فونیکسریمکسبهتام

اعلام آمادگی ایران برای امضا سند جامع همکاری های حمل‌و‌نقل با ازبکستان

عصر خودرو- معاون اول رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی ایران و ازبکستان و وجود زمینه های متعدد همکاری، بر لزوم گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری تهران - تاشکند تاکید کرد.

اعلام آمادگی ایران برای امضا سند جامع همکاری های حمل‌و‌نقل با ازبکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در دیدار نخست وزیر ازبکستان با تاکید بر اینکه باید موانع پیش روی توسعه مناسبات دو کشور شناسایی و برطرف شود، اظهار کرد: اقتصاد دو کشور می تواند مکمل یکدیگر باشد و در همین راستا ایران آمادگی دارد سطح مناسبات و همکاری های خود را با ازبکستان در همه زمینه ها ارتقاء دهد.

    وی از آمادگی کشورمان برای امضاء سند جامع همکاری های حمل و نقل با ازبکستان خبر داد و افزود: باید تلاش کنیم موانع توسعه تجارت بین دو کشور برطرف شود تا مذاکرات طرفین در خصوص سند جامع همکاری های تجاری هرچه زودتر به نتیجه برسد.

    وی همچنین گسترش همکاری های فرهنگی میان ایران و ازبکستان از جمله زمینه های مناسب برای ارتقاء سطح همکاریهای فیمابین برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تجارب فراوانی در زمینه های فرهنگی از جمله مرمت و بازسازی آثار باستانی و تاریخی برخوردار است و می تواند این تجارب را در اختیار ازبکستان قرار دهد.

    معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اینکه باید تلاش کنیم از دخالت طرف های ثالث در روابط دو کشور جلوگیری کنیم، تصریح کرد: ایران و ازبکستان به عنوان دو کنشگر مهم منطقه دارای منافع و تهدیدات مشترک هستند و رایزنی و همکاری های دو کشور در موضوع امنیت منطقه ای می تواند به ثبات منطقه کمک کند.

    نخست وزیر ازبکستان نیز در این دیدار با اشاره به وجود تروریسم و افراطی گری در منطقه، گفت: باید همکاری های دوجانبه و چندجانبه خود را تا از بین رفتن کامل افراطی گری در منطقه ارتقاء دهیم.

    عبدالله عارف‌اف با تاکید بر اینکه ازبکستان از حضور و فعالیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی ایران استقبال می کند، افزود: سطح همکاری ها و مبادلات تجاری دو کشور در ماههای اخیر نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته اما هنوز از تمام ظرفیت های دو کشور به طور کامل استفاده نشده است.

    وی حمل و نقل را از زمینه های مهم برای توسعه همکاری های تهران- تاشکند دانست و گفت: اقتصاد دو کشور باید مکمل یکدیگر باشند و امیدوارم با برگزاری کمیسیون مشترک همکاری ها در آینده نزدیک، شاهد گسترش مناسبات دو کشور باشیم.

    وی بر ضرورت توسعه همکاری های فرهنگی دو کشور تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت های ایران در مرمت و بازسازی آوار باستانی و آموزش زبان فارسی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو