فونیکسریمکسبهتام

عضو هیأت مدیره گروه بهمن عنوان کرد:

عملکرد گروه بهمن نقشه راه خصوصی سازی در صنعت خودرو باشد

عصر خودرو- خصوصی‌سازی در کشور ما به‌خصوص در صنعت خودرو همیشه مورد انتقاد فعالان و کارشناسان این حوزه بوده است و بسیاری معتقدند هیچ‌وقت خصوصی‌سازی واقعی در این صنعت اتفاق نیفتاده است، با این‌وجود بسیاری معتقدند فروش گروه به بهمن به ویسمن موتور را می‌توان به‌عنوان نمادی از خصوصی‌سازی دانست و اگر بتوان این روند را بازهم در صنعت خودرو کشور پیاده کرد در بلندمدت می‌توانیم شاهد رشد این صنعت باشیم.

عملکرد گروه بهمن نقشه راه خصوصی سازی در صنعت خودرو باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز باگذشت کمی بیش از 3 سال از خرید گروه بهمن توسط دو قطعه ساز بزرگ  کشور گروه بهمن در یک نشست خبری  از اتفاقاتی که طی این سال روی‌داده بگوید. برای توضیح این روند، گروه بهمن مرتضی شفیعی را به به‌عنوان مدیرعامل شرکت بهمن دیزل و عضو هیأت مدیره گروه بهمن انتخاب کرد. اینکه چرا شفیعی برای این نشست انتخاب شد پُر واضح است شفیعی از معدود مدیران ارشد گروه بهمن است مدت‌زمان زیادی را در شرکت‌های خودروسازی دولتی آن‌هم در بالاترین سطح گذرانده و مطمئناً بهتر از هر مدیری می‌تواند این تفاوت را درک و برای دیگران توضیح دهد.
    شفیعی معتقد است سابقه خصوصی‌سازی در کشور ما قابل دفاع نبوده اما خرید گروه بهمن توسط گروهی که هم اهلیت لازم را داشتند و شخص حقیقی  نیز بودند می‌تواند نقشه راه خصوصی‌سازی در کشور باشد.
    مدیرعامل بهمن دیزل همچنین با اشاره به اینکه سهامداران این گروه همواره به فکر اشتغال بوده  و هستند گفت: بخش خصوصی همیشه به دنبال کاهش هزینه‌ها، تقویت بخش‌های سود ده سازمان و از سوی دیگر اصلاح در بخش غیر سود ده است و خریداران گروه بهمن طی این سه سال به بهترین وجه ممکن نسبت به این اهداف اقدام کردند.
    به گفت شفیعی  مدیران شرکت‌هایی غیرخصوصی نیستند به‌طورمعمول به فکر رضایت کسانی هستند که آن‌ها را منصوب کرده است در چنین حالتی منافع مشتریان و سهام‌داران را در اولویت دوم قرار می‌گیرد تصمیمی که بعد از گذشت مدت کوتاهی موجب کاهش رضایت مشتریان شده و درنتیجه شرکت از حالت اقتصادی خارج می‌شود .این در حالی است مدیرعامل یک شرکت خصوصی به دنبال بقاء و اعتبار شرکتش است.که می‌تواند به  حفظ بقای او کمک کند و از سوی دیگر به سود مشتریان و سهام‌داران باشد. و این رویه‌ای است در همه شرکت‌های خصوصی در تمام دنیا انجام می شود.
    او ادامه داد: سهامداران جدید گروه بهمن در ابتدا و به‌سرعت با شناسایی نیروی انسانی و جذب نیروی متخصص  که حدود 1000 نفر بود کار خود را آغاز کردند و هم‌زمان نیز توسعه محصول در رأس برنامه‌های خود قراردادند به‌طوری‌که سه محصول جدید وارد خطوط تولید گروه بهمن شد و  در زمان کوتاهی مورد استقبال بازار قرار گرفت.

    مدیرعامل بهمن دیزل در تشریح خصوصیات بخش خصوصی با بیان اینکه بخش خصوصی به فکر ارزیابی خود از سوی دیگران نیست و تبلیغ را تنها باهدف فروش بیشتر انجام می‌دهد گفت: بعد از خصوصی‌سازی گروه بهمن پیمانکاران‌ همکار نیز جذب این شرکت شدند و از سوی دیگر قطعه‌سازان‌ همکار نیز با خیال آسوده‌تری با این شرکت همکاری کردند.
    شفیعی درادامه بابیان اینکه اگر تحریم‌های جدید اتفاق نمی‌افتاد شاهد افزایش ظرفیت تولید در بهمن موتور تا سقف 100 هزار دستگاه خودرو در سال بودیم، تصریح کرد: با این وجود دتحریم های خارجی و داخلی مانع دستیابی به این اهداف شدند.
    شفیعی با اشاره اینکه بهمن موتور تنها خودروساز کشور است که همه محصولات آن دارای 4 ستاره کیفی است.: گفت:بهمن دیزل نیز طی این مدت  موفق به عرضه 3 محصول جدید و اضافه کردن آپشن هایی به خودروهای در حال تولید شد درعین‌حال تطبیق با استانداردهای محیط‌زیست نیز به‌سرعت انجام و شبکه خدمات پس از فروش نیز تکمیل شد .
    شفیعی ادامه داد: پس از خصوصی‌سازی در این گروه 7 محصول جدید به خط تولید اضافه شد که در صورت نبودن تحریم‌ها برنامه‌ریزی برای رسیدن این عدد به تا 13 محصول نیز انجام‌شده بود .
    او همچنین گفت: در بخش خودروهای تجاری نیز سهم بازار به 55 درصد رسید اما هم‌زمان با آغاز تحریم‌ها سهم خود را باهدف بقای شرکت کاهش دادیم.
    عضو هیأت مدیره گروه بهمن در انتها نیز گفت: شعار ضد انحصار بخش خصوصی را به ورطه نابودی کشانده است و طی سال‌های اخیر همواره  با سردادن شعار انحصار بخش خصوصی را نابود کرده‌ایم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو