فونیکسریمکسبهتام

در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در استانداری اردبیل مطرح شد؛

اردبیل دارای رتبه اول متوفیان تصادف در فصل تابستان

عصر خودرو- معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: استان اردبیل در بخش ایمنی راه‌ها و تلاش برای کاهش تصادفات جزو استان‌های پیشتاز کشور است.

اردبیل دارای رتبه اول متوفیان تصادف در فصل تابستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  ایسنا، شهرام آدم‌نژاد در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در استانداری اردبیل با قدردانی از تلاش مدیران راه و راهسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ایجاد زیرساخت‌ها در بخش راه‌ها و حمل و نقل اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از زیرساخت ریلی برخوردار نیست بیشترین حمل و نقل به شکل زمینی انجام می‌شود که ضرورت دارد با تلاشی مضاعف به ارتقای ایمنی جاده‌ها و همچنین سلامت رانندگان تلاش شود.

    وی خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌ها اعم از رفتار مردم، پلیس، ارتقای ایمنی راه‌ها و سایر مولفه‌های این حوزه شاهد تغییرات و ارتقای آگاهی و رفتار مردم بودیم به طوری که این تغییرات زمینه تامین سلامت مردم را در رانندگی‌ها فراهم کرده است.

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در این بین کمترین تغییرات ایمنی مربوط به خودروها بوده که انتظار می‌رود با تولید خودروهای ایمن و مجهز به سیستم‌های حفظ سلامت راننده و مسافر بتوانیم کمترین تلفات را در جاده‌ها شاهد باشیم.

    آدم‌نژاد بیان کرد: استان اردبیل در حوزه ارتقای ایمنی راه‌ها جزو استان‌های پیشروست و امیدواریم آمار تلفات جاده‌ای در این استان به ویژه در فصل گردشگری به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کند تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های عموم مردم در این زمینه رفع شود.

    وی ادامه داد: هر چند در استان اردبیل در سال‌های گذشته با کاهش تلفات جاده‌ای روبرو بودیم اما به یکباره در سال گذشته این تلفات از 124 نفر به 196 نفر رسید که هم رانندگان و هم متولیان حوزه راه و همچنین پلیس راه باید با اهتمام جدی سعی کنند ایمن‌سازی جاده‌ها را در دستور کار قرار دهند.

    دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تصریح کرد: باید به دور از سیاه‌نمایی‌ها در این حوزه روی مسایل و موضوعات حساس باشیم و اجازه ندهیم تا مسافران و گردشگران  ورودی به این استان دغدغه و نگرانی از بابت تردد در جاده‌های اردبیل داشته باشند.

    آدم‌نژاد گفت: در کنار فعالیت خوبی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و همچنین راه و شهرسازی در چهارخطه کردن مسیرها، تجهیز محورهای مواصلاتی به دوربین‌های ثبت تخلفات و سایر امکانات ایمنی داشته ضرورت دارد پلیس راه نیز با کمک گرفتن از امکانات خودرویی سایر ادارات گشت‌های نظارتی خود را در جاده‌ها افزایش دهد تا قدرت بازدارندگی در این حوزه افزایش یابد.

    وی اظهار کرد: در تابستان امسال باید خاطره بد حوادث رانندگی در جاده‌های این استان جای خود را به خاطرات ماندگار از سفر به شهرستان‌های مختلف بدهد که ضرورت دارد در بحث آموزش نیز ورود پیدا کند.

    آدم‌نژاد افزود: با پیشنهاد معاون عمرانی استاندار اردبیل ما تیمی را ظرف هفته‌های آینده به استان اردبیل اعزام خواهیم کرد تا علل و عوامل تصادفات به صورت دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و تصمیم‌گیری منطقی در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی با هدف کاهش تصادفات خونین در جاده‌های استان اردبیل را شاهد باشیم.

    در این جلسه معاون دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در سخنانی اظهار کرد: از سال 84 تا 96 ما روند کاهشی را در تصادفات منجر به فوت در کشور داشتیم اما در استان اردبیل در همین سه ماهه امسال 2.5 درصد افزایش تصادفات برون شهری اتفاق افتاده است.

    مهدی مخبر بیان کرد: استان اردبیل در بحث تصادفات جاده‌های روستایی با 100 درصد کاهش وضعیت مناسبی دارد اما با 18.5 درصد کشته سرصحنه در کشور به نسبت میانگین کشوری که 7.6 درصد است این استان آمار بسیار بالایی دارد.

    وی خاطرنشان کرد: میزان ترددها در جاده‌های استان اردبیل در حالی 2.6 درصد افزایش یافته که در نقطه مقابل نیز تلفات جاده‌ای در این سه ماه رشد نشان می‌دهد.

    مخبر، سرعت غیرمجاز را یکی از اصلی‌ترین علل تصادفات در این استان اعلام کرد و گفت: در حالی که 27 سامانه ثبت تخلفات در این استان وجود دارد اما همچنان اردبیل رتبه اول کشور را در متوفیان فصل تابستان با 38 درصد به خود اختصاص داده است.

    معاون دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیشترین متوفیان را مربوط به محور پارس‌آباد – سربند، سربند – سه راهی مشگین‌شهر و پارس‌آباد – سه راهی بیله‌سوار اعلام کرد و گفت: انحراف به چپ تصادفات رخ به رخ از دیگر دلایل عمده تلفات جاده‌ای در استان اردبیل است.

    مخبر همچنین به آمار بالای تصادفات منجر به فوت توسط خودروهای سواری اشاره کرد و افزود: ما در سطح کشور 400 نقطه حادثه‌خیز را شناسایی کردیم تا نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو