فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

مجلس خودروسازها را مکلف به تولید ۳۰درصد از تولیدات‌شان بر پایه گازسوز کند

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وادار کردن خودروسازها به گازسوز کردن بخشی از تولیدات‌شان از قدرت وزارت نفت خارج است، گفت: مجلس باید این تکلیف را ایجاد کند بدین صورت که خودروسازها مکلف شوند ۳۰ درصد از تولیدات خود را با پایه گازسوز تولید کنند.

مجلس خودروسازها را مکلف به تولید ۳۰درصد از تولیدات‌شان بر پایه گازسوز کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، اسدالله قره‌خانی  با اشاره به موانع گرایش افراد به گازسوز کردن خودروهای‌شان، گفت: اگر خودروها از پایه و طراحی اولیه گازسوز نباشند افراد تمایل و رغبت چندانی برای استفاده از گاز پیدا نمی‌کنند مگر اینکه تفاوت قیمت میان بنزین و گاز فاحش و معنی‌دار باشد.

    افراد به گازسوز کردن خودروهای خود تمایل نشان نمی‌دهند چراکه موتور خودروها با بنزین بهتر کار می‌کند

    نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیستم احتراق موتور خودرو با بنزین و گازوئیل بهتر از گاز کار می‌کند مگر اینکه خودرو از ابتدا گازسوز تعریف شده باشد به همین دلیل افراد به گازسوز کردن خودروهای خود تمایل نشان نمی‌دهند. 

    مجلس خودروسازها را مکلف به تولید 30 درصد از تولیدات‌شان بر پایه گازسوز کند

    وی اضافه کرد: اگرچه تاکنون شرکت نفت با خودروسازها برای گازسوز کردن بخشی از خودروسازها تعامل نکرده است و عملکرد انها از این جهت قابل نقد است، اما معتقدم این کار از قدرت وزارت نفت خارج است و مجلس باید این تکلیف را ایجاد کند بدین صورت که خودروسازها مکلف شوند 30درصد از تولیدات خود را با پایه گازسوز تولید کنند.

    اعتراض‌های جایگاه‌داران یکی از دلایل گرانی CNG

    قره‌خانی همچنین با اشاره به گران شده 10درصدی CNG از ابتدای خردادماه، ادامه داد: یکی از دلایل گرانی CNG را باید اعتراض‌های جایگاه‌داران دانست چراکه جایگاه‌داران سوخت سی.ان.جی معتقدند که حق‌العمل‌شان بسیار پایین است به همین دلیل اداره جایگاه برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست لذا خواهان گرانی CNG شده‌اند البته این مقدار افزایش قیمت در سطح کلان نمی‌تواند درآمد آنچنانی ایجاد کند. 

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تامین بودجه برای سرویس‌دهی به خودروهای گازسوز را یکی از دیگر از اهداف دیگر گرانی سی.ان.جی ازسوی دولت عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو