فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان خصوصی‌سازی:

خریدار سهام "ایران خودرو" و "سایپا" چه ویژگی هایی باید داشته باشد

عصر خودرو- رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری "ایران خودرو" و "ساپیا" توضیحات جدیدی ارائه کرد.

خریدار سهام "ایران خودرو" و "سایپا" چه ویژگی هایی باید داشته باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی‌سازی  درباره صحبت‌های قبلی خود مبنی بر اینکه سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" در وثیقه است و قابل واگذاری نیست، گفت: سهام برخی از شرکت‌ها که هیات واگذاری تصمیم به خصوصی‌سازی آنها می‌گیرد در وثیقه بوده و واگذاری آنها به زمینه‌سازی نیاز دارد.

    رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: هیات واگذاری قیمت و شرایط مزایده را اعلام می‌کند و سازمان خصوصی سازی نیز باید سهام مورد نظر را به منظور واگذاری آگهی کند، بدیهی است که ما نمی‌توانیم سهام شرکتی که نمادش بسته بوده یا در وثیقه است آگهی کنیم در نتیجه باید صبر کنیم تا این موانع برطرف شود.

    وی اظهار کرد: احتمالاً سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران برای انجام پروژه ویژه‌ای تسهیلات و وام دریافت کرده به همین دلیل سهام خود در ایران خودرو و سایپا را وثیقه کرده که می تواند برای فک  این سهام، جایگزین معرفی کنند.

    مادامی‌که ایدرو سهام خود در ایران خودرو و سایپا را آزاد نکند امکان برگزاری مزایده وجود ندارد

    رییس خصوصی‌سازی با بیان اینکه مادامی‌که ایدرو سهام خود در ایران خودرو و سایپا را آزاد نکرده این سهام در وثیقه بوده و امکان برگزاری مزایده وجود ندارد، تصریح کرد: در واقع انتشار آگهی توسط خصوصی‌سازی برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا مشروط برفک وثیقه این شرکت‌هاست.

    سهام دولت در ایران خودرو و سایپا کنترلی نبوده و مدیریتی است به این معنا که هر فرد و شرکتی که سهام را خریداری کند، یک عضو هیئت مدیره می‌شود و زمانی که این سهام کنترلی نیست نمی‌تواند مدیرعامل تعیین کنند

    وی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه دبیر هیئت واگذاری است و باید مشکلات موجود بر سر راه واگذار ایران خودرو و سایپا را در هیات واگذاری مطرح می‌کرد، گفت: هیئت واگذاری منتظر توضیحات سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه شرکتی را می‌تواند واگذار کند یا نه، نیست.

    پوری حسینی با بیان اینکه در وثیقه بودن سهام شرکت‌ها مانع تصمیم هیئت واگذاری نیست، توضیح داد: هیئت واگذاری بیان می‌کند این سهام باید عرضه شود اما زمانی که سازمان خصوصی‌سازی در پی واگذاری می‌رود، بورس اعلام می‌کند سهام در وثیقه است، در واقع واگذاری سهام مورد نظر به رفع موانع، موکول می‌شود.

    رییس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: واگذاری سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" تا زمانی که در وثیقه هستند امکان پذیر نیست اما پس از آزادسازی وثیقه واگذار می‌شود.

    آیا خریدار سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید ویژگی خاصی داشته باشند؟

    وی در پاسخ به اینکه آیا خریداران سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید ویژگی خاصی داشته باشند، توضیح داد: سهام دولت در ایران خودرو و سایپا کنترلی نبوده و مدیریتی است به این معنا که هر فرد و شرکتی که سهام را خریداری کند، یک عضو هیئت مدیره می‌شود و زمانی که این سهام کنترلی نیست نمی‌تواند مدیرعامل تعیین کنند در نتیجه حساسیت ویژه‌ای برای خریداران در نظر گرفته نمی‌شود.

    رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: هیئت واگذاری، مرجع تصمیم‌گیری درباره شرایط خریدار "ایران خودرو" و "سایپا" است و از آنجایی که سهام دولت در این شرکت‌ها هنوز در وثیقه بوده و قابل آگهی نیست نمی توان شرایط را بیان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو