فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه کشور:

پراید پلاک نمی شود

شناسایی سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌ها

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور گفت: برای کاهش سوانح جاده ای تاکنون ۳ هزار نقطه پر حادثه شناسایی شده که باید اصلاح شود و از سال آینده نیز پراید به هیچ عنوان پلاک گذاری نخواهد شد تا از تلفات کم شود.

پراید پلاک نمی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  سردار سید تیمور حسینی در حاشیه سفر به استان قزوین  اظهارداشت: در چهار ماهه اول سال 98 با یک اختلاف ناچیز نسبت به سال گذشته در تعداد حوادث روبرو هستیم که خیلی آمار مناسبی نیست و انتظار ما از مدیران دستگاهها این است که با برنامه ریزی برای کاهش تلفات اقدام کنند. 

    وی بیان کرد: اقداماتی که در سطح کشور و در استانها انجام می شود تلاشهای خوبی است بویژه در قزوین که از استانهای موفق ما محسوب می شود روند کاهش سوانح و تلفات همواره محقق شده و ما نیز انتظار داریم در سال جاری نیز حداقل 12 درصد از سوانح و کشته ها کم شود.

    حسینی تصریح کرد: در استانهایی مثل قزوین به این چشم انداز نزدیک شده ایم ولی تاثیری که استانهای بزرگ مثل کرمان و فارس خراسان دارند و آمار سوانح آنها بالاست شرایط را سخت کرده و نسبت تصادفات در این استانها بالاست لذا انتظار داریم از برنامه ریزی و همکاری صورت گرفته در قزوین الگو برداری شود تا بتوانیم به کم شدن حوادث کمک کنیم.

    وی اظهارداشت: هدایت و راهبری که با مدیریت استاندار قزوین صورت گرفته این بستر را فراهم کرده که روند کاهشی سوانح جاده ای و میزان تلفات هر سال به صورت مستمر محقق شود و این روند باید الگویی باشد برای تمام استانهای دیگر تا به چشم انداز تعیین شده خود در کاهش تصادفات دست یابند.

    پراید را از سال آینده پلاک گذاری نمی کنیم

    رئیس پلیس راه کشور در خصوص تصمیم جدی پلیس برای جلوگیری از تردد پراید در جاده ها گفت: شماره گذاری سواری پراید در سال 99 متوقف خواهد شد  زیرا آمارها نشان می دهد که سهم دخالت این وسیله در سوانح منجر به مرگ بسیار بالاست و همین امروز تصادفی در استان فارس رخ داد که دربرخورد پراید با یک پژو هشت نفر کشته شدند که این تلفات زیبنده ما نیست.

    سردار حسینی اظهارداشت: در هر تصادفی این سواری غیر ایمن دیده می شود و یک بار برای همیشه باید تعیین تکلیف شود و خودروی ایمن تر که بتواند جان سرنشینان را در وقوع حادثه در امان نگه دارد جایگزین آن شود.

    رئیس پلیس راه کشور یادآورشد: موضوع پیشگیری از سوانح از موارد مهمی است که در کنار کاهش صدمات و  تلفات جانی برای ما در اولویت است و یک بار برای همیشه باید تعیین تکلیف شود و نگذاریم خودروهای غیر استاندارد و نا ایمن در جاده ها تردد کنند.

    حسینی در پاسخ به این سوال که سالهای گذشته نیز موضوع جلوگیری از پلاک گذاری خودروی پراید مطرح شد اما به نتیجه نرسید گفت: پلیس در این فرآیند یک عضو است اما عزمش جدی است هر چند به تنهایی نمی تواند بسیاری از اتفاقات را رقم بزند لذا انتظاری که داریم این است برای نجات جان انسانهایی که بسادگی در سوانح جان می بازند باید همه دستگاه ها این عزم و ارده جدی را داشته باشند تا از تردد خودروهای غیر ایمن درجاده ها جلوگیری شود.

    وی در خصوص استانهای پر حادثه اظهارداشت: بیشترین سوانح جاده ای در استان های فارس، کرمان، خراسان رخ می دهد که تلفات آنها نیز بالاست و در ماههای مرداد و شهریور هم برای ما مهم است و از استانهایی که بیشترین تصادف و تلفات را دارند در این ماه باید از حداکثر توان خود برای کنترل محورها استفاده کنند و سایر دستگاه ها نیز شرایط آماده باش را برای خود قائل شوند و با یک اقدام نظارتی و کنترلی پررنگ تر در صحنه باشند.

    آمایش پاسگاهها در دستور کار است

    رئیس پلیس راه کشور اظهارداشت: طرح آمایش پاسگاه ها نیازمند یک بازنگری است و چون شاهد ایجاد راه های جدید هستیم و راه هایی که بواسطه افتتاح آزاد راه ها و بزرگراه های جدید ایجاد شده اند بر این اساس ما باید بر آمایش پاسگاه ها بازنگری داشته باشیم که این کار در دست مطالعه است و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی هماهنگی و تبادل نظر صورت گرفته تا در راه های جدید محلی را برای احداث پلیس راه پیش بینی کنند.
    3 هزار نقطه حادثه خیز در راههای کشور شناسایی شده است

    وی در ادامه در خصوص نقاط پرحادثه کشور گفت: در حال حاضر حدود سه هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده ولی اگر مطالعه بیشتری صورت گیرد این عدد تغییر می کند که با اقدامات انجام شده بخشی این نقاط رفع ایراد شده و معایب و اصلاحاتی رد آنها صورت گرفته و برخی نیز در دست اصلاح هندسی است.

    سردار حسینی یادآورشد: عملیات عمرانی اساسا ارتباط مستقیم با تخصیص اعتبار و بودجه لازم دارد و بعد از اینکه اعتبار اختصاص یافت زمانی هم برای اجرای پروژه باید در نظر گرفت اما در نهایت امیدوارم در سال جاری بتوانیم 35 تا 40 درصد این نقاط پر حادثه را برطرف و اصلاح کنیم.

    وی در خصوص نقش روشنایی راهها در کاهش سوانح گفت: یکی از مشکلات جدی ما بخش روشنایی است و تامین آن در آزادراه ها از الزامات است و در این میان در نقاط پرحادثه نیز به روشنایی نیاز داریم و یکی از مطالبات مردم و رانندگان در مکانهایی که عوارض پرداخت می کنند همین رفع ایرادات است.

    رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: برخی کارها مانند روکش آسفالت و تامین روشنایی معابر می تواند بخشی از تصادفات آزادراه ها را کم کند زیرا برخی از حوادث بدلیل کم بودن میدان دید رانندگان رخ می دهد که امیدواریم با همکاری وزارت نیرو و راه و شهرسازی بتوانیم همه راه ها را از حیث روشنایی تجهیز کنیم.

    وی در خصوص افزایش جریمه ها نیز گفت: در هر سه سال یکبار باید افزایش جریمه انجام شود اما تدابیر لازم باید از طریق هیئت مدیره ناجا ابلاغ شود که در این میان قانون رسیدگی به تخلفات پیش بینی کرده که این افزایش هر سه سال یکبار صورت گیرد.

    حسینی در مورد کاهش ترافیک در رودبار و منجیل و اتصال آزاد راه قزوین به رشت در این مسیر هم اظهارداشت: باید در سالهای گذشته این مسیر 5 کیلومتری به آزادراه متصل می شد که  در حال حاضر این قطعه باقیمانده که در دست ساخت است که امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آن قطعه باشیم البته قبل از افتتاح باید بازدیدهای فنی توسط پلیس هم صورت گیرد تا ایمن بودن آن تایید شود.



     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو