فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه باتری‌سازان:

عامل گرانی باتری خودرو چیست؟

گارانتی ایرانی‌ها بیشتر است

عصر خودرو- رئیس اتحادیه باتری‌سازان در خصوص قیمت باتری در بازار گفت: شرکت‌ها باتری‌ساز افزایش قیمت داشته‌اند که عامل اصلی آن به مواد اولیه مربوط می‌شود.

عامل گرانی باتری خودرو چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،   این روزها افزایش قیمت گربیانگیر اکثر قطعات خودرو شده است و علاوه بر آن خریداران با مشکل نمونه‌های تقلبی نیز گرفتار هستند. باتری نیز به عنوان یکی از قطعات خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و آنطور که شاهد آن هستیم، این قطعه نیز با افزایش قیمت در سال جدید مواجه شده است. در خصوص دلیل افزایش قیمت، انتخاب بین نمونه ایرانی و خارجی و وضعیت شرکت‌های تولیدکننده گفت‌و‌گویی با تقی علی اکبری، رئیس اتحادیه باتری‌سازان صورت گرفته است که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    مواد اولیه، عامل گرانی باتری

    علی اکبری در خصوص قیمت‌ باتری در دو ماه اخیر گفت: در ماه فروردین یکی از شرکت‌های باتری‌ساز افزایش 18 درصدی قیمت‌ها داشته است که دلیل اصلی آن نیز مرتبط با مواد اولیه و افزایش قیمت آن است. در خصوص تامین مواد اولیه از کشورهای خارجی و داخل، شرایط را باید کارخانجات تولیدی جویا شد. به صورت کلی قیمت باتری به قیمت سرب وابسته است چرا که نزدیک به 70 الی 80 درصد باتری را سرب تشکیل می‌دهد.

    گارانتی بهتر ایرانی‌ها

    وی در رابطه با انتخاب بین نمونه‌های ایرانی و خارجی اظهار کرد: در باتری‌های موجود در بازار نمونه‌های ایرانی کیفیت بسیار بالاتری دارند ضمن این که این باتری‌ها یک سال گارانتی نیز ارائه می‌دهند. یکی از نقاط قوت باتری‌های ایرانی نسبت به سایر نمونه‌های خارجی در خصوص همین مسئله گارانتی است چرا که سایر برندهای خارجی 6 ماه گارانتی به مشتریان می‌دهند. نمونه‌های خارجی اکثرا از کشور کره به ایران وارد می‌شوند. تولیدات باتری در ایران به صورتی انجام می‌شود که توان پاسخگویی تا 30 درصد بازار توسط همین برندهای داخلی وجود دارد.

    صادرات باتری به سایر کشورها

    علی اکبری در پایان اشاره‌ای به وضعیت شرکت‌های سازنده کرد و گفت: در حال حاضر 18 کارخانه در زمینه ساخت باتری در کشور داریم که از این تعداد 11 کارخانه به صورت فعال به ساخت باتری می‌پردازند. لازم به ذکر است که شرکت‌های باتری‌سازی ایرانی با توجه به کیفیت مناسب محصولات حتی در زمینه صادرات نیز فعال هستند و به کشورهای مختلف صادرات انجام می‌دهند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود که مردم از باتری‌های تولید داخل حمایت کنند چرا که این باتری‌ها به خوبی توان رقابت حتی با محصولات کره‌ای را نیز دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو