فونیکسریمکسبهتام

هشداری در مورد آزادراه تهران ـ شمال

عصر خودرو- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی برای آزاد راه تهران ـ شمال گفت: بی‌توجهی به این موضوع پیامدهای سوء و نگران‌کننده‌ای به همراه خواهد داشت.

هشداری در مورد آزادراه تهران ـ شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حسین هراتی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یادداشتی درباره آزادراه شمال که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، بیان داشت: آزادراه شمال از طرح‌های مهم عمرانی به شمار می‌رود که سال‌های سال است که چشم مشتاقان به دریا و بهره‌مندی از مواهب و زیبایی‌های طبیعت را به انتظار و دسترسی سریع نشانده است.

    بدون تردید چنین طرح بزرگی  جاده‌ای می‌تواند سبب کاهش سوخت و استهلاک خودروها، سرعت در رفت و آمد و حتی جلوگیری از برخی تصادفات تلخ و ناگوار وسایل نقلیه باشد و با توجه به وعده مسئولان و تکمیل و اتمام طرح در یکی دو سال آینده، سیل عظیم و میلیونی  جمعیت تهران و شهرهای نزدیک اطراف آن، می‌توانند طی چند ساعت محدود خود را به کنار دریا برسانند.

    اما نکته قابل توجه این است؛ در صورت عدم پیوست فرهنگی که مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و منطقی و به ویژه نظارت لازم بوده ، بعید نیست که پیامدهای سوء و نگران‌کننده‌ای را به دنبال داشته باشد و بالاخص به لحاظ دشمنان کینه‌جو، بیدار و در کمین نشسته جمهوری اسلامی ایران که مترصد اغتنام از هر ضعف و کاستی هستند، دست به ترفندها و توطئه‌هایی بزنند که به این سهولت و آسانی قابل جبران نباشد و دشمن را امیدوار به گسترش برخی مفاسد و انحرافات اخلاقی و اجتماعی کند.

    رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی در 17 آذر سال 86 در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین اعلام کردند:‌«در طرح‌هایی که در کشور تنظیم می‌شود، طرح‌های اقتصادی، طرح‌های پولی، مالی، طرح‌های عمرانی و ... حتماً یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد، آن پیوست فرهنگی مصوبه شوراست و همه ملزم باشند و به آن عمل کنند و آن را لازم‌الاجرا بشمارند.»

    رهنمود قطعی و گرانسنگ امام خامنه‌ای مدظله‌العالی بیانگر سه مؤلفه مهم است:

    الف: همه عرصه‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، بهداشتی و ... در برابر فرهنگ جامعه مسؤولیت مشترک دارند و باید به آن عمل کنند.

    ب: توجه به مسائل فرهنگی جامعه در طرح‌های مهم، بازدهی آنها را کامل و نقش مثبت و نقش سازنده‌تری در پیشرفت همه‌جانبه کشور ایفا خواهند کرد.

    ج‌: تلاش و برنامه‌ریزی پلید و مزورانه دشمن را در راستای استحاله اعتقادات، باورها، فرهنگ و به ویژه سبک زندگی اسلامی، ایرانی از رهگذر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، را خنثی و بلااثر می‌سازد.

    امید است که تهیه، تدوین و اجرای پیوست فرهنگی در طرح‌ها و پروژه‌های مهم کشور مورد توجه عمیق همه‌جانبه مسئولان اجرایی کشور و نظارت بنیادی و تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو