فونیکسریمکسبهتام

سرعت غیرمجاز نقش ۴۵ درصدی را در وقوع تصادفات استان ایلام ایفا می‌کند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: سرعت غیر مجاز نقش ۴۵ درصدی را در وقوع تصادفات استان ایلام ایفا می‌کند.

سرعت غیرمجاز نقش ۴۵ درصدی را در وقوع تصادفات استان ایلام ایفا می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با بررسی تصادفات منجر به جرح و فوت چند روز اخیر ایلام اظهار داشت: سرعت غیرمجاز، رایج‌ترین عامل تصادف رانندگی در جاده‌های برون‌شهری ایلام است.

    رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:بیشترین فراوانی تخلفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری استان ایلام  به سرعت غیرمجاز مربوط می شود و  سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

    همتی‌زاده؛ افزود:با توجه به این‌که سرعت غیرمجاز در افزایش تصادفات جرحی و فوتی نقش اساسی دارد،  طرح تشدید برخورد با سرعت های غیرمجاز وسایل نقلیه در ایلام از امروز اجرایی شده است و پلیس راه در کلیه معابر استان ایلام با تخلف حادثه ساز سرعت غیرمجاز به جد برخورد می‌کند.

    وی ادامه داد: اگر راننده ای بیش از 50 کیلومتر در ساعت نسبت به سرعت تعیین شده رانندگی کند به آن سرعت بحرانی گفته می شود و در این شرایط، ماموران پلیس راه علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی، برای این دسته از رانندگان وسایل نقلیه آنها را به مبلغ 200 هزار تومان نیز اعمال قانون می‌کند.

    همتی زاده ‌بر این باور است: اگر رانندگان همکاری کنند و احساس نکنند تصادفات جاده‌ای فقط مختص دیگران است و همچنین با کنترل بیشتر خود و خودرو با سرعت مطمئن برانند، آن‌گاه می‌توان به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان ایلامامیدوار بود.

    وی توصیه کرد: با توجه به این‌که سرعت غیرمجاز در افزایش تصادفات جرحی و فوتی در ایلام نقش‌ اساسی دارد و سرعت غیرمجاز پیامدهای جبران‌ناپذیری مثل مرگ‌ و میر و معلولیت دایم به همراه خود دارد خواهش ما از رانندگان آن است که سرعت مجاز را رعایت کنند چراکه هر چقدر سرعت بیشتر باشد ، کنترل راننده در متوقف ‌کردن خودرو کمتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط