فونیکسریمکسبهتام

آغاز طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها از ۲۰ خرداد

توقیف خودروهای با بیش از یک میلیون تومان تخلف

عصر خودرو- رییس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح تابستانی پلیس از ۲۰ خردادماه خبرداد.

آغاز طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها از ۲۰ خرداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود درباره طرح تابستانی پلیس گفت: طرح تابستانی پلیس در جاده‌های سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی از 20 خردادماه در جاده‌ها و معابر شهری آغاز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت، گفت: هدف پلیس در این طرح افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی است.

    وی درباره اینکه آیا در طرح تابستانی نیز همچون ایام نوروز با رانندگان دارای خودروی بیش از یک میلیون تومان تخلف با ارفاق برخورد می‌شود یا خیر؟ گفت: آن تصمیم تنها برای ایام نوروز بود و دیگر این ارفاق وجود ندارد وخودروهای بالای یک میلیون تومان تخلف توقیف شده و با خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

    هادیانفر با اشاره به ایام نوروز نیز خاطرنشان کرد: نوروز امسال شرایط جوی ناپایداری را شاهد بودیم، در این ایام مهمترین مشکل مربوط به واژگونی خودروها بود که از سهم متوسط 25 درصدی به 49 درصد در نوروز افزایش یافت.

    وی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی 17.6 درصد معادل 195 نفر کاهش کشته تصادفات را در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال قبل داشتیم. همچنین در فروردین ماه نیز 11.6 درصد معادل 160 نفر جانباختگان رانندگی کاهش یافت.

    به گفته وی برابر آمارهای اولیه تا پایان اردیبهشت ماه نیز در مجموع 14.3 درصد  معادل 389 نفر کاهش کشته داشتیم.

    هادیانفرافزود: در دو ماه اخیر 2000 نفر کاهش مجروح در تصادفات نیز داشتیم.

    وی با بیان اینکه 82 درصد تصادفات امسال به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی وخواب آلودگی بوده است، گفت: 64 درصد تصادفات در حریم 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

    وی در مورد تمهیدات پلیس راهور برای مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی و نماز عید فطر  نیز گفت: در این خصوص طرح ویژه‌ای از 13 تا 18 خرداد اجرا خواهد شد. در طرح ترافیکی ویژه سالگرد ارتحال امام 27 هزار نیرو در قالب 5800 تیم عملیاتی حضور دارند.

    وی با بیان اینکه طبق برآوردها 7450 اتوبوس برای مراسم سالگرد ارتحال امام با 300 هزار زائر به تهران می آیند، گفت: 52 تیم نظارتی پلیس راهور بر مراسم ارتحال نظارت دارند.


    رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: مسیر قم به تهران از پل فرودگاه امام از ساعت 13 تا 24 سه شنبه 13 خرداد محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود اما در مسیر بالعکس یعنی تهران به قم محدودیتی نداریم.

    وی با تاکید بر اینکه برای جابجایی زائران مراسم ارتحال باید از اتوبوس‌های ایمن استفاده شود، گفت: اتوبوس‌های شهری اجازه ندارند که اقدام به جابجایی مسافران بین شهری کنند.

    وی افزود: طرح ترافیکی عید سعید فطر در سراسر کشور نیز با 17 هزار نیرو در قالب 3400 تیم اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو