فونیکسریمکسبهتام

خرید و فروش خطوط تاکسی با قیمت‌های نجومی

آیا تاکسیرانی نیز خطوط لاکچری دارد؟

عصر خودرو- آگهی خرید و فروش برخی از خطوط تاکسیرانی با قیمت‌های نجومی، به واکنش مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری منجر شد.

خرید و فروش خطوط تاکسی با قیمت‌های نجومی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آگهی خرید و فروش خطوط تاکسی با قیمت‌های نجومی در تارنمای دیوار در صدر اخبار فضای مجازی قرار گرفت، به گونه‌ای که منجر به واکنش مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری شد.
    مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قانونی و یا غیر قانونی بودن خرید و فروش خطوط تاکسی گفت: خطوط جزء معابر شهری است و به مجموعه شهرداری تهران تعلق دارد و شهرداری نمی‌تواند آن را بفروشد.

    ضامنی با بیان اینکه فعالیت در خطوط تاکسیرانی منوط به مجوزی است که سازمان تاکسیرانی به تاکسیرانان می‌دهد، گفت: شهرداری با همان اجازه می‌تواند خطوط تاکسیران را جابجا کند.

    او گفت: خرید و فروش خطوط تاکسیرانی و جا‌به‌جایی آن بین رانندگان تاکسی در هیچ کجای قانون پیش‌بینی نشده است، زیرا خطوطی که متعلق به شما نیست، قابلیت خرید و فروش ندارد.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به صدور پروانه فعالیت سالانه برای هر راننده تاکسی گفت: اگر راننده‌ای در یک خط فعالیت می‌کند، به واسطه حکمی است که در ابتدای هر سال برای فعالیت راننده صادر شده و در سایر ناوگان حمل و نقل کشور نیز فعالیت رانندگان به همین شکل است و تنها بر اساس نظر مدیریت شهری، راننده می‌تواند خطوط فعالیت خود را جابجا کند.

    ضامنی در پاسخ به این سوال که آیا جابه‌جایی خطوط راننده‌های تاکسی به صورت دوره‌ای است و یا بنا به درخواست راننده انجام می‌شود؟ گفت: جابجایی رانندگان در بین خطوط به تشخیص سازمان تاکسیرانی است، زیرا این اقدام بر اساس صلاحیت مدیریت شهری انجام می‌شود.

    او گفت: هرگاه پروانه فعالیتی تمام می‌شود، بنا به درخواست راننده و تشخیص نهایی مدیریت شهری راننده می‌تواند در همان خط و یا در سایر خطوط در سال بعد فعالیت کند.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با تأکید بر اینکه جابجایی خطوط بین رانندگان به تشخیص مدیریت شهری انجام می‌شود، گفت: معبری که متعلق به افراد نیست، قابلیت خرید و فروش ندارد و اگر خرید و فروشی در بین خطوط انجام می‌شود، به منظور واگذاری خط به فرد نیست، زیرا مدیریت شهری می‌تواند حکم سالانه خود را برای یک راننده تاکسی تغییر دهد.

    ضامنی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر خرید و فروش خطوط به اتحادیه تاکسیرانی کشوری ارسال شده است؟ گفت: من اعلام نمی‌کنم که خرید و فروش خطوط وجود ندارد، چراکه به طور حتم این اقدام انجام می‌شود، اما تا به امروز گزارش رسمی به ما ارسال نشده است.

    او با اشاره به این موضوع که بررسی شکایات بر اساس سلسله مراتب انجام می‌شود، گفت: موارد شکایت به شورای شهر و سپس به فرمانداری و در نهایت به استانداری منعکس می‌شود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه فرآیند بررسی تخلفات مشخص است، گفت: راننده‌ای که تخلف می‌کند، می‌تواند چند شاکی داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: تخلفات تاکسیرانی در افزایش کرایه ها صدای اعضای شورای شهر را درآورد

    ضامنی با اشاره به شکایت مدیریت شهری گفت: در کنار شکایت مدیریت شهری از فرد خاطی، افراد ثالثی که حقوق آن‌ها ضایع شده است نیز می‌توانند اعلام شکایت کنند تا شکایت آن‌ها در کمیته تخلفات تاکسیرانی که متشکل از نماینده شورای شهر، نماینده رانندگان و نماینده مدیریت شهری است، پیگیری شود.

    او با اشاره به تخلفات شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری گفت: اگر شرکتی از زیرمجموعه مدیریت شهری تخلف کند، فرآیند رسیدگی به شکایت به همین منوال است.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره روند رسیدگی به تخلفات شهرداری گفت: در بعضی از موارد ممکن است شهرداری تخلف کند که مرجع رسیدگی آن در ابتدا شورای اسلامی شهر، سپس فرمانداری و مرحله سوم واحد بازرسی استانداری است که برای بررسی پرونده ورود می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو