فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار قم:

۱۷۰۰ تاکسی در قم نیازمند نوسازی است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از حدود پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فعال در قم، یک هزار و ۷۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارد که فرسوده محسوب شده و باید نوسازی شود.

۱۷۰۰ تاکسی در قم نیازمند نوسازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عباس ذاکریان اظهار داشت: از آبان ماه سال 96 سایت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور فقط به صورت نقدی اقدام به فروش تاکسی می‌کند که با توجه به قیمت بالای خودرو، نوسازی تاکسی‌ها از توان رانندگان خارج است.

    وی ادامه داد: اکنون اگر راننده‌ای قصد نوسازی تاکسی خود را داشته باشد باید برای یک دستگاه پژو 660 میلیون ریال و برای یک دستگاه سمند 680 میلیون ریال بپردازد و هیچ گونه تسهیلاتی بابت نوسازی به رانندگان ارائه نمی‌شود و به دلیل ناتوانی رانندگان، در این 2 سال اقدامی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم صورت نگرفته است.

    وی اضافه کرد: قبل از آبان ماه سال 96، قیمت یک دستگاه تاکسی پژو 305 میلیون ریال و قیمت یک دستگاه سمند 310 میلیون ریال بود که با احتساب 200 میلیون ریال تسهیلات و حدود 50 میلیون ریال ارزش تاکسی فرسوده، هر راننده‌ای با آورده 50 میلیون ریال می‌توانست نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کند اما اکنون دیگر چنین شرایطی مهیا نیست.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه طی سال‌های 95 و 96، حدود یک هزار و 500 دستگاه تاکسی در قم نوسازی شد ابراز امیدواری کرد: با توجه به مبحث آلودگی هوا که یکی از معضلات کلانشهرها از جمله قم می‌باشد، تدبیری از سوی سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور اندیشیده شود تا رانندگان بتوانند به راحتی اقدام به نوسازی تاکسی‌های فرسوده خود کنند.

    170 دستگاه اتوبوس درون شهری قم نوسازی می‌شود

    وی در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: هم اکنون حدود 300 دستگاه اتوبوس درون شهری در 14 خط قم فعال است که از این بین، حدود 170 دستگاه اتوبوس تا آبانماه امسال از رده خارج می‌شود که نیازمند نوسازی است.

    ذاکریان با اشاره به اقدامات شهرداری قم در خصوص نوسازی این تعداد اتوبوس گفت: در سال 96، 50 دستگاه اتوبوس خریداری شد، اواخر سال گذشته نیز قرارداد خرید 23 دستگاه اتوبوس منعقد و 6 دستگاه اتوبوس تحویل شد، همچنین قرارداد خرید 104 دستگاه اتوبوس دیگر منعقد گردید که 40 دستگاه از این تعداد شب سال تحویل 98 وارد چرخه حمل و نقل عمومی قم شد، حدود پنج دستگاه به تازگی وارد شده و بقیه نیز به مرور و تا آبانماه امسال وارد خطوط اتوبوسرانی این شهر خواهد شد.

    وی اضافه کرد: همچنین بازسازی اساسی 120 دستگاه اتوبوس درون شهری قم که پنج سال از عمر آنها می‌گذرد در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته و این کار نیز به مرور انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط