فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی سئات لئون + مشخصات

عصر خودرو -سئات لئون، هاچ بکی کم مصرف و پرشتاب است که از همکاری سئات با دو غول خودروسازی دنیا یعنی فولکس واگن و آئودی تولید شده است.

بررسی فنی سئات لئون + مشخصات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰
  • بررسی فنی سئات لئون + مشخصات
  • بررسی فنی سئات لئون + مشخصات
  • بررسی فنی سئات لئون + مشخصات
  • بررسی فنی سئات لئون + مشخصات
  • بررسی فنی سئات لئون + مشخصات

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سئات در شهر مارتورل اسپانیا، 67 سال پیش، حدوداً در فاصله 40 کیلومتری شهر بارسلونا متولد شد. محصولی که از این شرکت به ایران صادر شده است، سئات لئون، هاچ بکی کم مصرف و پرشتاب است که از همکاری این شرکت با دو غول خودروسازی دنیا یعنی فولکس واگن (مالک فعلی شرکت سئات) و آئودی متولد شده است. این خودرو که در نسخه 2017 خود با تغییرات زیاد و فناوری‌های جدید روانه بازار شده، توسط یک نمایندگی نه چندان نام آشنا، در ایران عرضه می‌شود.


سئات لئون در ایران در دو مدل مختلف و با دو پیشرانه کاملا متفاوت عرضه می‌شود. نسخه اول این خودرو به پیشرانه‌ای 1.8 لیتری با قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر مجهز شده و در کمپانی آئودی ساخته می‌شود. این مدل در ایران به قیمت 175 میلیون تومان در بازار آزاد و 154 میلیون تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد. سئات لئون آئودی دارای گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DSG ساخت فولکس واگن است و از شتاب صفر تا 100 کیلومتر 7.2 ثانیه‌ای بهره می‌برد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 6 برخوردار است و در هر 100 کیلومتر تنها 5.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مدل دوم سئات نیز که از نظر ابعاد و اندازه با نسخه اول تفاوتی ندارد، دارای پیشرانه‌ای به حجم 1395 سی سی است که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را فراهم می‌کند. گیربکس سئات فولکس واگن نیز با مدل آئودی تفاوتی ندارد و از شتاب صفر تا 100 کیلومتر 8 ثانیه‌ای و مصرف سوخت 5 لیتری بهره می‌برد. این مدل نیز هم اکنون در نمایندگی‌های شرکت کیهان موتور آرین به قیمت 134 میلیون تومان به فروش می‌رود.
طراحی بیرونی

سئات لئون در نمای ظاهری شباهت زیادی به خودروی گلف فولکس واگن دارد، اما از خطوط حجم دهنده و عضلانی بیشتری بهره می‌برد. ترکیب جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل و مشبک این خودرو با چراغ‌های LED، رینگ‌های 18 اینچی تیتانیومی و زوایای تیز موجب شده تا سئات لئون چهره‌ای جذاب و اسپرت به خود بگیرد. استحکام زیاد شاسی و بدنه و طراحی آیرودینامیک از ویژگی‌های سئات لئون 2017 محسوب می‌شوند.
طراحی داخلی

کابین سئات لئون نیز همانند طراحی بدنه آن از زیبایی خاصی برخوردار است و با رعایت سادگی و اجتناب از طراحی فانتزی راحتی و جذابیت دلنشینی را به سرنشینان خود القا می‌کند. صندلی‌های این خودرو با توجه به اصول ارگونومیک ساخته شده اند و از روکش چرم جیر برخوردارند.صفحه نمایش 6.5 اینچی با زاویه‌ای متمایل به راننده که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند نیز از دیگر شاخصه‌های طراحی داخلی سئات لئونمحسوب می‌شود. فرمان خوش دست این خودرو با کنترلر‌های قرار گرفته بر روی آن و طراحی دو رنگ و منطبق با سایر قسمت‌های اتاقک نیز حس یک رانندگی اسپرت را به شما می‌دهد. با این حال به عقیده برخی، سئات لئون بر خلاف جثه بزرگ و حجیم خود از فضای جاداری برای نشستن یک خانواده برخوردار نیست.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

سئات در هر دو مدل فولکس واگن و آئودی از تجهیزات ایمنی یکسانی بهره می‌برد. 9 کیسه هوا، سیستم‌های هشدار دهنده پارک و خروج از خط به همراه ترمز خودکار، سیستم حفاظت از عابرین پیاده، دوربین ناوبری با قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دوربین دید عقب به همراه سنسور‌های 4 طرفه، سیستم کنترل هوشمند چراغ‌های جلو جهت تابش مستقیم نور و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر از جمله تجهیزات ایمنی نصب شده بر روی این خودرو به شمار می‌روند.


این خودرو به لحاظ امکانات رفاهی از وضعیت مطلوبی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه دوگانه به همراه دو کمپرسور مجزا، پنجره‌های برقی با قابلیت کنترل از طریق ریموت، سنسور باران، سیستم شارژ بی سیم گوشی، کروز کنترل هوشمند و تطبیقی با خودرو‌های جلویی، پدال پشت فرمان، صندلی‌های عقب تاشو جهت افزایش فضای بار صندوق عقب، گرمکن سه حالته صندلی‌های جلو، شیشه شور چراغ‌های جلو مجهز شده به گرم کن آب، تنظیم برقی صندلی و گودی کمر، استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو