فونیکسریمکسبهتام

وضعیت تصادفات درون شهری خراسان جنوبی نگران‌کننده است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی برتهیه برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی استان در حوزه درون شهری تاکید کرد و گفت: وضعیت تصادفات استان نسبت به میانگین کشوری نگران کننده است.

وضعیت تصادفات درون شهری خراسان جنوبی نگران‌کننده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارشپایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سرهنگ علیرضا عباسی عصر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی حدود 9 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه روزانه 78 هزار سفر در استان انجام می‌شود گفت: تعداد پارکینگ‌های هوشمند سطح استان 11 پارکینگ و تعداد دوربین‌های نظارتی 34 دوربین است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه 150 هزار وسیله نقلیه درون شهری فعال داریم افزود: به ازای هر 5.2 نفر در استان یک وسیله نقلیه وجود دارد.

    عباسی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 22 هزار گواهینامه در استان صادر شد تصریح کرد: هر 10 روز یک نفر در معابر درون شهری استان فوت می‌کند و وضعیت تصادفات استان نسبت به میانگین کشوری نگران کننده است و به ازای هر 100 هزار نفر تعداد 30 هزار نفر در استان بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

    وی ادامه داد: وضعیت تصادفات فوتی در سال گذشته افزایش داشته و تصادفات از ابتدای امسال تاکنون نیز نسبت به سال گذشته آن برابری می‌کند و تعداد تصادفات جرحی از سال 91 به بعد افزایش داشته است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 4 هزار تصادف در معابر درون شهری استان انجام شد و 49 درصد مصدومان در شهر بیرجند بوده است.

    عباسی با بیان اینکه عابران پیاده بیشترین فوتی‌ها در تصادفات بودند اظهار کرد: تعداد 12 پل عابرپیاده در استان وجود دارد که هیچکدام از این پل‌ها مکانیزه نیستند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه متوفیان از ابتدای سال یک نفر در محل حادثه و مابقی در بیمارستان‌ها فوت کردند گفت: پلیس راهور با توجه به تجهیزات خود آموزش‌های لازم در مدارس، مهدکودک‌ها، ادارات و مساجد را انجام می‌دهد که در سال گذشته 10 هزار و 33 نفر در مدارس، یک هزار و 701 نفر در مهدکودک‌ها، یک هزار و 846 نفر در ادارات و مساجد و 3 هزار و یک نفر از موتورسواران آموزش دیدند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از تصادفات در مواقع تعطیلی ادارات است افزود: 14 نقطه حادثه‌خیز و 25 معبر مستعد حادثه در استان وجود دارد.

    عباسی بیان کرد: خیابان‌ جمهوری اسلامی، بلوار پیامبراعظم(ص)، بلوار غفاری، بلوار مدرس، خیابان کارگران، خیابان امامت و خیابان طالقانی از جمله نقاط حادثه خیز بیرجند در سال گذشته بوده است.

    وی عنوان کرد: تهیه برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی استان در حوزه درون شهری در شورای هماهنگی ترافیک استان در شناسایی نقص زیرساخت‌های حمل و نقل شهری، الزام به تهیه تفاهم نامه دستگاه‌های مرتبط در امر ترافیک شامل استانداری، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمه، هلال احمر، امداد و نجات، اورژانس و صداوسیما با پلیس راهور جهت کاهش تصادفات رانندگی، الزام شهرداری‌ها مبنی بر اختصاص خودرو و راننده جهت استفاده در امور ترافیکی راهور به عنوان گشت کنترل نامحسوس در ایام و مناسبت‌های خاص از جمله خواسته‌های پلیس راهور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط