فونیکسریمکسبهتام

روحانی:

امروز صادرکننده بنزین، گازوئیل و گاز هستیم

عصر خودرو- رئیس جمهور سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ را اقدامی ارزشمند ، حائز اهمیت و هدیه‌ای بسیار بزرگ از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای مردم عزیز کشورمان دانست و تاکید کرد: این سامانه پدافندی از سامانه اس ۳۰۰ قوی تر و بسیار نزدیک به اس ۴۰۰ است و نقش مهمی در پدافند هوایی کشور دارد.

امروز صادرکننده بنزین، گازوئیل و گاز هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با عنوان «صنعت دفاعی، پیشگام در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی» با تبریک ایام عید سعید غدیر ، میلاد امام هفتم حضرت موسی بن جعفر(ع) و گرامیداشت هفته دولت و روز صنعت دفاعی، گفت: امیدوارم روابط ایران با همه کشورهای دوست از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی روز به روز مستحکم‌تر از گذشته شود.

    روحانی در این مراسم که با حضور مسئولان عالیرتبه کشوری و لشکری و برخی سفرا و وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران برگزار شد، با بیان اینکه صنعتگران دفاعی کشور، همواره و هر سال در روز صنعت دفاعی هدیه‌ای ارزشمند و مناسب را به ملت غیور و شریف ایران تقدیم می‌کنند، گفت: سال گذشته از جنگنده کوثر که بدنه و موتور آن تماماً توسط متخصصان کشور در صنایع دفاعی ساخته شده بود، رونمایی شد و پرواز این هواپیمای جنگنده ، هدیه صنعت دفاعی کشور به ملت ایران بود.

    رئیس جمهور افزود: البته صنعت دفاعی در طول سال نیز هدایای دیگری را به ملت تقدیم کرد که از جمله آنها فعالیت زیردریایی‌ها و ناوچه‌های جدید بود که در افزایش قدرت دریایی کشور بسیار حائز اهمیت است.

    روحانی با بیان اینکه آمریکا از سال 96 توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: آنها در ابتدا به دنبال برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد جنگ روانی و سیاسی علیه ملت بودند و سپس به جنگ اقتصادی روی آوردند.

    رئیس جمهور ادامه داد: آمریکایی‌ها در سال‌های 96 و 97 علامت‌هایی هم دریافت کردند که شاید مشوق آنان برای ادامه توطئه‌افکنی در این سال‌ها بوده است اما ملت ایران هیچگاه در برابر توطئه‌هایی که دشمنان علیه‌شان طراحی کرده‌اند نه غمناک شده و نه دلشان گرفته است و همواره با روحیه لازم در برابر توطئه دشمنان ایستاده‌اند.

    روحانی با بیان اینکه توطئه‌گران در سال 96 موفق شدند از طریق عوامل خود در داخل کشور اغتشاشاتی را در تهران و برخی خیابان‌های شهرستان‌ها به راه بیندازند، گفت: آنها تصور می‌کردند که توانسته‌اند اغتشاش چندماهه‌ای را در ایران کلید بزنند اما با تدبیر مسئولان و اقدامات به موقع نیروهای امنیتی، انتظامی و مسئولان نظام این شلوغی‌ها ظرف چند روز برچیده شد و این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌گران بود.

    رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سال 97 فشار اقتصادی را با خروج از برجام علیه ملت ایران رقم زدند، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان‌شکنی، زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی و تروریسم اقتصادی است.

    روحانی افزود: آمریکا به خیال اینکه می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به واسطه این خروج غیرقانونی تحت فشار قرار دهد، همه ننگ‌ها را به جان خرید و این بسیار عجیب و غیرعقلانی است که کشوری همه ننگ‌های تاریخ را بخاطر هدفی که تصور می‌کرد به راحتی می‌تواند به آن دست پیدا کند ، برای خود خرید ولی در حقیقت این هدف آنان دست نیافتنی است.

    رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها با عهدشکنی، تخلفی سیاسی، حقوقی و اخلاقی انجام داده و قانون بین‌المللی را زیرپاگذاشته و مرتکب تخلف از قوانین بین‌المللی شدند؛ آنها خیال کردند که اگر به شرکت‌های خارجی فشار وارد کرده و با تروریسم اقتصادی یک ملت را در تنگنا قرار دهند، حتماً ظرف چند ماه موفق خواهند شد، اما اشتباه کردند.

    روحانی در ادامه به دیدار خود با یکی از سران کشورهای اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدار این مقام اروپایی به نقل از رئیس جمهور آمریکا می گفت که اگر اروپایی‌ها با ترامپ همراهی کنند و با ایران همکاری نداشته باشند، سه ماه دیگر، نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران در منطقه نخواهد بود.

    رئیس جمهور تأکید کرد: به آن مقام اروپایی گفتم آقایی که این ادعا را کرده خودش خواهد رفت و حزبش هم از قدرت ساقط خواهد شد، اما جمهوری اسلامی برای صدها سال دیگر مستحکم‌تر خواهد ماند.

    روحانی با بیان اینکه امروز یکسال از آن ملاقات گذشته است، گفت: در سال 97 آمریکایی‌ها توطئه اقتصادی را علیه مردم ما طراحی کردند. این توطئه در بازار باعث ایجاد عدم تعادل شد و مردم تا حدی نگران شدند اما با آگاهی و هوشیاری خود مقتدرانه مقاومت کردند و امسال که تحریم آمریکا از سال گذشته شدیدتر شده و از هر زمان دیگری این تحریم‌ها سنگین‌تر است، مردم نشان دادند که این تحریم‌ها نمی‌تواند در مقابل مقاومت آنها اثری داشته باشد.

    رئیس جمهور ادامه داد: یک ابرقدرت تمام امکانات خود از سازمان سیا گرفته تا خزانه‌داری، وزارت خارجه، نیروهای امنیتی و همه جاسوس هایش در دنیا را بسیج کرده تا ببیند کدام کشتی به بنادر ایران نزدیک می‌شود یا از بنادر ایران خارج می‌شود.

    روحانی با بیان اینکه هیچ‌وقت آمریکا به این اندازه از نظر حقوقی و سیاسی، ضعیف‌تر، مهجورتر و منزوی‌تر نبوده است و در تاریخ چنین وضعیت ضعیفی برای آمریکا به یاد ندارم، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا همین 2 روز قبل در سازمان ملل غم و غصه سال آینده خود را در مورد ایران اظهار کرده و گفت که اگر برجام باقی بماند سال آینده تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته می‌شود و این کشور می‌تواند سلاح بخرد و فشار و تنگنایی که بر علیه آن درست کرده بودیم، برداشته می‌شود.

    وی افزود: دیدید که وزیر خارجه آمریکا با چه نگرانی و غم و غصه‌ای این موضوع را بیان کرده و علیه ایران صحبت کرد اما حتی یک نفر هم با آمریکا همراه نشد، آمریکا در تاریخ خود تا این میزان بیچاره  و تحقیر نشده بود.

    رئیس جمهور ادامه داد: سال گذشته شخص رئیس جمهور آمریکا در جلسه شورای امنیت شرکت کرد، اما هر 14 عضو این شورا با او مخالفت کرده است در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل هم همه اعضا به او لبخند تمسخرآمیز زدند و این در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است که رئیس جمهورش مورد استهزاء و تمسخر قرار بگیرد. آمریکا شکست خورده و ما موفق میدان هستیم.

    روحانی با بیان اینکه امروز شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به ما می‌گوید که وضع ما نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است و مردم آرامش بیشتر دارند و ثبات اقتصادی بیشتر شده است، گفت: آمارهای مربوط به تورم، افزایش صادرات غیرنفتی و رشد بورس،  بیانگر این واقعیت است که شرایط امسال ما بهتر از سال گذشته است.

    رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در کشور طی یک سال گذشته گفت: برغم همه شرایط سخت و تحریم‌های بی‌سابقه، در یکسال گذشته 11 سد ملی، 30 تصفیه خانه فاضلاب و 6 تصفیه خانه آب در کشور افتتاح شده و چندین هزار مگاوات به میزان تولید برق کشور افزوده شده و امروز صادرات برق و گاز و فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه به بالاترین سطح خود رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو