فونیکسریمکسبهتام

چری تیگو ۷ را بهتر بشناسیم + مشخصات فنی

عصر خودرو- چری تیگو ۷ یک کراس‌اور مدرن با تکنولوژی‌هایی پیشرفته‌تر از تیگو ۵ است و به خوبی نقش پرچم‌دار چری در بازار‌های جهانی را بازی می‌کند.

چری تیگو ۷ را بهتر بشناسیم + مشخصات فنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در میان خودروسازان چینی، چری خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو معرفی می‌کند و از همین‌رو برای حفظ بازار صادراتی محصولاتش، استفاده گسترده‌ای از تکنولوژی‌های روز را با همکاری مهندسان غربی در دستور کار خود قرار داده و این استراتژی زمینه توسعه سریع و چشمگیر خودرو‌های این شرکت را پدید آورده است. مصداق چنین عملکردی را می‌توان در تیگو 7 دید که یک کراس‌اور مدرن با تکنولوژی‌هایی پیشرفته‌تر از تیگو 5 است و به خوبی نقش پرچم‌دار چری در بازار‌های جهانی را بازی می‌کند. عرضه تیگو 7 در بازار ایران از اواسط مرداد 96 به شکل رسمی آغاز شد و تنها در تیپ «اکسلنت» به‌دست مشتریانش رسید.

    شاید در ظاهر و تصاویر منتشرشده از تیگو 7، این خودرو کوچک‌تر از تیگو 5 به نظر رسد، اما چنین نیست و حالا این مدل، پرچم‌دار برند چری و خصوصا کلاس کراس‌اور‌های این شرکت محسوب می‌شود. چری سرمایه‌گذاری سنگینی روی طراحی و تولید این خودرو داشته است و تلاش می‌کند تا به عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند.

    در نمای روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی‌که تهاجمی و مدرن جلوه می‌کنند. جلو پنجره همراه با لوگوی کوچک چری در وسط، جایگاه مناسبی دارد، ضمن اینکه استفاده از یک نوار کروم، به‌خوبی یکنواختی جلوپنجره را کاهش داده است و محدوده‌ی زیر چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند تا نمای روبه‌رو، به دو بخش بالا و پایین تقسیم شود. علاوه بر این، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوی چری می‌برد. سپر تیگو 7، کمی شلوغ و دارای قطعات مختلف است که شامل جایگاه لوزی‌شکل مه‌شکن‌ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره‌ای رنگ در قسمت پایین است. بهره‌گیری از چنین شیوه‌ی مدرنی در سبک طراحی، نشانه‌ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود، هرچند که پختگی برند‌های ژاپنی را در اختیار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه‌ی مردم خواهد بود.

    chery tiggo7

    مشخصات فنی

        محور محرک دیفرانسیل جلو
        گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
        پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
        حجم موتور 1.5 لیتر


    عملکرد فنی

        قدرت 147 اسب‌بخار
        گشتاور 210 نیوتن‌متر
        شتاب 10.2 ثانیه
        سرعت 190 کیلومتر برساعت
        مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر


    ابعاد و اندازه‌ها

        نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
        نوع شاسی یکپارچه
        نسل (کد اتاق) نسل اول
        طول 4432 میلی‌متر
        عرض 1837 میلی‌متر
        ارتفاع 1670 میلی‌متر
        فاصله محوری 2650 میلی‌متر
        وزن 1440 کیلوگرم
        حجم باک 57 لیتر
        چرخ جلو 225/60R18
        چرخ عقب 225/60R18

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو