فونیکسریمکسبهتام

دردسرهای شیروانی ها برای تعویض پلاک و کارت خودرو

عصر خودرو- مردم شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی پس از تعطیلی مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در این دیار برای انجام امورات اداری مربوط به خودروی خود به مرکز استان مراجعه می کنند که این امر با توجه به مسافت ۶۰ کیلومتری مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

دردسرهای شیروانی ها برای تعویض پلاک و کارت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حدود پنج ماه از تعطیلی مرکز تعویض پلاک شیروان می‌گذرد مرکزی که پیش از تعطیلی آن روزانه دهها نفر مراجعه کننده داشت.

    هم اکنون تعویض پلاک خودرو یکی از دغدغه‌های مهم فروشندگان و خریداران خودرو در شهرستان شیروان تبدیل شده است.

    در این راستا، برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه که در راه ها تردد می‌کند باید دارای شماره بوده و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که شماره، پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد ممنوع است.

    یکی از شهروندان شیروان که مدتی قبل خودروی وی توسط راهنمایی و رانندگی توقیف و روانه پارکینگ شده است می‌گوید: پاسگاه های انتظامی با خودروهای فاقد پلاک برخورد قانونی و از تردد آنان جلوگیری می‌کند اما، دریغ از آنکه بررسی لازم را در خصوص مشکل اصلی داشته باشند.

    حمیدرضا توفیقی گفت: مرکز تعویض پلاک شهرستان علیرغم کمبودها و کاستی‌های زیادی که داشت در کوتاه‌ترین زمان، امورات مراجعه کنندگان را انجام می‌داد اما، با مراجعه به مرکز استان باید ساعت‌های طولانی در صف انجام روند اداری منتظر ماند.

    وی افزود: بارها مسئولان تذکر داده‌اند وسایل نقلیه فاقد پلاک در سطح شهرها و جاده‌ها از یک سو نظم ترافیکی و انضباط اجتماعی و قانونمندی مالکان این خودروها و از سوی دیگر اجرای صحیح قانون و مقررات انتظامی را زیر سوال می‌برد در صورتیکه خود اینک از مشکل مربوطه سرباز زده‌اند.

    یکی دیگر از رانندگان اظهار داشت: به دلیل تعطیلی مرکز تعویض پلاک شیروان، علاوه بر بعد و مسافت طولانی و خستگی راه، به دلیل ازدحام جمعیت یک هفته در این مسیر تردد می‌کردم.

    سهیل آزاد با اشاره به اینکه تعطیلی پنج ماه این مرکز در شیروان، زیبنده دومین شهر خراسان شمالی نیست گفت: با توجه به اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی با همکاری عوامل انتظامی از تردد وسایل نقلیه که فاقد شماره یا شماره آنها غیرمجاز باشند تا انجام شماره گذاری جلوگیری می کنند انتظار می‌رود در کنار قوانین سخت خود بیشتر به وظایف خود واقف باشند و به مشکلات رسیدگی کنند.

    وی تصریح کرد: وسایل نقلیه ای که در راستای این طرح توقیف شده‌اند ترخیص آنها منوط به نصب پلاک و پرداخت تمامی جریمه‌ها و ارائه مدارک مثبت مالکیت است.

    یکی دیگر از شهروندان با ابراز گلایه از صف طولانی و اتلاف وقت در مرکز استان برای انجام تشریفات قانونی نصب پلاک و شماره گذاری می‌گوید: زمان تحویل پلاک به یک عامل مهم بستگی دارد آن هم این است که اگر شما قبلاً پلاکی به نام خود نداشته باشید در کمتر از یک ساعت کارتان در رابطه با تعویض پلاک خودرو تمام خواهد شد، ولی چنانچه قبلاً پلاکی به نامتان بوده و ثبت و قیچی شده باشد بایستی زمان بیشتری را در نظر بگیرید.

    علیرضا ببرنژاد با اشاره به اهداف تعویض پلاک خودرو که شامل ثبت سوابق جرایم رانندگان، دسترسی سریع پلیس به اطلاعات، نقل و انتقالات، هویت و نشانی مالکین وسایل نقلیه و غیره است اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مرکز شیروان و تردد به مرکز استان و از سویی طولانی شدن روند کار، بسیاری از فروشندگان و خریداران گلایه مند و بدون میل و رغبت و با تاخیر اقدام به آن می کنند.

    رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل شیروان با تایید تعطیلی چند ماهه مرکز تعویض خودرو و پلاک این شهرستان گفت: متاسفانه با تعطیلی این مرکز و اعتراض خریداران و فروشندگان به این روند مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

    جواد مدبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این زمینه مکاتبات زیادی انجام شده است که تاکنون نتیجه نداده است.

    وی گفت: با مراجعه حضوری خریداران و فروشندگان در مرکز استان، متاسفانه به مسائل و جزییات خیلی کوچک گیر داده می‌شود که اصلاً تاکنون در شیروان این موارد نبوده است از سویی چون شهرستان فاروج هم زیر نظر شیروان می‌باشد اعتراضات این زمینه دوچندان شده است.
    مدبر با بیان اینکه مسئولان استان تاکنون وعده‌های زیادی برای راه اندازی مجدد این مرکز داده‌اند افزود: مرکز تعویض پلاک خودرو این شهرستان روزانه 50 نفر مراجعه کننده از شهرستان های شیروان و فاروج دارد که برای تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت خود مراجعه می‌کنند.
    رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل شیروان گفت: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه زودتر مشکلات مربوطه را رسیدگی کنند تا از این وضعیت آشفتگی خارج شویم.
    سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده نیروی انتظامی شیروان در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر این موضوع گفت: در آینده نزدیک مشکل حل خواهد شد.

    شیروان به عنوان دومین شهرپرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو