فونیکسریمکسبهتام

ب ام و زد۴" با امضای منهارت پرفورمنس!

عصر خودرو -منهارت برای ساخت فرانکشتاین موردنظر خود یک زد۴ نسل چهارم ایی۸۵ (نام پروژه: MHZ۴ ۶۰۰) را انتخاب کرده که به اعتقاد بسیاری از خودرویی ها این محصول زیباترین ساختار طراحی میان باقی اعضا خانواده زد را دارد.

ب ام و زد۴" با امضای منهارت پرفورمنس!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰
  • ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!
  • ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!
  • ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!
  • ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!
  • ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!
  • ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!
  • ب ام و زد4" با امضای منهارت پرفورمنس!

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، محصولات خط تولید Z کمپانی ب ام و برای طرفداران این برند حال و هوای متفاوتی دارد و قطعا این ویژگی به خاطر طراحی متفاوت و دوست داشتنی رودسترهای باواریایی است که اینگونه با دلبری های خود هر بیننده ای را به تحسین وا می دارند.

اگر بخواهیم مقداری دقیق تر در رابطه با خانواده Z صحبت کنیم باید آنها را کوپه رودسترهایی جمع و جور بنامیم که طی 3 دوره از سال 1989 تا به امروز(1989 تا 1992/ 1995 تا 2016/ 2018 تا کنون) روی خط تولید قرار دارند.

هم اکنون دوره سوم و ششمین نسل از خانواده Z با نام زد4(G29 Z4) در کمپانی ب ام و تولید می شود که محصول آن خودرویی است متفاوت بویژه در بخش طراحی، زیرا چراغ های عقب کاملا تغییر یافته و حتی به نوعی برای مخاطب غریبه، شده اند و در بخش جلو نیز از ماجراجویی های قبلی که در این خانواده سراغ داشته ایم، خبری نیست و این خودرو ظاهری آرام و متین دارد.

اما برای امروز قصد بررسی زد4 مدل روز را نداریم بلکه سفری معکوس در زمان خواهیم داشت و به نسل اول زد4 باز می گردیم که از سال 2000 تا 2008 میلادی روی خط تولید قرار داشته است. این خودرویی است که کمپانی بسیار مطرح منهارت آنرا برای یک پروژه تیونینگ حرفه ای انتخاب کرده تا با سبک و سیاق خود یک هیولای کوچک را روانه خیابان ها کند.

منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با 30 سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی30، ایی46 یا ایی90 ام3 با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه 5 لیتری 10 سیلندر ایی60 ام5 است. خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.
همانطور که عنوان شد؛ منهارت برای ساخت فرانکشتاین موردنظر خود یک زد4 نسل چهارم  ایی85 (نام پروژه: MHZ4 600) را انتخاب کرده که به اعتقاد بسیاری از خودرویی ها این محصول زیباترین ساختار طراحی میان باقی اعضا خانواده زد را دارد.

برای آغاز تغییرات مانند بسیار دیگر از پروژه های منهارت، ابتدا رنگ خودرو به مشکی براق بسیار باکیفیت تغییر یافته است.
اینجا همه چیز مشکی است حتی رینگ ها (رینگ های ساده و در عین حال جذاب 20 اینچی از بی بی اس)؛ که ظاهری مرموز و در عین حال دوست داشتنی را برای این خودرو ایجاد کرده است. استفاده از رنگ طلایی برای خط روی درپوش موتور و خط پایین بدنه نزدیک به زمین بهترین فاکتور مکمل برای رنگ پروژه به نظر می رسد. در این میان لوگوی دایره ای منهارت نیز روی فندرها(گلگیر) مشاهده می شود.

اما جذاب ترین فعالیتی که گروه منهارت روی این ب ام و انجام داده به بخش موتوری آن مربوط می شود. در این قسمت یک موتور اس10/85سیلندر که در فاصله سال های 2005 تا 2010 برای ب ام و ام5 تولید شده، انتخاب شده تا در قلب MHZ4 600 قرار بگیرد. این تپنده 5.8 لیتری با تغییرات اعمالی از سوی منهارت تا 630 اسب بخار خروجی دارد و گشتاور مجموعه نیز برابر با 640 نیوتن متر است. حتی تصور چنین قدرتی برای یک خودروی کوچک مانند زد4 هیجان انگیز خواهد بود که می تواند آنرا تبدیل به یک فرمانروای کوچک! در خیابان ها کند.

طبیعتا برای متوقف کردن خودرویی با این قدرت و درنظر گرفتن نسبت وزن به توان خودرو نیازمند سیستم ترمزی قابل اعتماد و حرفه ای خواهیم بود که در اینجا منهارت سراغ بهترین ها رفته تا پروژه خود را با برمبو توسعه دهد. سیستم ترمز بزرگ 6 پیستونه 380X34 گرن توریزمو که در ب ام و ام3 نیز استفاده شده یکی از بهترین های برمبو است که در این پروژه نیز به عنوان یک انتخاب برتر حضور دارد.

با توجه به اطلاعات نمایشگر، بیشینه سرعت 360 کیلومتر برای این خودرو نمایش داده می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو