایندگان برای مسکوت ماندن سه ماهه این طرح، مطرح و نمایندگان وارد بررسی این تقاضا شدند.
    بهرام پارسایی به عنوان نماینده طراحان این تقاضا گفت: این طرح 13 ماه در کمیسیون‌های مختلف مجلس به ویژه کمیسیون صنایع بدون هیچ دعوتی از طراحان اصلی آن بررسی شده است.
    وی ضمن انتقاد از مشی اعضای کمیسیون صنایع مجلس افزود: تنها یک بار از بنده به عنوان طراح اصلی ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع دعوت به عمل آمد که عملاً با ترک جلسه از سوی رئیس کمیته، این نشست منحل شد.
    پارسایی گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو اگر به نتیجه می‌رسید اکنون شاهد بی سر و سامانی و تلاطم در این بازار نبودیم، این طرح از راستای اهداف اصلی خارج شده لذا طراحان اصلی تقاضا دارند با مسکوت ماندن سه ماهه بررسی این طرح، این موضوع بار دیگر با حضور طراحان به بحث و بررسی گذاشته شود.
    در ادامه نمایندگان با تقاضای مسکوت ماندن سه ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کردند.

    معافیت واردات خودرو‌های سواری تمام برقی از پرداخت حقوق ورودی

    با موافقت نمایندگان مجلس واردات خودرو‌های سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آن‌ها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف شدند.
    در ادامه رسیدگی به ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو این طرح دقایقی پیش به رای گذاشته شد که با 193 رای موافق 3 مخالف و 2 ممتنع به تصویب رسید براساس این ماده دولت موظف است زمینه تولید خودرو‌های سواری تمام برقی و تمام هیبریدی را ظرف مدت 5 سال فراهم کند.
    هزینه‌های مالی ناشی از اجرای ماده از محل درآمد‌های ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده 3 این قانون تامین می‌شود.

    آسیب‌دیدگان حوادث و بحران‌ها فداکار خدمت شناخته می‌شوند

    بررسی ­طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو

    جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی آغاز شد

    لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو، طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن، طرح جامع مدیریت شهری، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت صنایع مس ایران، گزارش کمیسیون انرژی پیرامون حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر دستور کار امروز مجلس را تشکیل می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط