فونیکسریمکسبهتام

تعداد ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی در چین از یک میلیون گذشت

عصر خودرو- گزارش‌ها حاکی از این است که ماه گذشته میلادی تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کشور چین از یک میلیون گذشت.

تعداد ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی در چین از یک میلیون گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، با تلاش چین در راستای توسعه وسایل نقلیه برقی، تعداد ایستگاه‌های شارژ در سراسر این کشور به شکل انفجاری زیاد شده است. تا حدی که تا پایان ماه گذشته میلادی تعداد این ایستگاه‌ها از یک میلیون ایستگاه گذشت.

    با توجه به گزارش اتحادیه زیرساخت‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، تا پایان ماه ژوئن، تعداد ایستگاه‌های شارژ در چین از یک میلیون پیشی گرفته است.

    تعداد ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور سالیانه 69.3 درصد رشد دارد.

    از میان این ایستگاه‌های شارژ 412 هزار مورد عمومی هستند در حالی که 590 عدد از آنها خصوصی هستند. چین در سال گذشته 140 هزار ایستگاه شارژ عمومی جدید اضافه کرد.

    بر اساس گزارش‌ها، 10 منطقه برتر از لحاظ فراوانی ایستگاه‌های شارژ عمومی عبارتند از پکن، شانگهای، تیانجین و استان‌های جیانگسو، گوانگدونگ، شاندونگ، ژیجیانگ، هبی، آنهویی و هوبی.

    این افزایش در تعداد ایستگاه‌های شارژ در زمانی اتفاق افتاده است که چین با کاهش فروش وسایل نقلیه سوخت فسیلی جدید مواجه است. طبق گزارش انجمن تولید کنندگان خودرو در چین، تولید خودروی بنزینی در ماه ژوئن به یک میلیون و 895 هزار دستگاه رسید که در مقایسه با ماه ژوئن سال گذشته 17.3 درصد و در آمار ماه به ماه 2.5 درصد کاهش داشته است. همچنین در مقایسه سال به سال، تولید این کشور با کاهش 13.7 درصدی مواجه بوده است.

    وسایل نقلیه برقی یک نقطه روشن جدید برای چین است و این کشور به منظور کاهش آلودگی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی به شدت در حال تولید خودروهای برقی و تاسیس ایستگاه‌های شارژ است. احداث 134 هزار ایستگاه در ماه ژوئن، رشد 56.3 درصدی سالانه را نشان می‌دهد. در همین حال، فروش خودروهای برقی به 152 هزار واحد رسید که نسبت به سال قبل 80 درصد افزایش داشته است.

    در میان وسایل نقلیه جدید، خودروهای الکتریکی در ماه ژوئن در مقایسه با سال گذشته افزایش 106.7 درصدی را تجربه کرده‌اند، در حالی که فروش خودروهای هیبریدی پلاگین 2.2 درصد افزایش یافته است.

    در حالی که کشورهای جهان در حال رقابت برای تبدیل شدن به رهبر در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی هستند، چین به لطف جمعیت زیاد کشورش که خواهان خودروهای برقی هستند، به یک بازار فوق العاده تبدیل شده است.

    طبق گزارش‌ها، مردم چین تقریباً 35 درصد از کل وسایل نقلیه الکتریکی تولیدی در سراسر جهان را خریداری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در این کشور فروخته شود.

    دولت چین نیز مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند تا هم تولید خودروهای الکتریکی را برای تولیدکنندگان تسهیل کند و هم خرید این خودروها را برای مصرف کنندگان به صرفه کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو