فونیکسریمکسبهتام

خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر به زودی ترخیص می شوند

عصر خودرو- معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: با مکاتبات انجام شده با گمرک ایران ترخص خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر همچنین کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه از هفته آینده ترخیص می شوند.

خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر به زودی ترخیص می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سیدعلی موسوی  اظهار داشت: بر اساس صورت جلسه گمرک خرمشهر و به استناد اعلام و موافقت گمرک ایران تعداد 76 دستگاه خودروی آمریکایی و 250 دستگاه خودروی بالای 2 هزار و 500 سی سی دپو شده در این بندر پلاک گذاری و ترخیص می شوند.

    وی با بیان اینکه ثبت سفارش در مناطق آزاد غیر قانونی است گفت: ثبت سفارش در مناطق آزاد غیر قانونی است و انتظار داریم وزارت صمت به خصوص اداره امور کل مقررات و صادرات و واردات این وزارتخانه از خلاف قانون عمل کردن در منطقه آزاد اروند دست بر دارد. با توجه به ماده 2 و 5 ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد غیرقانونی است اما  وزارت صمت این قانون را اجرا نمی کند.

    موسوی معضل مناطق آزاد تسری سرزمین اصلی به مناطق آزاد دانست و گفت: مسایل و مشکلات مناطق آزاد ناشی از تسری قوانین سرزمینی به این مناطق بوده و هیچ گونه استثنایی بین مناطق آزاد وجود ندارد و منطقه آزاد اروند نیز از قوانین مناطق آزاد نباید مستثنی باشد.

    وی با اشاره به نشست اعضای کمیسیون اصل 90، مدیران استانی و مدیران گمرک و فرمانداران آبادان و خرمشهر در خصوص مسایل و مشکلات منطقه آزاد اروند گفت: در این نشست بحث قاچاق کالا و راههای جلوگیری از قاچاق کالا مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص صادرات و ترانزیت کالا به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

    موسوی افزود: از آنجا که در ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند گمرک مستقر می باشد لذا از این منطقه و از مبادی رسمی قاچاقی انجام نمی شود.

    وی گفت: بر اساس گزارش دستگاههای نظارتی و قوه قضائیه ، منطقه آزاد اروند یکی از پاکترین و سالم ترین مناطق آزاد کشور در زمینه مبارزه با قاچاق کالاست.

    موسوی در ادامه گفت: به استناد ماده 2 قانون مقرارت صادرات کالا و امور گمرکی مناطق آزاد ورود هر گونه کالا به  مناطق آزاد به استثنای کالای ممنوعه شرعی مجاز است و همچنین به استناد قانون مناطق آزاد از شمول قوانین و مقررات حاکم بر شرکت های دولتی و سایر مقررات قانونی دولت مستثنی بوده و منحصرا بر اساس قانون مناطق آزاد و اساس نامه مربوطه اداره خواهند شد.

    معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: به استناد صورت جلسه تنظیمی 28 مهر ماه 97 در منطقه آزاد قشم موضوع استقرار گمرک جمهوری اسلامی در مبادی ورودی توافق شد که کلیه تشریفات ورودی کالا اعم از مسافری، مصرف در منطقه و صنعتی شامل ارزیابی و عملیات درب خروج توسط گمرکات مناطق آزاد انجام شود و لذا انتظار داریم گمرک ایران در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند مستقر شود.

      مالکان خودروهای اروندی که مدت 18 ماه است خودروهای آنها در گمرک و بندر خرمشهر دپو شده و ترخیص نمی شوند بارها دست به تجمع زده و خواستار حل مشکل ترخیص خودروهای خود شدند.

    منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو