فونیکسریمکسبهتام

خودرویی که سرعتش را با شناسایی چاله‌ها و سرعت گیرها تنظیم می‌کند

عصر خودرو- کیفیت رانندگی در خودروهای لوکس برای مردم از اهمیت برخوردار است و لذا شرکت فورد اتومبیل تازه ای تولید کرده که سرعت حرکت و سیستم تعلیق خود را با شناسایی چاله‌ها و سرعت گیرها تنظیم می‌کند.

خودرویی که سرعتش را با شناسایی چاله‌ها و سرعت گیرها تنظیم می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر ، خودروی 2020 اوییتور برای اسکن کردن جاده پیش رو و شناسایی چاله‌ها و سرعت گیرهای نصب شده در مسیر به 12 حسگر مجهز شده که می‌توانند عوامل مختلفی را کنترل کرده و در صورت شناسایی چنین پدیده‌هایی در مسیر، سرعت خودرو و فعالیت سیستم تعلیق آن را بر همین اساس کنترل کنند.

    این حسگرها 500 بار در ثانیه حرکات بدنه خودرو، وضعیت فرمان، فعالیت ترمزها، شتاب آن و غیره را کنترل می‌کنند و در نهایت با کمک دوربینی که در جلوی خودرو نصب شده می‌توانند احتمال تغییر در ارتفاع خودرو در لحظات پیش رو را بررسی و پیشگویی کرده و در نهایت سرعت و سیستم تعلیق خودرو را بر همین اساس تنظیم کنند.

    سیستم یادشده می‌تواند تا حداکثر 15 متر جلوتر از خود را اسکن کرده و تغییر ارتفاعی که از 5 تا 20 سانتیمتر در نوسان باشد را شناسایی کند. دریافت بیش از 23 هزار داده مختلف در هر ثانیه توسط این سیستم دقت آن را تا نزدیک به 100 درصد افزایش می‌دهد.

    نکته مهم اینکه در قالب این سیستم هر چرخ به شیوه‌ای خاص نسبت به کاهش یا افزایش ارتفاع واکنش نشان می‌دهد. فروش خودروی 2020 اوییتور طی چند هفته آینده با قیمت پایه 51100 دلار آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم