فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

کاهش ۲۴ درصدی ورود به طرح ترافیک تهران در خرداد

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در ۴ مرداد

عصر خودرو- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام کاهش ۳۵ درصدی ترافیک تهران با طرح جدید گفت: آمار ورود به محدوده طرح در خرداد ماه ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۲۴ درصدی ورود به طرح ترافیک تهران در خرداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی اعطا در نشست خبری که امروز سه شنبه در محل دانشگاه جنگ برگزار شد بااشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در چهارم مرداد، گفت: انتخابات شورایاری‌ها از جنبه‌های مختلف برای مدیریت شهری حائز اهمیت است. تلاش خواهیم کرد که با افزایش مشارکت شهروندان شاهد مدیریت شهری کارآمدتری در تهران باشیم.

    وی با اشاره به تکمیل میدانگاه شهدای هفتم تیر گفت: باید از شهرداری برای توجه ویژه به رویکرد شورا در خصوص توجه به فضاهای عمومی تشکر کنیم. میدانگاه هفتم تیر و آنچه که در میدان امام خمینی در حال اجراست از نمونه‌های همین رویکرد است.

    شهرداری برای واگذاری حق بهره برداری مجموعه‌هایش باید از شورا مجوز دریافت کند

    این عضو شورای شهر تهران در ادامه درباره واگذاری حق بهره‌برداری مجموعه‌های شهرداری با اشاره به مصوبه شورای پنجم مبنی بر اینکه شهرداری برای واگذاری حق بهره برداری مجموعه‌های در اختیار خود باید از شورا مجوز دریافت کند، افزود: همه مجموعه‌هایی که پیش از این حق بهره برداری آنها را واگذار کرده باید به شورا بیاورد و برای آن مجوز دریافت کند و همچنین برای مجموعه‌هایی که حق بهره برداری آنها واگذار شده و شهرداری مایل به ادامه این امر است باید به صورت لایحه‌ای آنها را به شورای شهر تهران ارائه کند. هنوز اقدامات شهرداری برای بازپس گیری مجموعه‌هایی که پیشتر واگذار کرده به نتیجه‌ی قطعی نرسیده اما قطعاً این موضوع دنبال خواهد شد و از این پس نیز باید برای واگذاری حق بهره‌برداری مجموعه‌ها از شورا مجوز دریافت کند.

    کاهش 35 درصدی ترافیک تهران با طرح جدید

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تأثیر اجرای طرح ترافیک جدید در شهر تهران گفت: به طور کلی می‌پذیرم که به لحاظ اطلاع رسانی برای اجرای این طرح می‌توانستیم قوی‌تر عمل کنیم. در حال حاضر بخشی از شهروندان اطلاعات کافی در این خصوص ندارند.

    وی با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع رسانی موثر در این باره ، در عین حال تاکید کرد: گزارش‌ ارزیابی‌ها انجام  شده نشان می‌دهد که این طرح مؤثر بوده است، در حالی که در تیر ماه که زمان اجرای این طرح بوده نسبت به ماه قبل شاهد کاهش 35 درصدی ترافیک متناظر در شهر تهران بودیم. همچنین آمار ورود به محدوده طرح در خرداد ماه 24 درصد کاهش پیدا کرده است. اما برای بررسی دقیق تأثیر اجرای این طرح در شهر تهران نیازمند یک دوره 90 روزه از زمان اجرای این طرح هستیم. ضمن اینکه قطعاً پروژه‌ پل گیشا نیز تأثیر مستقیمی در روند اجرای طرح دارد لذا باید با تحلیل پیچیده‌تری بررسی کنیم که اگر انسداد این محور نبود وضعیت به چه شکلی در می‌آمد.

    به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، در حال حاضر ترافیک سنگین رینگ دوم که 15 نقطه بود بر اساس ارزیابی شهرداری تهران به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است.

    پروژه‌های شهری و حتی طرح‌های ترافیکی باید پیوست‌های اجتماعی داشته باشند

    اعطا در بخش دیگری از سخنانش درخصوص نبود پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهر، گفت: پروژهاو  اقداماتی که در مقیاس شهری انجام می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشند، امااین امر در شهرداری تهران سابقه نداشته، یا چندان جدی گرفته نمی‌شد و یا حداقل تأثیر آن در اجرای پروژه‌ها دیده نمی‌شد. لذا در طرح‌هایی که قرار است شهرداری اجرایی کند حتی طرح‌های ترافیکی باید پیوست‌های اجتماعی و مطالعات لازم انجام شود. البته ما معتقدیم که این مطالعات باید نتایجش مورد بهره برداری قرار گیرد و مهمتر از آن این مطالعات باید به موقع انجام شود نه این که در انتهای اجرای پروژه برای تکمیل مدارک و به شکل صوری این کار انجام شود.

    وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران توسط شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: چند طرح تحقیق و تفحص در دستور کار قرار دارد که هر یک در مراحل مختلفی هستند باید به این نکته توجه کرد که برای طرح تحقیق و تفحص ابتدا باید تعدادی از اعضا این تقاضا را بدهند و بعد با طی مراحل مختلف این کار انجام شود. البته از مرحله‌ای به بعد مجموعه گزارش‌ها محرمانه می‌شود. علت آن که در مرحله‌ای از تحقیق و تفحص مؤسسه همشهری نیز اعضای شورا سکوت کردند این بود که برابر قانون قبل از ارائه گزارش در صحن این اطلاعات محرمانه است.

    اعطا تاکید کرد: طرح تحقیق و تفحص از املاک به همراه دو یا سه طرح دیگر در دستور کار اعضای شوراست. هر یک در مراحل مختلفی قرار دارند. بی تردید شورا و مدیریت شهری نگاه روبه آینده دارد اما در مواردی که نیاز است در خصوص آن گزارشی به دستگاه قضائی ارائه شود حتماً از طریق تحقیق و تفحص این کار انجام خواهد شد.

    طرح حیات شبانه به هیأت مرکزی حل اختلاف رفت

    وی در خصوص اجرای طرح حیات شبانه در تهران نیز گفت: با توجه به اعتراض فرمانداری در خصوص زیست شبانه که به شورای شهر تهران ارسال شده در هیأت حل اختلاف این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا مقرر شده اتخاذ تصمیم در این خصوص به بررسی‌های بیشتر موکول شود و برای اینکه برخی ابهامات برطرف شود از فرماندار و ریاست شورا برای جلسه آتی هیأت مرکزی حل اختلاف دعوت می شود تا موضوع به صورت دقیق بررسی شود.

    وی ادامه داد: متأسفانه شاید طرح مسئله زیست شبانه در فضای رسانه‌ای به گونه‌ای مطرح شد که اختلاف نظر جدی در این حوزه وجود دارد. بحثی که با پلیس در این باره مطرح شد در کمیسیونی که مقرر است مسئله زیست شبانه را مطرح کند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته ما نیز به عنوان شورا این موضوع را می‌پذیریم که اجرای طرح زیست شبانه نیازمند ایجاد و تامین زیرساخت‌هایی است که باید با تعامل دستگاه‌های ذیربط فراهم شود. بی تردید این کار یک کار یک سویه نیست و با اراده مشترک پیش خواهد رفت.

    سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیونی این موضوع را بررسی می‌کند و نظر پلیس نیز مد نظر قرار خواهد گرفت. امیدواریم با حل ابهامات موضوع به گونه‌ای پیش برود که به نفع شهر و شهروندان باشد. قطعاً همانطور که در طول روز شهروندان می‌توانند نیازهای خود را رفع کنند در شب هم شهر باید به برخی نیازهای شهروندان پاسخ بدهد.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مصوبه خانه باغ‌ها، گفت: مصوبه شورا تنها پیشنهادی به شورای عالی شهرسازی است که مرجع اصلی تصویب این موضوع خواهد بود و شورا نمی‌تواند ضوابط ساخت و ساز معین کند. شورای عالی شهرسازی و معماری با برخی تغییرات مصوبه خانه باغ پیشنهادی شورا را پذیرفته و باید در روزهای آینده این مصوبه ابلاغ شود. در این باره اشکال و مانع خاصی وجود ندارد و قطعاً پس از ابلاغ این مصوبه، اجرای آن لازم الاجرا خواهد بود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارتباط میان شورا و شهردار تهران نیز گفت: کلید واژه میان ارتباط شورا و شهرداری پشتیبانی پرسشگرانه است. شورا قطعاً نظارت خود را اعمال می‌کند و پرسشگری نیز همراه آن خواهد بود ولو اینکه با اجماع شهردار را انتخاب کرده باشیم و حمایت خود را در همین قالب نشان داده باشیم اما نظارت و پرسشگری نیز همراه آن خواهد بود.

    وی ادامه داد: ریاست شورای اسلامی شهر تهران به روشنی در جلسه همایش فصلی مدیران موضع شورا را حمایت قاطع از شهردار و پشتیبانی جدی اعلام و مطالبات را نیز از جایگاه نمایندگی مردم طرح کردند. قطعاً در رابطه شورا و شهرداری امر جدیدی اتفاق نیفتاده و همان شیوه حمایت و پرسشگری جاری است. لذا درخواست من از رسانه‌ها این است که به موضوعی که وجود خارجی ندارد به گونه‌ای دامن نزنند که در شرایط فعلی در کشور موجب نفاق شود. قطعاً شبهه افکنی و نشان دادن اینکه اختلاف وجود دارد و حتی صحبت از برکناری به سود هیچ کس نخواهد بود. نباید این روابط وارد رقابت‌های سیاسی شود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که مصلحت عمومی شهر و مصالح ملی در نظر گرفته شود.

    اعطا در خصوص اعتراض نسبت به نحوه ساخت خانه موزه عزت الله انتظامی گفت: در بحث خانه موزه‌ها آنچه که مهم است این است که فضای موجود تا حد ممکن حفظ شود و به لحاظ معماری و اشیای موجود پایبند آنچه که وجود داشته باشیم. جهت گیری ما این است که بر این امر نظارت جدی‌تری اعمال کنیم و به لحاظ معماری و اشیایی که وجود دارند به آنها پایبندی نشان دهیم. قطعاً در مواردی که خطایی صورت گرفته باید تلاش کنیم آن را در صورت امکان جبران کنیم و نظارت را به گونه‌ای اعمال کنیم که دیگر شاهد روی دادن چنین اتفاقاتی نباشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو