فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی و وضعیت خرید سیتروئن C۵

عصر خودرو- شرکت فرانسوی سیتروئن سال‌ها با خودروی زانتیا فروش خوبی را در بازار ایران و سایر کشورها تجربه کرد.

بررسی فنی و وضعیت خرید سیتروئن C۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، بعد از این موفقیت، خودروی سدان سایز متوسط سیتروئن c5 برای اولین بار حدود 18 سال قبل (سال 2001 میلادی) به بازار عرضه شد تا در واقع زانتیا را بازنشسته کند. شرکت سایپا مقدمات ورود سیتروئن C5 به ایران را مهیا کرد. در حال حاضر مدل‌های تولیدی مربوط به سال‌های 2006 تا 2011 در ایران موجود هستند.

    در مجموع برای خرید این خودرو بین 5 تیپ مختلف امکان انتخاب دارید که طبیعی است که تیپ آخر امکانات بیشتری دارد و فضای داخلی کابین آن نیز به طور کلی تغییر کرده است. آگهی‌هایی مربوط به خرید و فرش تمام تیپ‌های مختلف سیتروئن سی فایو را می‌توانید در دیوار مشاهده کنید.

    خدمات مربوط به این خودرو در ایران توسط شرکت سایپا یدک که زیر مجموعه‌ای از شرکت خودروسازی سایپا است، ارائه می‌شود. به این ترتیب یکی از مزایای خرید سیتروئن c5 این است که خریداران برای تامین قطعات یدکی به مشکل نخواهند خورد.

    بررسی فنی

    طبق اعلام کارخانه‌ی سازنده، 8 ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه برسد. البته تست رانندگی نشان می‌دهد که این عدد در مدل‌های مختلف گاهی تا 10 ثانیه هم می‌رسد. آنطور که آمپر سرعت نشان می‌دهد، حداکثر سرعت این خودرو به 209 کیلومتر در ساعت است. موتورهای مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند و این تفاوت در اعداد و ارقام طبیعی به نظر می‌رسد. موتور بیشتر سیتروئن C5 های وجود در ایران انژکتوری 2 لیتری (1997 سی‌سی) با 4 سیلندر و 16 سوپاپ است. این موتور توان خروجی 143 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه و 200 نیوتون متر گشتاور در 4100 دور در دقیقه را دارد.

    چرا بازار دست دومش خوب نیست؟

    سیتروئن C5 از نظر فنی خودروی قوی است، اما از همان ابتدا شرکت وارد کننده یعنی سایپا، سیاست درستی برای قیمت‌گذاری و عرضه آن در نظر نگرفت و فروش این خودرو موفقیت چشمگیری که زانتیا کسب کرده بود را به دست نیاورد. پایین بودن معاملات این خودرو در بازار به هیج وجه دلیلی بر بی‌کیفیت بودن یا امکانات پایین آن نیست. از طرفی رقبای نوظهور چینی و کره‌ای بازار را بیشتر از قبل رقابتی کرده‌اند.

    استاندارهای ایمنی و سوخت

    سیستم ترمز دیسکی قابلیت اعمال قدرت روی هر 4 چرخ را دارد و کیفیت و ایمنی بالایی آن در سطح بالای ارزیابی می‌شود. برای این خودرو 7 ایربگ مخصوص راننده و سرنشین (اصلی، جانبی، زانویی) در نظر گرفته شده است. سیتروئن C5 توانسته 5 ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی ایمنی سنجی اروپا (یورو انکپ) دریافت کند. برای هر 100 کیلومتر رانندگی باید حدود 8.5 لیتر بنزین مصرف کنید که عدد بالایی برای یک سدان خانوادگی متوسط به نظر می‌رسد.

    این خودرو می‌تواند با سیستم کامپیوتری خاصش، متوسط مصرف سوخت داخل شهری، خارج شهری و ترکیبی را به شما اعلام کند. این سیستم همچنین به شما می‌گوید که با سوخت باقی‌مانده‌ی داخل باک، تا چند کیلومتر دیگر می‌توانید رانندگی کنید و پیش بروید. استاندارد آلایندگی سیتروئن برای این مدل یورو 4 است.

    آپشن‌های سیتروئن سی 5

    سی فایو به در سطح خود تجهیزات قابل قبولی مانند کروز کنترل، سنسور باران، تنظیم باد تایرها، سنسور پارک (در مدل‌های سفارشی)، سانروف، آینی برقی، گرم‌کن آینه، صندلی برقی، حافظه صندلی، تنظیم گودی کمر و … دارد. برخی امکانات مانند تودوزی چرم را فقط در مدل‌های سفارشی خواهید دید که مسلماً قیمت بالاتری دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم