فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی:

۶۰ درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است،‌ گفت: تخصیص اتوبوس ارتباطی با موقعیت جغرافیایی شمال و جنوب شهر ندارد.

۶۰ درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی  درباره تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها در برخی خطوط اظهارداشت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی مربوط به فرسودگی بیش از اندازه اتوبوس‌ها است که بیش از 60 درصد از آنها در حال حاضر فرسوده و خارج از خط کردن آنها مشکلاتی بوجود می‌آورد.

    وی افزود: به همین لحاظ ارائه خدمات حمل ونقلی در تمامی خطوط اتوبوسرانی برابر برنامه زمان‌بندی صورت می‌پذیــرد و با استفاده از برنامه مدیریت هوشمند ناوگان AVL پایش می‌شود که با مشاهده اختلال در نحوه سرویس رسانی به شهروندان برابر مقررات با شرکت خصوصی مربوطه رفتار می‌شود.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ارتباط با گلایه‌مندی برخی مسافران به دلیل تاخیر در ساعت حرکت اتوبوس ها در برخی خطوط از جمله میدان جمهوری ـ کریمخان گفت: در این خط برابر بررسی‌های به‌عمل آمده سر فاصله حرکتی در ساعات پیک 4 دقیقه و در ساعات غیر پیک نیز حد اکثر 15 دقیقه انجام می‌شودکه امید است با تبدیل ناوگان به اتوبوس های جدید بتوان نسبت به رفع مشکل نیز اقدام کرد.

    سنندجی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از ناوگان موجود در شهر تهران و با توجه به عدم تحویل اتوبوس نو در چند سال اخیر به شرکت واحد اتوبوسرانی، با مهندسی مجددخطوط تعداد ناوگان هر خط بر مبنای محاسبه میزان تقاضای سفر، محاسبه زمان سفر، سر فاصله حرکت ناوگان، طول مسیر، در نظر گرفتن ضریب ترافیک مسیر و ضریب پشتیبان و اخذ نظرات مهندس مشاور و کارشناسان رسمی ذیصلاح نسبت به تعیین تعداد ناوگان مورد نیاز هر یک از خطوط اقدام می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع در تمامی خطوط اتوبوسرانی واقع در محدوده سرویس رسانی مناطق 22 گانه شهرداری صورت می‌گیرد لذا با توجه به اینکه خطوط اتوبوسرانی از نقاط مختلف شهر عبور می‌کند تخصیص اتوبوس به خطوط تحت عنوان شمال و جنوب شهر مفهومی ندارد و به‌طور یکسان انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی بیان داشت: برخی از خطوط تندرو از جمله خط 7 از میدان راه آهن در یکی از بخش‌های جنوبی تهران به شمالی‌ترین نقطه شهر در حال تردد است پس نمی‌توان گفت اتوبوس ها به کدام قسمت شهراختصاص یافته و یا خط یک تندرو از چهارراه تهرانپارس از شرقی ترین نقطه به غربی ترین منطقه در حال تردد است.

    سنندجی اظهارداشت: تخصیص اتوبوس به خطوط بر اساس میزان فرسودگی اتوبوس‌ها، تعداد مسافر، طول مسیر، تعداد ایستگاه ، نوع ایستگاه و ده‌ها شاخص دیگر تعیین و ارتباطی به موقعیت جغرافیایی شمال و جنوب شهر ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو