فونیکسریمکسبهتام

خودرویی‌ها دنده عقب گرفتند

کاهش ۲۴ درصدی تولید خودرو طی دو ماهه امسال + جدول

عصر خودرو- با وجود وعده وزیر صنعت برای افزایش تیراژ تولید خودرو و کاهش قیمت‌ها شاهد کاهش ۲۴ درصدی تولید طی دو ماهه اول امسال هستیم.

خودرویی‌ها دنده عقب گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر سال گذشته در حالی وعده متعادل شدن قیمت خودروهای داخلی و افزایش عرضه خودروسازان را به مردم داد که شاهد کاهش تولید خودرو در کشور طی 2 ماهه ابتدایی امسال هستیم.

    طبق آمار مربوط به تولید خودرو، طی دو ماهه ابتدایی امسال 140 هزار و 917 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید سواری در کشور به 132 هزار و 343 دستگاه رسیده که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته کاهش 24.5 درصدی را تجربه کرده است.

    تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال نیز به 87 هزار و 821 دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت 97 افت 16.1 درصدی را نشان می‌دهد. در مورد تولید سواری در اردیبهشت ماه نیز باید به عدد 81 هزار و 418 دستگاه اشاره کنیم که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته 17.3 درصد کاهش یافته است.

    * افت 54 درصدی تولید ایران خودرو

    بررسی وضعیت تولید خودرو در گروه ایران‌ خودرو نیز نشان می‌دهد طی فروردین و اردیبهشت امسال 40 هزار و 541 دستگاه انواع خودرو در این گروه خودروسازی به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد افت داشته است. در این مدت تولید سواری ایران‌ خودرو به 61 هزار و 631 دستگاه رسید که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته 28.9 درصد کاهش داشته است.

    همچنین تولید انواع خودرو در ایران‌ خودرو طی اردیبهشت امسال 25.2 درصد کاهش داشته و به عدد 40 هزار و 539 دستگاه رسیده است. بررسی وضعیت تولید سواری در گروه ایران‌ خودرو نیز نشان می‌دهد تولید این محصول طی اردیبهشت امسال با کاهش 24.1 درصدی نسبت به اردیبهشت 97 به 40 هزار و 302 دستگاه رسیده است.

    * افت 0.7 درصدی تولید خودرو در سایپا

    در مورد تولید گروه سایپا نیز باید به افت 0.7 درصدی تولید انواع خودرو در دو ماهه ابتدایی امسال اشاره کنیم. در این مدت 74 هزار و 187 دستگاه انواع خودرو در سایپا به تولید رسیده که 67 هزار و 576 دستگاه آن، سواری بوده است. میزان افت تولید سواری در سایپا طی فروردین و اردیبهشت امسال 2.3 درصد اعلام شده است.

    تولید انواع خودرو در سایپا طی اردیبهشت ماه نیز به 43 هزار و 536 دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت سال قبل 17.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد. تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز طی اردیبهشت ماه با رشد 14 درصدی به 38 هزار و 543 دستگاه رسید.

    بررسی وضعیت تولید خودروها طی اردیبهشت امسال نشان می‌دهد تولید پژو پارس دوگانه‌سوز و سوزوکی در ایران‌ خودرو به صفر رسیده و تولید تندر90 شرکت پارس‌خودرو و تیبا دوگانه سوز سایپای کاشان نیز در اردیبهشت امسال متوقف بوده است.

    به این ترتیب در حالی شاهد کاهش تولید خودرو در کشور هستیم که خودروسازان وعده افزایش تیراژ تولید محصولاتشان را داده بودند و قرار بود با آزادسازی قیمت خودرو شاهد رشد تیراژ تولید و کاهش قیمت‌ها در بازار و کارخانه باشیم ولی این اتفاق مطابق با وعده‌های داده شده عملی نشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو