فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تشریح کرد:

جزئیات تخلفات چند خودروساز

عصر خودرو- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به ورود تعزیرات به بیش از ۱۲۰ هزار پرونده در ۸۳ روز نخست سال جاری، به تشریح مهمترین این پرونده‌ها پرداخت.

جزئیات تخلفات چند خودروساز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سید یاسر رایگانی در نشست خبری در تشریح اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی طی 83 روز نخست از سال جاری (تا 21 خرداد 98) با اشاره به ورود 120 هزار و 641 پرونده به تعزیرات، از مختومه شدن 107 هزار و 82 پرونده خبر داد و اظهار کرد: تمام پرونده‌های مانده سازمان 54 هزار 455 فقره پرونده است.

    محکومیت 770 میلیارد تومانی متخلفان در 83 روز

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: متخلفان در این 83 روز به 7 هزار و 703 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند، بیشترین پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات و بیشترین ارزش ریالی تخلف مربوط به حوزه قاچاق است که مقایسه تعداد پرونده‌های قاچاق و میزان ارزش ریالی نشان‌دهنده برخورد با قاچاقچیان در سطح کلان است.

    گران‌فروشی بیش از 90 هزار دستگاه گوشی تلفن‌همراه توسط یک شرکت بین‌المللی

    وی با اشاره به تخلف یک شرکت بین‌المللی به دلیل گران‌فروشی بیش از 90 هزار دستگاه گوشی تلفن‌همراه به پرداخت 97 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم و رأی صادره در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

    تخلف 19 میلیاردی 6363 واحد متخلف در ماه مبارک رمضان

    رایگانی درباره جزئیات ضیافت نیز با اشاره به انجام 16 هزار و 472 مورد بازرسی توسط سه هزار و 502 تیم گشت مشترک تعزیرات در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در این بازرسیها پنج هزار و 822 واحد دارای تخلف بودند، پنج هزار و 824 واحد بدون تخلف شناخته شده، چهار هزار و 826 واحد تذکر گرفتند و برای 6 هزار و 363 متخلف پرونده تشکیل شده و متخلفان جمعاً به پرداخت 196 میلیارد و 494 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تخلفات خودرویی نیز خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی بهمن به تحویل 150 دستگاه خودروی بِستر تعهد داده بود که مشکلاتی در تحویل آنها وجود داشت که با ورود تعزیرات به قیمت مصوب سازمان حمایت ( 103 میلیون تومان) تحویل مشتریان شد همچنین درباره خودروی هاوال، تحویل 100 دستگاه خودروی مانده را پیگیر و اجرایی کردیم و تعهد تحویل هزار و 400 دستگاه خودروی هاوال دیگر باقی‌مانده، آخرین وضعیت واردات قطعات این خودرو را از گمرک استعلام کردیم و از پلیس راهور و سایر دستگاه‌ها پیگیری تحویل این خودروها در حال انجام است.

    وی افزود: شرکت سایپا سیتروئن تعهد تحویل 2 هزار دستگاه خودروی C3 داشتند که هزار و 300 دستگاه خودرو را تحویل داده و برای 700 دستگاه باقی‌مانده مهلت یک ماهه برای تحویل به آنها داده‌ایم همچنین شرکت کرمان موتور تعهد  تحویل 45 دستگاه خودرو را داشتند که با پیگیری این تحویل انجام شد و در حال حاضر 40 نفر جدید مراجعه کرده و به دلیل عدم تعهدات در حال پیگیری این موارد جدید هستیم.

    رایگانی با بیان اینکه شرکتهای ایران خودرو و سایپا نیز در حال انجام تعهدات و تحویل خودروها هستند، گفت: یکی از شهروندان در مراجعه به تعزیرات درباره شرکت سایپا گفته: خودرو من کراس 300 برلیانس فول اتوماتیک بوده که در پیش فروش باید همان موقع مبلغ خودرو را واریز می‌کردیم، می‌گویند تاریخ صدور دعوتنامه در ماه‌های تیر مرداد و شهریور است و در هر ماهی که صادر شود حداقل 60 روز بازه زمانی تحویل خودرو طوی می‌کشد که این تماماً به نفع شرکت است، از طرف دیگر پرسیدم اگر بخواهیم پول را پس بگیریم چه؟ گفتند که وارز پول شما با سودش سه ماه زمان می‌برد یعنی اگر پولمان را هم بخواهیم باید سه ماه صبر کنیم.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکوتی در تشریح ورود تعزیرات به پرونده کاغذ در استان فارس، گفت: گشت مشترک تعزیرات با دریافت گزارش احتکار کاغذ به محل اعزام و پس از بررسی مشخص شد فردی بدون ثبت اطلاعات محموله در سامانه جامع انبارها، محموله مذکور را در انباری نگهداری کرده و با توجه به دریافت اظهارات متهم و مشخص شدن سوءنیت وی، حکم به توزیع کاغذهای کشوفه در شبکه رسمی به نرخ مصوب سازمان نظارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد.

    تعلیق کارت بازرگانی 3 شرکت متخلف در زمینه کاغذ

    وی ادامه داد: در استان سمنان 6 پرونده عدم ایفای تعهدات برای خرید کاغذ تشکیل شده و در این زمینه سه شرکت متخلف به 6 ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و اعاده عین ارز دریافتی  به بانک شاکی محکوم شده‌‌اند، ارزهای دریافتی شامل 13 میلیون یورو، 662 میلیون ون کره و سه میلیون یوآن چین بوده است.

    رایگانی با اشاره به تشکیل 30 فقره پرونده احتکار کاغذ در استان تهران، متذکر شد: یک فقره به دلیل عدم صلاحیت به مراجع ذیصلاح ارسال، برای دو پرونده منع تعقیب صادر شد و سه پرونده نیز با ارائه مدارک، برائت گرفتند، 15 پرونده نیز در حال رسیدگی و دریافت استعلام است همچنین 9 پرونده نیز مهلت یک هفته‌ای برای اجرای ضوابط قیمت‌گذاری دریافت کرده‌اند.

    سخنگوی سازمان تعزیرات از کشف 160 کیسه شیرخشک (چهار تُن) در حال قاچاق توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر خبر داد و گفت: با توجه به تأیید دانشگاه علوم پزشکی در مورد مصرف قابل انسانی این محموله، حکم به ضبط محموله صادر و متهم به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    وی ادامه داد: محموله 25 تنی شیرخشک نیز توسط پلیس آگاهی کشف و پس از استعلام مصرف انسانی از دانشگاه علوم پزشکی حکم به ضبط محموله صادر و متهم به پرداخت پنج میلیارد و 600 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    رایگانی متذکر شد: لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری تاکنون پنج فقره پرونده شیرخشک به میزان 121 تن تشکیل شده که سه فقره مختومه و دو پرونده با مقدار 107 تن در حال رسیدگی است.

    به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات محموله لوازم پزشکی و باطری تلفن‌همراه قاچاق در گلوگاه شهید مدنی مهریز یزد به ارزش 6 میلیارد ریال کشف شده و پرونده در حال رسیدگی و صدور رأی است.

    کشف 11 کیلوگرم طلای قاچاق در استان کردستان

    وی با اشاره به کشف 11 کیلو و 235 گرم و 310 سوت زیورآات سفید و زرد قاچاق، در استان کردستان، گفت: رسیدگی به پرونده آغاز و با احراز تخلف متهم به ضبط محموله و پرداخت 12 میلیارد و 729 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    رایگانی از کشف محموله قاچاق پارچه از یک کامیون در حال تردد در دشت ارژن فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: پرونده متخلف تشکیل و استعلام های لازم انجام شد و با توجه به عدم ارائه مدارک قانونی توسط متهم و تائید مراجع ذیصلاح، محموله توقیف و به سازمان اموال تملیکی ارسال شد.

    سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: ارزش این محموله 27 میلیارد ریال است و حکم متهم نیز به زوی صادر می‌شود همچنین یک محموله پارچه قاچاق نیز به ارزش 32 میلیارد ریال از یک کامیون در استان فارس کشف شده و شعبه در حال دریافت اظهارات متهم است.

    وی از کشف یک محموله قاچاق لوازم یدکی به ارزش 6 میلیارد ریال و ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی استان فارس خبر داد و یادآور شد: مأموران اجرای احکام تعزیرات فارس پس از محکومیت 15 میلیارد ریالی قاچاقچی ارز، موفق شدند مقدار سه میلیارد ریال از این جریمه را وصول و به حساب خزانه دولت واریز کنند.

    رایگانی ادامه داد: در پرونده قاچاق ارز دیگری نیز که متهم 15 میلیارد ریال جریمه شده بود، مأموران اجرای احکام استان فارس مقدار دو میلیارد و 400 میلیون ریال از جریمه مذکور را وصول کردند.

    به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات، پرونده عدم ایفای تعهدات ارزی یک شرکت به ارزش 16 میلیارد ریال در تعزیرات ایلام تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

    رایگانی با اشاره به تشکیل پنج پرونده قاچاق دام (گوسفند و شتر) به ارزش 9 میلیارد ریال، در استان خراسان جنوبی، گفت: یک شرکت به اتهام کسری گندم و عرضه خارج از شبکه گندم در استان گلستان به پرداخت 175 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد همچنین شرکت دیگری نیز در استان گلستان به اتهام عرضه خارج از شبکه گندم به پرداخت 66 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    محکومیت 4 قاچاقچی سوخت در استان هرمزگان

    وی افزود: در چهار پرونده قاچاق سوخت در استان هرمزگان 12 نفر متهم جمعاً به پرداخت 34 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.

    سخنگوی سازمان تعزیرات متذکر شد: پرونده احتکار میوه توسط فردی به ارزش 18 میلیارد ریال و پرونده قاچاق پتو توسط 2 نفر به ارزش 200 میلیارد ریال و همچنین پرونده قاچاق تن ماهی به ارزش 120 میلیارد ریال از مهمترین پرونده‌های در دست رسیدگی در استان هرمزگان است.

    رایگانی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی، برای مدیرعامل یک شرکت وارداتی به دلیل گران‌فروشی یک هزار و 322 دستگاه کولرگازی جریمه 21 میلیارد ریال صادر شده، در یک پرونده ارزی، حواله ارزی خارج از ضوابط تعیینی توسط یک شرکت به میزان 80 هزار یورو وصول و حکم جریمه 78 میلیارد ریالی متهم نیز در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

    کشف گران‌فروشی 71 هزار کیلوگرم برنج توسط  اطلاعات سپاه خراسان شمالی

    وی با اشاره به محکومیت 88 میلیارد ریالی یک شرکت صادرداتی به دلیل قاچاق 44 هزار و 800 کیلوگرم بشکه رزین حاوی 85 درصد مواد سوبسیدار از نوع نفت سفید در استان آذربایجان غربی، گفت: با گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خراسان شمالی در مورد گران‌فروشی 71 هزار و 400 کیلوگرم برنج توسط یک شرکت بومی، تخلف بررسی و پس از احراز، متهم به  پرداخت سه میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده که این حکم در مرحله اجرا است.

    سخنگوی سازمان تعزیرات درباره پرونده‌های رسیدگی شده در استان مرکزی نیز خاطرنشان کرد: قاچاقچی محموله سیگار به ارزش 18 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی به ضبط محموله به نفع ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و پرداخت 18 میلیارد و 483 میلیون ریال جزای نقدی و همچنین ضبط خودرو حامل محموله محکوم شد همچنین دو پرونده احتکار فویل آلومینیومی در این استان به ارزش 82 میلیارد ریال در حال رسیگی است.

    ضبط یک میلیون و 700 هزار نخ سیگار در استان کرمان

    رایگانی از توقف یک کانتینر توسط مامورأن نیروی انتظامی استان کرمان خبر داد و یادآور شد: بررسی‌ها نشان داد بارنامه این کانتینر مربوط به پارچه است اما با توجه به مشکوک بودن رفتارهای راننده، مأموران اقدام به فک پلمپ کانتینر و کشف یک میلیون و 700 هزار نخ سیگار کردند و بلافاصله پرونده به تعزیرات ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفت نهایتاً متهم پرونده به پرداخت 19 میلیارد ریال جریمه نقدی و ارزش خودروی حامل محموله محکوم و حکم به ضبط سیگارهای مکشوفه نیز صادر شد.

    گران‌فروشی 143 هزار کیلو گوشت مرغ در سمنان

    وی افزود: مدیرعامل کشتارگاه «الف» در استان سمنان به دلیل گران‌فروشی 143 هزار و 192 کیلوگرم گوشت مرغ، در تعزیرات به پرداخت 12 میلیارد و 96 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممهور کردن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول محکوم شد.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با هماهنگی انجام شده توسط معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان مقرر شده بود که سازمان همیاری شهرداری سهمیه گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار را برای توزیع میان مصرف‌کنندگان بر اساس فرم زمانبندی و سهمیه شهرستان خرم‌آباد، تحویل فروشگاههای منتخب کند.

    رایگانی ادامه داد: حسب گزارشهای دریافتی سازمان مذکور برخلاف ضوابط توزیع، کالای مورد نظر را تحویل واحدهای صنفی مربوطه نکرده و بر همین اساس پرونده تخلف تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت که در بررسی‌های شعبه سوم ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خرم‌آباد، موضوع عرضه خارج شبکه مقدار یک هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی محرز و مشخص شد و نهایتاً متهم (سازمان همیاری شهرداری) به پرداخت یک میلیارد و 820 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

    وی تصریح کرد: یک شرکت واردکننده مواد اولیه صنایع تولید کفش در استان آذربایجان شرقی به دلیل گران‌فروشی و عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری به پرداخت 59 میلیارد ریال جریمه محکوم شد، این شرکت مواد اولیه صنایع کفش را فرآوری می‌کرد یعنی کاتالیزور را به صورت خام وارد کرده و پس از فرآوری آن را به 20 گرید مختلف تغییر داده و با قیمت جدید به فروش می‌رساند اما از نظر کارشناسان عمل فرآوری دلیل بر افزایش قیمت اینم کالا نیست و تخلف است.

    کشف 6 میلیون و 700 هزار درهم قاچاق در خراسان رضوی

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به کشف 6 میلیون و 700 هزار درهم ارز قاچاق توسط مامورأن مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خراسان رضوی، گفت: بلافاصله برای فرد متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل که در نهایت پس از رسیدگی و اخذ دفاعیات متهم به پرداخت 54 میلیارد و 976 میلیون و 501 هزار ریال  جزای نقدی، معادل یک برابر بهای ارز قاچاق و ایضاً پرداخت مبلغ 54 میلیارد و 976 میلیون و 501 هزار ریال معادل ارزش ارز از بین رفته محکوم شد.

    وی افزود: فرد متخلف در مجموع به پرداخت 109 میلیاردو 953 میلیون و 2 هزار ریال محکوم شد.

    به گفته رایگانی یک شرکت تولیدی بطری آب معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با کد بورسی سهیمه ماهانه مواد پتروشیمی را خریداری می‌کرد تا بطری آب معدنی تولید کند، این سهمیه را به صورت آزاد و غیرمجاز در شمال و کردستان به فروش رسانده که به همین دلیل به پرداخت 34 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو