فونیکسریمکسبهتام

در پی رصدهای میدانی کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی؛

۱۶ هزار فیلتر هوای تقلبی در مشهد کشف شد

عصر خودرو- با تلاش کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یک انبار مخفی پر از فیلتر هوای خودروهای سواری و پُرمصرف که طبق بررسی‌های انجام شده میزان آن در حدود ۱۶هزار عدد می‌باشد، در حاشیه شهر مشهد کشف و توقیف شد.

۱۶ هزار فیلتر هوای تقلبی در مشهد کشف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از قدس آنلاین، در یک ماه گذشته و در بازرسی‌های میدانی که کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به صورت نامحسوس از نحوه عرضه لوازم یدکی خودرو در بازار به عمل آوردند، با نمونه‌ای از فیلتر هوای خودرو مواجه شدند که ظاهر آن گویای بی‌کیفیتی محصول بود. این مشاهدات عینی در حالی بود که روی محصول نام یک برند، علامت استاندارد و کد 10 رقمی استاندارد نیز درج شده بود.

    همین موضوع سبب شد تا اقدام‌های کارشناسی دقیق‌تری در محل روی نمونه‌های عرضه شده در بازار به عمل آید؛ به این واسطه مشخص شد کد 10 رقمی درج شده روی محصول به یک برند غیرفعال که واحد تولیدی آن در تهران است، تعلق دارد. از سوی دیگر نام درج شده روی فیلترهای تقلبی طوری طراحی شده بود که شباهت زیادی به علامت برند اصلی داشت.

      شناسایی انبار مخفی پُراز کالای تقلبی

    با روشن شدن ماجرا بسرعت تحقیقات تکمیلی برای شناسایی محل تولید و یا دپوی این محصول تقلبی آغاز و در پی آن مشخص شد محموله عظیمی از فیلتر هوای خودرو در حاشیه شهر و در انباری مخفی، دپو و نگهداری می‌شود و عامل این اقدام به صورت قطره چکانی آن را در بازار عرضه می‌کند.

    برهمین اساس به محل مراجعه و پس از انجام اقدامات قانونی و شناسایی عامل این اقدام، به همراه وی محل مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد حدود 16 هزار عدد فیلتر هوای تقلبی در محل دپو شده است.

    همچنین در قسمتی دیگر از انبار زیرزمینی مقادیر زیادی کاغذهای چین‌خورده آماده تبدیل به فیلتر هوای تقلبی نیز کشف شد.

      سازمان صمت: پرونده تقلب به دادسرا ارسال خواهد شد

    در همین زمینه مهدی مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به قدس گفت: پس از لو رفتن این اقدام سودجویانه، 5 وانت فیلتر هوا از محل خارج و به انبار امین منتقل و در محل امانت سپاری شد.

    از سوی دیگر بررسی‌ها نشانی می‌داد فیلترهای تقلبی برای خودروهای خانواده پژو و تیبا تولید شده بود که قسمت اندکی از محموله در بازار عرضه و خوشبختانه با اقدام به‌موقع همکاران در معاونت بازرسی سازمان صمت استان از عرضه قسمت عمده آن جلوگیری شد.

    وی تصریح کرد: در ادامه عامل این اقدام به معاونت بازرسی تحویل و وی مدعی شد محموله را از فردی که در یکی از سایت‌های واسطه‌گر تبلیغات کرده بود، خریده است.

    درحالی که این اظهارات اصل صورت مسئله ماجرای فروش محصول تقلبی را پاک نمی‌کند، طبق وظیفه و برای آنکه بتوانیم سرمنشأ این تخلف و تقلب را بیابیم، ادعای مطرح شده را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این محموله مشمول استاندارد اجباری می‌باشد، پس از انجام اقدامات مورد نیاز، پرونده تنظیمی تحت عنوان تقلب به دادسرای انقلاب مشهد ارسال خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو