فونیکسریمکسبهتام

مجازات حبس برای پوشاندن پلاک خودرو

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان ایلام از برخورد قاطع و مستمر با کسانی که اقدام به دستکاری و مخدوش نمودن ارقام و پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند خبر داد.

مجازات حبس برای پوشاندن پلاک خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: دستکاری پلاک خودرو تخلف نیست جرم است رانندگان متخلف بایستی بدانند دستکاری پلاک خودرو، تخلف نیست بلکه جرم است و با مجرم برابر قانون برخورد می‌شود.

    وی افزود: عصر دیروز واحد گشتی پلیس راه در مسیر بدره-ایلام به هنگام کنترل وسایل نقلیه یک دستگاه وانت را متوقف کرد که مشخص شد خودروی مذکور در ارقام پلاک وسیله نقلیه دستکاری کرده است.

    همتی زاده ادامه داد: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

    رئیس پلیس راه استان اظهار کرد: بر اساس قانون گفته شده دستکاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک عنوان مجرمانه در نظر گرفته شده است، در واقع افرادی که اقدام به این عمل می‌نمایند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیر قانونی خود را به حساب دیگرشهروندان می‌گذارند.

    همتی زاده خاطر نشان کرد: به همین منظور خلافی هر دو پلاک بایستی توسط فرد خاطی پرداخت شود.

    وی گفت: بطور قطع به یقین عمده پلاک‌های مخدوش شده، توسط پلیس قابل شناسایی بوده و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه می‌کنند از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.

    همتی زاده در پایان یادآور شد: دستکاری و مخدوش کردن غیرقانونی پلاک خودرو در عین آن که جرم تلقی می‌شود مشکلاتی را نیز برای دیگران ایجاد می‌کند و حقوق افراد دیگر را ضایع می‌کند، زیرا اقدام آنان موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو