فونیکسریمکسبهتام

حدود ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در شهر اهواز نیاز به اصلاح هندسی دارند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه بخش زیادی از معابر اهواز ، ایرادهای ترافیکی دارند ، گفت: لازم است ۲۸۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در مسیرهای تردد وسایل نقلیه در این کلانشهر اصلاح هندسی شوند.

حدود ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در شهر اهواز نیاز به اصلاح هندسی دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا سرهنگ منصور جمشیدی روز چهارشنبه در شورای ترافیک استان در محل استانداری خوزستان اظهارداشت: هوشمند سازی کنترل معابر در شهرها امری ضروری است که بایدمورد توجه ویژه و اساسی قرار گیرد.

    وی افزود: استان خوزستان از شرایط آب و هوایی خاصی برخوردار است که به همین دلیل باید ارتقای سطح هوشمندسازی کنترل معابر را نسبت به دیگر استان‌های کشور جدی بگیریم.

    این عضو شورای ترافیک استان با اشاره به حجم بسیار زیاد نقاط حادثه خیر در کلانشهر اهواز، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که 17 درصد از تصادفات در شهر به عابران پیاده مرتبط است، لذا نصب نرده‌های فلزی در بلوارها و اتوبان‌های اصلی در ترغیب عابران برای استفاده از پل‌های عابر پیاده تأثیر زیاد در کاهش این حوادث دارد.

    رئیس پلیس راهور استان بر شبکه بندی محل تردد عابران پیاده تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از اقدامات ترافیکی به منظور کاهش تصادفات به هزینه‌های بسیار جزئی نیاز دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

    وی همچنین خواستار اصلاح موانع ترافیکی در مناطق حاشیه‌ای شد و گفت: لازم است در مسیرهایی از این مناطق که وسایل نقلیه از سرعت بالایی برخوردار هستند سرعتگیر نصب شود.

    جمشیدی یادآور شد: اقدامات اینچنینی در کاهش تخلفات مؤثر هستند زیرا از این طریق سرعت خودرو کاهش و زمان عکس العمل راننده بیشتر می‌شود.

    رئیس پلیس راهور خوزستان خواستار ارتقا زیرساخت مناطق حاشیه‌ای و همچنین پر کردن و تسطیح چاله‌ها در مسیر وسایل نقلیه شد و افزود: گاه در برخی محلات حاشیه‌ای سرعت موتورسواران به شدت زیاد است و وجود این چاله‌ها خطر جانی برای آنها به وجود می‌آورد.

    افزایش تصادفات منجر به فوت

    جمشیدی در ادامه این نشست با بیان اینکه طی سه ماهه اول تصادفات منجر به فوت در مسیرها 18 درصد افزایش یافته، گفت: این درحالی است که تصادفات فوتی و جرحی سال 97 به ترتیب هفت و 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن کاهش داشته است.

    به گفته وی، اما با این وجود بررسی‌ها کاهش 27 درصدی تصادفات جدید در مسیرهای شهری استان طی سه ماهه اول امسال را نشان می‌دهند.

    بر اساس این گزارش، در این نشست از شهرداری اهواز خواسته شد تا برابر ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه کشور نسبت به تأمین تجهیزات و خودروهای مورد نیاز راهور استان اقدام کند که شهردار اهواز در این باره پاسخ داد: در حد توان همکاری صورت می‌گیرد اما به دلیل مشکلات مالی، توان برآورده کردن همه خواسته‌ها و نیازهای پلیس راهوار را نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو