فونیکسریمکسبهتام

گزارش شرکت کنترل ترافیک درباره آثار طرح‌های ترافیکی در پایتخت

کاهش ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد+نمودار

عصر خودرو- شرکت کنترل ترافیک تهران اعلام کرد: مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیرماه امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که در هر سه محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خارج از این محدوده‌ها، حجم ترافیک به میزان ملموسی کاهش‌یافته است؛ هرچند میزان این کاهش برای محدوده‌های مختلف، متفاوت بوده است.

کاهش ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد+نمودار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری« ایسنا، شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از نرم‌افزار مسیریاب نشان، که یکی از پراستفاده‌ترین مسیریاب‌هاست و بر روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصب‌شده است، که وضعیت ترافیک تیرماه سال 97 پایتخت را با تیرماه 98 مقایسه کرده و دریافته است که با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدوده‌های ترافیکی، از میزان حجم انبوه تردد در این مسیرها کاسته شده است.

    یافته‌های حاصل از این نرم‌افزار مسیریاب، گزارش‌های قبلی برگرفته از داده‌های دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا به‌جای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیرماه 98 داشته است و در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آن‌ها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) ‌از کل معابر شهر قرار می‌گیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.

    بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی6:30 صبح تا 20:30 شب از 5.6 کیلومتر به 3.6 کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود 35 درصد کاهش تردد داشته است.

    مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از 25 کیلومتر به 12.3 کیلومتر و به عبارتی حدود 50 درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی 16 الی 19 نیز به‌طور بسیار محسوسی قابل‌مشاهده است.

    نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدوده‌های ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از 54.2 کیلومتر به 38.1 کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که 30 درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدوده‌های ترافیک تحقق‌یافته است.

     

     

     

     

    گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی طرح ترافیک، از 24.7 کیلومتر به 25.9 کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است که به عبارتی 5 درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بوده‌ایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از 31.1 به 33.7 کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از 8 درصد افزایش‌یافته است.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ نکته دیگر در این گزارش که به آن اشاره‌شده، متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا است که از 37.6 به 39 کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو