فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو» ،

گروه خودروسازی سایپا چگونه رکورد تولید را شکست؟

عصر خودرو- هفته‌ای که گذشت خبر رکورد جدید تولید در گروه خودروسازی سایپا در حالی از سوی این شرکت منتشر شد که حجم اخبار سیاسی و فوت خواننده جوان کشورمان موجب شد کمتر کسی به این خبر مهم توجه کند.

گروه خودروسازی سایپا چگونه رکورد تولید را شکست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، اما چرا می‌توان به این خبر صفت مهم نسبت داد؟ بسیار واضح است ، گروه خودروسازی سایپا در شرایطی موفق شد با تولید بیش از 2 هزار و 300 دستگاه در هفته گذشته به میانگین روزانه 1800دستگاه برسد که صنعت خودرو این روزها حال و روز خوبی ندارد.
    گروه خودروسازی سایپا همچنین اعلام کرده است هدف سال جاری خود را افزایش تولید و دستیابی به سطح روزانه 2 هزار و 700 دستگاهی گذاشته است و همه تلاش خود را برای رسیدن این هدف خواهد کرد.
    اما رکوردی که سایپا به‌جا گذاشته است از چند جهت قابل‌بررسی است.
    گروه خودروسازی سایپا همچون دیگر خودروسازهای کشورمان با تحریمی سنگین و همه‌جانبه دست‌به‌گریبان است ، تحریمی که می‌توان آن را جزء سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون کشورمان با آن مواجه بوده است دانست. از یک‌سو رفتن شرکت‌هایی مانند سیتروئن و برلیانس از این شرکت و سوی دیگر مشکل بزرگ نقل‌وانتقال پول به کشورهای خارجی و حتی چین. اما از سوی دیگر قطعه سازآن‌هم با مشکل تحریم روبرو هستند و نمی‌توانند قطعات موردنیاز و حتی دستگاه‌های خود را نه‌تنها بخرند بلکه برای تعمیرات آن‌هم مشکلات عدیده دارند. این‌ها را بگذارید کنار کمبود شدید نقدینگی در این شرایط می‌توانید درک کنید چرا خبر ثبت رکورد در چنین روزهایی خبر مهمی است و نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت.
    اما چه شد که سایپا توانست این رکورد را ثبت کند؟
    تیم جدید مدیریت سایپا در حالی شرکت سایپا را با انبوهی از بدهی از مدیرعامل پیشین تحویل گرفت (مدیرعامل پیشین هم با همین شرایط سایپا را تحویل گرفته بود) که بسیاری از قطعه سازان به دلیل مشکلات مالی قادر به تأمین قطعات خط تولید نبودند و آمار تولید در سایپا به پایین‌ترین میزان تولید خود طی سال‌های اخیر رسیده بود. اما پس از تغییر مدیریتی در سایپا مدیرعامل جدید توانست به‌سرعت این مشکل را مرتفع کند و نتیجه آن شد ثبت رکوردی که جند روز پیش خبر آن منتشر شد. بد نیست بدانید یکی از دلایل این موفقیت تجربه بالای سلیمانی برای مقابله با تحریم بود. میر جواد سلیمانی در دوره تحریم‌های پیشین به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو مشغول به کار بود و در همان شرایط توانست با کمک دیگ مدیران ایران‌خودرو محصول رانا را به بازار معرفی کند. خودرویی که این روزها  به‌عنوان یکی محصولات محبوب ایران‌خودرو به شمار می‌رود.
    ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید، افزایش تولید در حالی انجام شده است که سایپا در ماه های اخیر توانسته با افزایش کیفیت محصولات خود گام مثبتی در راه افزایش رضایت مندی مشتریان بردارد و ارتقا ستاره های کیفی محصولات سایپا در جدول شرکت بازرسی استاندارد و کیفیت ایران گواه این مدعاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو