فونیکسریمکسبهتام

۶۰۰ خودرو وارداتی از گمرک بوشهر ترخیص شد

عصر خودرو- در قالب مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای ترخیض ۱۳ هزار خودرو وارداتی موجود در گمرک‌های کشور تا ۱۶ تیرماه جاری به عنوان روز پایانی مهلت این مجوز ۶۰۰ دستگاه از گمرک بوشهر ترخیص شد.

۶۰۰ خودرو وارداتی از گمرک بوشهر ترخیص شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷:۰۰

     به پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بر اساس مجوز این شورا دولت مصوبه‌ای را 16 دی ماه 1397 توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و نیز بانک مرکزی ابلاغ کرد.

    همچنین هیات دولت در اردیبهشت ماه امسال پس از اتمام فرصت چهار ماهه واردکنندگان برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک با توجه به چالش‌هایی که در روند ترخیص آنها وجود داشت، این فرصت را برای 2 ماه دیگر (تا اواسط تیرماه جاری) تمدید کرد تا واردکنندگان این امکان را بیابند با ترخیص خودروهای مانده در گمرک، به تعهدات خود به مشتریان عمل کنند.

    ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: اکنون زیر 700 دستگاه خودرو خارجی وارداتی دیگر در گمرک بوشهر موجود است که در صورت تمدید مهلت این مجوز زمینه ترخیص آنها فراهم می شود.

    بهروز قره‌بیگی روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر درباره میزان درآمد گمرک‌های استان بوشهر افزود: این گمرک‌ها در سال‌های 95، 96 و 97 به ترتیب سه هزار، 2 هزار و 500 و یکهزار و 270 میلیارد تومان درآمد داشته اند پیش بینی شده این آمار در سال جاری به کمتر از یکهزار و 200 میلیارد تومان کاهش یابد.

    وی بدون اشاره به کاهش میزان درآمدهای گمرک‌های استان بوشهر در سال‌های اخیر اظهارداشت: توجه ویژه به ظرفیت‌های هر استان می تواند زمینه افزایش درآمدهای گمرکی را فراهم کند.

    مدیرکل گمرک بوشهر در ارتباط با کارت های بازرگانی بیان کرد: شرکتی با سرمایه 10 میلیون ریال در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده ولی براساس گزارش های دریافتی 260 میلیون دلار صادارت کرده که پس از دستیابی گمرک و اداره مالیاتی به چنین شرکت هایی این تناسب نداشتن گردش مالی و حجم تجارت باعث ایجاد مشکل می شود.

    قره بیگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ارتباط با گروه های 1 و 2 کالایی (گروه 1 شامل کالاهای اساسی وارداتی با ارز 42 هزار ریالی و گروه 2 شامل کالاهای با مرحله ای پایین تر از کالاهای اساسی) که مقرر بود بصورت درصدی ترخیص شوند بتازگی ابلاغ شده بانک‌های عامل باید گواهی قرار گرفتن در نوبت تامین ارز به گمرک ابلاغ کنند که در پیش گرفتن این رویه مشکلاتی را برای صاحبان کالا ایجاد کرده و باید در آن بازنگری شود.

    در ترخیص کالاها به صورت درصدی بخش عمده از کالای صاحب کالا ترخیص و بخشی نیز به عنوان ضمانت در نزد گمرک باقی می ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو