فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خبر داد؛

۱۶۵ میلیون جابجایی مسافر با اتوبوس در ۴ ماهه نخست امسال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، ۱۶۵ میلیون جابجایی مسافر توسط اتوبوسرانی انجام شده است.

۱۶۵ میلیون جابجایی مسافر با اتوبوس در ۴ ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پیمان سنندجی ، با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بالغ بر دو میلیون نفر جابجایی مسافر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در دو بخش عمومی و خصوصی انجام می‌ شود، عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، 165 میلیون جابجایی مسافر توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران صورت گرفته است؛ که این رقم با دوره مشابه سال قبل به طور تقریبی برابری می کند. 

    وی در مورد نصب فیلتر جذب دوده روی اتوبوس‌های شرکت واحد توضیح داد: تاکنون تعداد 41 دستگاه فیلتر جاذب دوده نصب شده است. همچنین قرارداد 100 دستگاه اتوبوس دوکابین با شرکت خودرو سازی «اسنا» به امضا رسیده است و فاز اول این قرارداد تا پایان تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: با عنایت به مصوبه هیات دولت مبنی بر نصب فیلترهای جذب دوده روی خودروهای کارکرده عمومی با طول عمر هشت سال، بخشی از اتوبوس‌ها به دلیل عمر بالای 10 سال قابلیت نصب فیلتر دوده را ندارند و در الباقی که حداکثر 700 دستگاه پیش بینی می‌شود، تا سال 1401 به مرور فیلتر جذب دوده نصب می شود.

    سنندجی در مورد آمار تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد، بیان کرد: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای 5 هزار و 926 دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی است که از این تعداد یاد شده هزار و 342 دستگاه در بخش عمومی و 4 هزار و 584 دستگاه آن در بخش خصوصی فعال هستند.

    وی افزود: از کل اتوبوس‌های در اختیار 3 هزار و 382 دستگاه دیزل، 2 هزار و 480 دستگاه گاز سوز و 64 دستگاه برقی هستند. متوسط طول عمر ناوگان با 11.5 سال نشان می دهد که 3 هزار و 232 دستگاه، معادل 54 درصد ناوگان فرسوده است.

    سنندجی در مورد ورود هزار دستگاه اتوبوس به پایتخت در سال جاری نیز گفت: برابر با برنامه 5 ساله توسعه شهر تهران به طور کلی 500 دستگاه اتوبوس جهت نوسازی و 500 دستگاه اتوبوس جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی در سال 1398 پیش بینی شده است.

    به گفته‌ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به منظور افزایش امنیت شهروندان و کاهش مخاطرات احتمالی، سرعت تردد ناوگان جمعی در خطوط اتوبوسرانی 50 کیلومتر تعیین و با عنایت به فاصله بین اکثر ایستگاه‌های اتوبوس (700 متر) و لزوم توقف در تمامی ایستگاه‌های مصوب، بعضاً دستیابی به سرعت تعیین شده نیز امکان پذیر نیست.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو