فونیکسریمکسبهتام

در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس مطرح شد؛

گلایه پلیس راهور از عملکرد بیمه مرکزی و خودروسازان

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس، انتقادهایی را نسبت به عملکرد بیمه مرکزی و خودروسازان داخلی عنوان کرد.

گلایه پلیس راهور از عملکرد بیمه مرکزی و خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر، در حاشیه رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گشت‌های نامحسوس یکی از اهداف جدی پلیس راهور برای برقراری انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است.

    وی افزود: برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین حرکت‌های خطرناک، برخورد با رانندگانی که در حال صحبت را تلفن همراه هستند، از مأموریت‌های اصلی گشت‌های پلیس راهور است.

    رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: گشت‌های نامحسوس در حریم 30 کیلومتری شهرهایی که 62 درصد تصادفات در آن به وقوع می‌پیوندد، مستقر می‌شوند.

    هادیانفر گفت: استفاده از ظرفیت هوایی پهپاد برای آنکه طول محورها را تا فاصله 200 کیلومتر رصد کرده، در این دوره از طرح گشت نامحسوس در دست کار قرار گرفته و قرار است این پهپادها، گزارش‌های تصویری را به مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا ارسال کنند.

    وی ادامه داد: در استفاده از پهپادها، محدودیتی نداریم چرا که پهپادهایمان تولید داخل است. قرار است پهپادها در محورهای شمالی و پرتردد همچون محور تهران قزوین، قزوین رشت و محورهای تهران قم، فارس شمال و جنوب و کرمان شمال و جنوب از پهپادها استفاده شود.

    رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد شدید از عملکرد بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی حاضر است برای جبران خسارت‌های مالی، فوتی و جرحی، پرداخت‌های بالایی داشته باشد (دیه 17 هزار و 138 نفر را بپردازد) اما برای تقویت سازمان‌های مرتبط، پرداختی نداشته باشد.

    هادیانفر اظهار کرد: تا چه زمان باید تولید پراید داشته باشیم و این خودروی ناامن در جاده‌ها کشته دهد. زمانی که در محورها بارندگی داریم، ناامن‌ترین خودروها، خودروهای سبک هستند. در اروپا هم تردد این خودروها (خودروهای سبک) در جاده‌ها در چنین شرایطی ممنوع است اما در ایران چنین محدودیتی نداریم.

    وی با بیان اینکه 150 دستگاه خودرو در گشت نامحسوس پلیس در 10 استان هدف که بیشترین تصادفات را داشتند، به کار گرفته خواهند شد، گفت: در این طرح‌ها ما به مأموران خود تأکید کرده‌ایم که با رانندگان پرخطر برخورد قاطع داشته باشند و بین راننده خودروی مدل بالا با مدل پایین تبعیضی قائل نشوند.

    رئیس پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: کاهش 10 کیلومتری سرعت در جاده‌ها ابلاغ شده و در محورهای پرخطر، در صدد هستیم که این کاهش ساعت اعمال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو