فونیکسریمکسبهتام

با حضور رئیس کل بیمه مرکزی صورت گرفت

توافق بیمه‌ها جهت وصول مطالبات از بزرگترین بدهکار بیمه‌ای

عصر خودرو- شرکت‌های بیمه در حضور رئیس کل بیمه مرکزی توافق کردند تا در خصوص نحوه وصول مطالبات از یک شرکت بزرگ خودروسازی که بزرگترین بدهکار بیمه‌ای است، وحدت رویه داشته باشند.

توافق بیمه‌ها جهت وصول مطالبات از بزرگترین بدهکار بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از سندیکای بیمه‌گران، سیدمحمد علیپور، دبیرکل سندیکا گزارشی از روند اجرای تخفیف دو و نیم درصدی توسط شرکت‌های عضو سندیکا و آخرین اقدامات صورت پذیرفته در خصوص وصول مطالبات از یک شرکت بزرگ خودروسازی را ارائه داد.

    در این جلسه همچنین غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی نیز با تاکید به اینکه سندیکا باید ساز و کاری طراحی کند تا شرکت‌های بیمه بتوانند مطالبات معوقه خود را وصول کنند، گفت: موضوع بدهی‌های معوقه، یک خسران جدی در صنعت بیمه است و شرکت‌هایی که با بدهکاران بزرگ صنعت پای میز قرارداد می‌نشینند، به این بحران دامن می‌زنند.

    اعضای شورای عمومی پس از استماع گزارش دبیرکل و نظرات حاضران و تأکیدات رئیس کل، به اتفاق بر لزوم بروز رسانی مطالبات معوق، پیگیری مطالبات خود از بدهکاران بزرگ و وحدت رویه شرکت‌های بیمه با هماهنگی نهاد ناظر جهت اخذ مطالبات از شرکت بزرگ خودرو سازی تاکید داشتند.

    گفتنی است این شرکت خودروسازی به عنوان بزرگترین بدهکار بیمه‌ای بیش از 1,000 میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه بدهکار است.

    در ادامه این جلسه، به موضع بیمه‌های درمان پرداخته شد که اعضای شورای عمومی سندیکا با اشاره به اینکه صنعت بیمه تنها در سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان در حوزه درمان خسارت پرداخت کرده است جایگاه فعلی صنعت بیمه در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام سلامت کشور مطلوب ندانسته و خواهان اتخاذ تدابیری شدند که صنعت بیمه به فوریت در حوزه سلامت فعال‌تر عمل کند تا بیش از این متحمل هزینه‌های مضاعف نگردند.

    برگزاری مجامع شرکت‌ها در موعد قانونی، تعامل هر چه بیشتر شرکت‌ها با بیمه مرکزی در خصوص ارائه صورت‌های مالی، نحوه مدیریت ریسک‌های بزرگ، هماهنگی در روش ذخیره گیری، راهکارهای کاهش ضریب خسارت در رشته‌های اتومبیل و درمان از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه شورای عمومی سندیکا بود که با اعضای هیأت عامل بیمه مرکزی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط