فونیکسریمکسبهتام

مدیران فروش گروه عمرانی در حاشیه نمایشگاه ماینینگ کرمان مطرح کرد:

تامین بخش قابل توجه تایرهای وسایل نقلیه سنگین کشور

عصر خودرو- هلدینگ عمرانی متشکل از مجموعه شرکت هایی است که در زمینه صادرات و واردت در حوزه‌های مختلف از گذشته تا کنون به فعالیت پرداخته است و درحال‌حاضر به بحث واردات تایر می‌پردازد.

تامین بخش قابل توجه تایرهای وسایل نقلیه سنگین کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  واردات تایر به خصوص در زمینه تایرهای مرتبط با ماشین‌آلات معدنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که این نوع تایرها فناوری بالایی در زمینه ساخت دارند. گفت‌وگویی با محسن عمرانی و مجتبی هنرمند، مدیران فروش مجموعه عمرانی صورت گرفته که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

    محسن عمرانی در خصوص تاریخچه این شرکت ابراز نمودند: ما یک هلدینگ تجاری هستیم که در حوزه صادرات و واردات از سال 1370 فعالیت خود را به صورت رسمی در بندرعباس آغاز نمود و ابتدای کار با صنایع مختلف مانند صنعت نفت و گاز کار را شروع کردیم و یک دوره زمانی فعالیتی در حوزه واردات خودرو نیز داشتیم. در اوایل کار برند یام‌یام را خریداری و ثبت شرکت خود کرده و در کشور کره جنوبی به تولید نوشیدنی آلوئه ورا پرداختیم. ما توانستیم نخستین تولید‌کننده نوشیدنی آلوئه ورا و در ضمن واردات‌کننده آن به کشور باشیم.سپس در حوزه تایر فعالیت خود را شروع کردیم و اکنون بیشترین فعالیت ما در همین زمینه می‌باشد. در خصوص حبوبات و ادویه جات یکی از بزرگترین وارد کننده‌ها هستیم که ضمن واردات به کشت فرا سرزمینی نیز می‌پردازیم. در زمینه حمل‌ونقل دریایی ساخت لندیگراف را در کشور کره جنوبی و همچنین کارخانه اروندان خرمشهر را در دست اقدام و سابقه خود داریم که تحت نامهای عمرانی 1 تا 12 هستند.

    حدودا ده سال است که در زمینه تایرهای صنعتی و معدنی حضور فعالی داریم.اکثر معادن کشور را پشتیبانی کرده و درحال‌حاضر با شرکت‌های گل‌گهر، صنایع ملی مس و بیش از 90 درصد از شرکت‌های این حوزه در حال همکاری هستیم.

    حرکت چرخ صنعت با وجود تحریم‌ها

    وی در خصوص تاثیرپذیری شرکت‌ از تحریم‌ها به ذکر نکاتی پرداخت: همانطور که می‌دانید در حوزه معدنی تعداد شرکت‌های محدودی در زمینه واردات تایر‌های معدنی فعالیت دارند. این حوزه بسیار تخصصی است. این مجموعه نیز مانند سایر شرکت‌ها از تاثیرپذیری ا تحریم‌ها مستثنا نیست اما با توجه به این که مدیریت در این زمینه ممارست خاصی دارند و علاقه‌مند هستند که کمک به حرکت چرخ صنعت کشور کنند، تمام نیرو و تلاش خود را بر پایه ایجاد فضایی با ضمانت و اعتماد متقابل گذاشته تا حتی در این شرایط سخت تحریمی نیز به کشورمان خدمت کنند.

    مشکلات نقل و انتقال مالی

    مدیر فروش مجموعه عمرانی در رابطه با مشکلات این شرکت اظهارکرد: ما مشکلاتی که در خصوص جابه‌جایی پول و بحث تحریم‌های بانکی هست را به نوعی حل کرده و موفق شدیم از دی‌ماه سال گذشته تعداد 200 هزار حلقه تایر ماشین‌آلات سنگین، کامیون‌، کامیونت و کشنده‌ها را وارد کشور کنیم و بتوانیم کمک بسیار بزرگی در این زمینه گذر از بحران تایر در کشور داشته باشیم. به طور کلی یک سری حمایت‌های داخلی که می‌تواند به مجموعه ما در این زمینه کمک کند، تسریع تخصیص ارز و روانسازی فرآیند ترخیص است که همچنان مشکلات خاص خودش را دارد و پابرجاست. به هر حال ما کالایی را خریداری می‌کنیم و با جابه‌جایی پول به کشور وارد میکنیم. توقع داریم همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد و روال اداری در مسائل استاندارد تسریع یابد که در نتیجه تایرها به نحو بهتر و سریع‌تری در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

    راه‌اندازی کارخانه تولید تایر در ایران

    وی در خصوص چشم‌اندازهای شرکت عمرانی گفت: چشم‌اندازی که مدیرعامل مجموعه برای سال‌های آینده دارد به بحث احداث کارخانه در ایران با همکاری یکی از شرکت‌های تولید‌کننده مربوط می‌شود. در آینده‌ای نزدیک با یکی از شرکت‌های تولیدکننده تایر که در سطح جهانی نیز مطرح است راه‌اندازی کارخانه تولیدی در ایران را شروع خواهیم کرد. یکی از موارد بسیار مهم تولید تایرهای OTR (معدنی) است که در ایران تولید نداریم. در بحث احداث کارخانه نیز سهولت صدور مجوز، تسهیلات و حمایت از تولید داخلی را انتظار داریم.

    واردات انواع تایرهای سواری و سنگین

    ایشان ادامه دادند: تفاوت محصولات ما با نمونه‌های مشابه این است که کارشناسان شرکت‌های تولیدی طرف قرارداد ما با بازدید‌های میدانی، محصولی منطبق با شرایط کاری هر معدن تولید خواهند کرد. این کارشناسان با جمع آوری اطلاعات سالیانه معادن و محاسبه TKPH این مهم را محقق خواهند ساخت.

    بیشترین میزان واردات تایرهای ما به ترتیب از کشورهای هند، هلند، چین(تحت لیسانس یوکوهاما و کانتیننتال) و اندونزی است. این نکته را نیز باید گفت که تایرهای وارد شده از کشور هند تحت لیسانس برند یوکوهاما ژاپن هستند. تایرهای وارداتی سواری تولید اندوزی است که در میان 10 برند برتر دنیا قرار دارد.این برند تولید‌کننده انواع تایرهای سواری، تایرهای ماشین‌آلات سنگین و کامیونی است.

    ارتباط خوب با کارخانه‌های بزرگ در خارج از مرزها

    مجتبی هنرمند، یکی دیگر از مدیران فروش مجموعه شرکت‌های عمرانی در رابطه با احداث کارخانه تولید تایر در داخل و خودکفایی یادآور شد: مدیریت مجموعه می‌خواهند که در زمینه تایر خودکفا شویم و برنامه این است که در حوزه تایر به تجربه مناسبی برسیم. مدیران مجموعه پیگیر احداث کارخانه، مجوزها و سایر موارد هستند و مذاکراتی نیز صورت گرفته است. ساخت تایر نیازمند فناوری‌های بسیار بالایی است که در تایرهای معدنی این فناوری را به‌صورت بومی نداریم. ما در زمینه تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی شدیم و با توجه به ارتباطاتی که داریم توانستیم همکاری با کارخانه‌های بزرگ را حفظ کرده و تایرها را به‌دست مشتریان برسانیم. با این وجود اگر کارخانه تولید در داخل داشته باشیم حتی اگر تحریمی نیز وجود داشته باشد دیگر مشکلی در زمینه تایر نخواهیم داشت. ضمن این که فرآیند تولید باعث اعتماد به نفس ملی می‌شود و باعث قطع وابستگی به دیگر کشورها خواهد شد.

    حضور در بازارهای جهانی

    وی در پایان اظهار کرد: ما مسائل را به این دید نگاه می‌کنیم که چالش هستند و باید حل شوند و این چالش‌ها لازمه بازار کار است. اگر حمایت از بخش خصوصی انجام شود ما در کشور متخصصان بسیار زیادی داریم می‌توانیم از توانایی و بار علمی و تجربی آنها در کشور خود استفاده کنیم. لازم است که در بخش خصوصی و حوزه واردات و صادرات، روانسازی بیشتری شکل گیرد تا بتوانیم با انرژی در بازارهای جهانی نیز حرف‌ها برای گفتن داشته باشیم.

    ما دو غرفه در نمایشگاه اتومکانیکا دبی داشتیم که توانستیم مشتری‌های زیادی از کشورهای مختلف جذب کنیم. قطعا نمایشگاه ماینینگ کرمان نیز تاثیر‌گذار است چرا که قطب معدن ایران در کرمان است. این نمایشگاه می‌تواند هم در توسعه کشور و هم در بهبود کسب و کار مفید باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو