فونیکسریمکسبهتام

بسته تشویقی رانندگان

عصر خودرو- ناوگان حامل کالاهای اساسی از هفته آینده به ازای هر ۴ هزار کیلومتر پیمایش، روغن با قیمت مصوب در پایانه بندر امام دریافت می‌کند، این روغن افزون بر سهمیه توزیعی شبکه پخش در تمام استان‌ها است.

بسته تشویقی رانندگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران، افزایش پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر امام  و دستور رئیس جمهوری برای شتاب در ترخیص و بارگیری کالاها، نیاز به حمل و نقل ناوگان جاده‌ای در این منطقه را افزایش داده است. از طرف دیگر، با آغاز فصل برداشت و با توجه به اینکه امسال به خاطر بارندگی‌ها با افزایش تولیدات مواجه هستیم، درخواست حمل و نقل کالا با ناوگان جاده‌ای آماری افزایشی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

    مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری از حمایت‌های ویژه از کامیونداران و بخصوص کامیوندارانی که بار آنها کالاهای اساسی است خبر داد.

    اختصاص سهمیه سوخت

    قربانی، به موضوع تأمین سوخت کامیون‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سهمیه سوخت کامیون‌ها سهمیه‌ای مشخص و براساس عملکرد آنها است اما با توجه به افزایش تقاضا برای حمل کالا بخصوص حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور سهمیه سوخت عملکردی به میزان 50 درصد برای کامیون‌های بالای 20 تن شارژ شده است. این سهمیه به صورت تنخواه به کامیونداران اختصاص داده شده است و از مردادماه در دوره 4 ماهه سوخت تنخواه به میزان یک چهارم در هر ماه از سهمیه سوخت رانندگان کم می‌شود.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری همچنین گفت: به ناوگانی که به بنادر امام خمینی، بندر شهید رجایی، بندرعباس و بندر امیرآباد برای حمل کالاهای اساسی تردد می‌کنند سهمیه سوخت 30 درصد بیشتر اختصاص داده می‌شود. بسیاری از مناطق جنوبی و بنادر کشور اعلام نیاز به کامیون کرده‌اند، به همین دلیل تلاش ما این است تردد کامیون‌ها به این مناطق را تسهیل کنیم، تأمین سوخت از نیازهای اصلی کامیونداران است که ما در شرایط فعلی سعی می‌کنیم، هیچ کامیونی برای رفتن به بنادر و حمل کالاهای اساسی مشکل کمبود سوخت نداشته باشد.

    قربانی همچنین با اشاره به افزایش قیمت لاستیک و مشکلاتی که کامیونداران برای تأمین لاستیک دارند، گفت: تأمین لاستیک از وظایف وزارت صمت است، اما ما هم به‌عنوان متولی بخش حمل و نقل برای تأمین لاستیک کامیون مکاتباتی با این وزارتخانه و مجلس انجام داده‌ایم. او افزود: از شهریور سال گذشته 950 هزار حلقه لاستیک از طریق انجمن‌های صنفی رانندگان توزیع شده است. به گفته قربانی به ازای هر 30 هزار کیلومتر پیمایش 2 حلقه لاستیک سهمیه‌ای به رانندگان عرضه می‌شود.

    عرضه روغن با قیمت مصوب

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری همچنین با اشاره به افزایش قیمت روغن و مشکلات رانندگان برای تأمین آن گفت: با توجه به نیازی که در بندر امام برای حمل کالا داریم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت‌های تولید‌کننده تسهیلاتی در پایانه‌های مهم کشور برای کامیونداران فراهم کرده‌اند.

    به گفته قربانی از هفته آینده در پایانه حمل و نقل بندر امام، به کامیونداران به ازای هر 4 هزار کیلومتر پیمایش، روغن با قیمت مصوب اختصاص می‌یابد.

    قربانی تأکید کرد، این روغن خارج از روغنی است که شبکه پخش فرآورده‌های نفتی در همه استان‌ها با قیمت مصوب توزیع می‌کند.

    به گفته قربانی، حمایت همه جانبه‌ای از کامیوندارانی که به بنادر تردد می‌کنند، به عمل خواهد آمد تا حمل و نقل کالاهای اساسی با مشکلی مواجه نباشد.

    قربانی همچنین با اشاره به مشکلات رانندگان در تهیه قطعات یدکی کامیون گفت: ما مشکلات را می‌دانیم و این مشکلات را به وزارت صمت به‌عنوان متولی تأمین قطعات انتقال داده‌ایم.وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار برای کمک به حل مشکلات کامیونداران در شرایطی که کشور بیشترین نیاز را به خدمات آنان دارد قول مساعد داده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو