فونیکسریمکسبهتام

مسئول سازمان بسیج صنعتی

باید از تجربه صنعت دفاعی در خودروسازی استفاده شود

عصر خودرو-مسئول سازمان بسیج صنعتی کشور گفت: باید از تجربیات و دانش صنعت دفاعی در خودروسازی استفاده کرد و استفاده از تجارب گران بهای صنعت دفاع به معنای ساخت خودرو توسط نیروی مسلح نیست.

باید از تجربه صنعت دفاعی در خودروسازی استفاده شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج صنعتی کشور  مسئله صنعت خودرو در کشور و آشفتگی به وجود آمده در این حوزه را به دلیل کمبود دانش و فناوری ندانست و گفت: مشکل صنعت خودرو این است که در سطح کشور هنوز نمی‌دانیم این صنعت به عنوان یک صنعت راهبردی است یا خیر.

    وی با اشاره به برخی دیدگاه‌ها در خصوص صنعت خودرو، افزود: برخی معتقدند اگر صنعت خودرو تعطیل و یا در عرصه رقابت جدی با رقبای خارجی قرار گیرد، کارگران بسیاری که در این صنعت مشغول هستند شغل خود را از دست می‌دهد اما برخی دیگر با رد این موضوع، معتقدند می‌توان تمرکز و سرمایه گذاری بر صنایعی کرد که کشور مزیت‌های بسیاری در آن دارد و کارگران را هم در این صنایع مشغول کار کرد.

    سیاست درست در صنعت خودرو وجود ندارد

    مسئول سازمان بسیج صنعتی کشور با اشاره به افزایش غیر منطقی قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: در ماه‌ها و روزهای گذشته شاهد افزایش بی قاعده و قانون قیمت خودرو در بازار بودیم از سوی دیگر خودروهای خارجی، اختلاف قیمت بسیاری نسبت به خودروهای داخلی پیدا کرده‌اند که در گذشته چنین تفاوتی وجود نداشت و همه اینها نشان دهنده عدم وجود سیاست درست در این حوزه است.

    شهبازی تصریح کرد: هنوز یک سیاست و نگاه واحدی درباره صنعت خودرو و اینکه کشور باید به چه سمتی و سوی در این صنعت برود وجود ندارد.

    وی مشکلات تولید و تأمین قطعه را یکی دیگر از مسائل صنعت خودرو کشور دانست و افزود: صنعت قطعه سازی نیز مانند صنعت خودرو دچار آشفتگی شدید شده است. بسیاری از شرکت‌ها و تولیدی‌های قطعات تعطیل و یا به چین منتقل شده و قطعه را در آنجا تولید می‌کند به همین دلیل هزینه تولید خودرو در کشور بسیار افزایش یافته و کیفیت نیز با توجه به استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی کاهش پیدا کرده است.

    رئیس سازمان بسیج صنعتی کشور با اشاره به مسائل مطرح شده درباره ورود نیروهای مسلح به حوزه خودرو، گفت: سپاه پاسداران در سال 73 و 72 در زمان آقای هاشمی به مسئله تولید خودرو ورود کرد و 40 دستگاه هم تولید کرد، من در آن پروژه مسئول برق بودم، اما این طرح عملیاتی نشد و بعد از دولت آقای هاشمی رها شد. البته به اعتقاد من از تجربیات و دانش صنعت دفاعی باید استفاده کرد و استفاده از تجارب گران بهای صنعت دفاعی لزوماً به معنای ساخت خودرو توسط نیروی مسلح نیست.

    برخی در آشفته بازار خودرو، سود فراوان می‌برند

    شهبازی خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم مشکل صنعت خودرو نبود علم یا وجود گلوگاه نیست، اشکال کار در جای دیگری است و آن نبود سیاست‌های درست و مشخصی در این حوزه است و برخی از این آشفته‌بازار سود فراوانی می‌برند و برای آنها بهتر است که شرایط صنعت خودرو به همین شکل باشد.

    وی در پایان تصریح کرد: مسائل صنعت خودرو و قطعه‌سازی باید به صورت علمی و تخصصی بررسی شود تا بتوان راهکارهای درست و اصولی برای حل این مسائل ارائه کرد و در نهایت به راهکاری برای انجام اقداماتی که می‌شود انجام داد رسید.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو