فونیکسریمکسبهتام

شرکت های خودرو سازی هند ۳۵۰ هزار نفر را اخراج کردند

عصر خودرو- مقامات هندی اعلام کردند شرکت های خودروسازی این کشور به علت رکود فروش خودرو ۳۵۰ هزار نفر از نیروی کار خود را به صورت موقت اخراج کردند.

شرکت های خودرو سازی هند ۳۵۰ هزار نفر را اخراج کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، شبکه خبری "ان دی تی وی" روز چهارشنبه به نقل از یک مقام اگاه اعلام کرد  شرکت های خودرو سازی و موتورسیکلت سازی هند تاکنون 15 هزار نیروی کار خود را اخراج کرده اند. از سوی دیگر شرکت های سازنده قطعات یدکی مجبور به اخراج بیش از 100 هزار نیروی کار خود شده اند. نمایندگی های وابسته نیز نیروی کار خود را تعدیل کرده اند.

    رکود صنعت خودرو سازی که به عقیده صاحبان این صنعت به بزرگ ترین بحران در تاریخ صنعت خودروسازی هند تبدیل شده است، یک چالش بزرگ برای دولت نارندرا مودی محسوب می شود.

    در شش ماه گذشته رکود تقریبا در صنعت خودرو سازی داخلی و خارجی هند گسترده شده است. شرکت ژاپنی یاماها، والیو و سوبرو فرانسه تاکنون مجبور به اخراج دوهزار و 500 نفر از نیروی کار  خود در هند شده اند. دلیل این تصمیم کاهش شدید فروش خودرو در هند بوده است.

    در همین حال شرکت قطعه سازی "ویل ایندیا" قصد دارد 800 نیروی کار خود را اخراج کند. شرکت های بزرگ خودرو سازی هند مانند تاتا موتورز، ماهیندرا و هوندا به دلیل کاهش تقاضا، سطح تولید خودرو خود را کاهش داده اند.

    فروش خودرو های سواری در هند در 9  ماه گذشته  با رکود روبرو بوده است. فروش محصولات تعدادی از شرکت های خودرو سازی هند در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

    صنعت خودرو سازی هند بیش از 7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می دهد. این بخش بیش از 35 میلیون نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرده است.

    بر اساس داده های شرکت خصوصی "سی ام آی ای"، نرخ بیکاری هند در ماه جولای سال 2019  به 7.55 درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری در مدت مشابه سال گذشته 5.66 درصد بوده است.

    بر اساس گزارش این سازمان، در ماه های اخیر  هفت  درصد از  کارگران موقت  در 15 شرکت خودرو سازی هند شغل خود را از دست داده اند.

    شرکت ماروتی سوزوکی که بزرگ ترین شرکت خودرو سازی هند است، در شش ماه گذشته بیش از شش درصد از نیروی کار خود را کاهش داده است.

    شرکت تاتا موتورز در دو هفته گذشته مجبور به تعطیلی یک هفته ای چهار واحد تولیدی خود شده است. شرکت ماهیندرا نیز اعلام کرده است که در ماه های آوریل تا ژوئن حدود 10 تا 15 روز با تعطیلی کامل روبرو بوده است.

    شرکت هوندا از ماه جولای تاکنون تولید تعدادی از مدل های خودرو در هند  را متوقف کرده  است. این شرکت همچنین از ماه گذشته تاکنون تولید خودرو در واحد تولیدی خود در منطقه صنعتی نویدا واقع در نزدیکی دهلی نو را به طور کامل متوقف ساخته است.

    صنعت خودروسازی هندوستان یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در سطح جهان به شمار می‌رود. این بازار تا مدتی پیش از این یکی از بالاترین نرخ‌های رشد در بازارهای متعدد خودرو در سطح جهان را در اختیار داشت.

    در سال‌های اخیر هندوستان از نظر تعداد خودروهای سواری و تجاری تولیدی در سطح جهان نیز از برزیل پیشی گرفته و با تولید 3 میلیون و 900 هزار دستگاه در سال 2011 در رده ششمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان قرار گرفت

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو