فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس :

دلال بازی، علت اصلی افزایش قیمت خودرو است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از علت های اصلی روند افزایش قیمت‌ خودروها دلال بازی است، با ساز و کارهایی باید این مساله از بین برود و معتقدم بسیاری از افرادی که وارد این حوزه می‌شوند بیشتر به دنبال حاشیه سود و منفعت هستند.

دلال بازی، علت اصلی افزایش قیمت خودرو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد عزیزی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای تعادل بخشی به وضعیت بازار خودرو راهکارهایی از قبیل عرضه با پنج درصد زیر قیمت برای حاشیه بازار اعلام کرد که این راهکار جوابگوی حل مشکلات کنونی و تنظیم بازار نبود.

    وی اظهار داشت: حتی خودروسازان معتقد بودند برای حذف دلال بازی پنج درصد حاشیه بازار اعمال شود، در صورتی که این موضوع مشکل کنونی را برطرف نکرد.

    نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان با این وضعیت بازی می‌کنند تا با افزایش قیمت در حاشیه بازار قیمت خودروهایشان روند صعودی داشته باشد که در این ارتباط باید برخورد تعزیراتی نیز انجام بگیرد و علاوه بر آن نیز تنظیم بازار نیز توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان بصورت جدی وارد شود تا مشکلات مردم دراین حوزه بیش از گذشته کاهش یابد.

    وی اضافه کرد: وجود دلال بازی مشکلات این حوزه را به مراتب افزایش داده و بر این اساس خودرو باید به کالایی خدماتی نه کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

    عزیزی خاطرنشان کرد: اگر خودرو به کالای خدمات تبدیل شود می‌توان مشکلات این حوزه را کاهش داد و حتی به تعادل قیمت و نه بورس بازی منتهی شود.

    نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه تاکید کرد: این در حالی است که حوزه مسکن نیز به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و قیمت‌ها نیز درحال افزایش است که لزوم توجه به این مهم نیز ضروری است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که تصمیم‌های اخیر کمیسیون صنایع و معادن راهگشا در تعادل بخشی قیمت‌های خودرو در کشور باشد که اجرایی شدن آن پس از طی فرایندهای لازم ا می‌تواند چشم انداز بهتری را ترسیم کند.

    به گفته این نمانیده مجلس شورای اسلامی، معضل نابسامانی قیمت خودرو در کشورمان نیازمند عزم و اراده جدی است و بدون این مهم محقق نمی‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم