فونیکسریمکسبهتام

حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای

عصر خودرو- معاملات گروه خودرویی در آخرین هفته مرداد ماه به واسطه خبرهایی مبنی بر تغییر مدیر عامل ایران خودرو و برخی از مدیران زیر مجموعه تحت تاثیر حواشی قرار گرفت و از تب و تاب افتاد.

حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، معاملات گروه خودرویی در آخرین هفته مرداد ماه به واسطه خبرهایی مبنی بر تغییر مدیر عامل ایران خودرو و برخی از مدیران زیر مجموعه تحت تاثیر حواشی قرار گرفت و از تب و تاب افتاد.

    به علاوه بخشی از سهام گروه خودرویی مربوط به قطعه سازان در آخرین هفته مرداد ماه مورد استقبال سهامداران قرار گرفت؛ هر چند که کلیت بازار در هفته جاری بسیار مثبت بود و در این میان گروه خودرویی و قطعه ساز شرایط مثبت را از وضعیت کلی بازار دریافت کردند و شاخص این گروه در طول هفته مثبت بود.

    بررسی دقیق‌تر 5 نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:

     

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 9 هزار و 905 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 309 سهم اُفت کرد و حجم از 160 میلیون و 636 سهم با کاهش به 87 میلیون و 2 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با مثبت 3.5 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به رشد 0.06 درصدی رسید.

    حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای/ قطعه‌سازان در صدر توجه سهامداران


    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 4 هزار و 250 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 447 سهم کاهش یافت و حجم از 68 میلیون و 921 سهم با کاهش به 53 میلیون 622 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند صعودی 4.66 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 3 درصدی رسید.

    حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای/ قطعه‌سازان در صدر توجه سهامداران

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 4 هزار و 398 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 921 سهم کاهش یافت و حجم از 85 میلیون و 439 سهم با روند نزولی به 32 میلیون 207 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 3.91 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم منفی 0.51 درصدی رسید.

    حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای/ قطعه‌سازان در صدر توجه سهامداران


    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 9 هزار و 825 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 669 سهم افزایش یافت و حجم آن نیز از 266 میلیون و 409 سهم با اُفت به 106 میلیون و 183 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 4.49 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 0.68 درصدی رسید.

    حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای/ قطعه‌سازان در صدر توجه سهامداران


    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 645 واحدی در پایان هفته با رشد به رقم یک هزار و 774 واحدی رسید، همچنین حجم از 7 میلیون و 878 با رشد به 31 میلیون و 774 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 1.62 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به کاهش 3.51 درصدی رسید.

    حرکت خودرویی‌ها در حاشیه تالار شیشه‌ای/ قطعه‌سازان در صدر توجه سهامداران

    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین رابطه، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: معاملات گروه خودرویی این هفته  به واسطه خبرهایی مبنی بر تغییر مدیر عامل ایران خودرو و برخی از مدیران زیر مجموعه تحت تاثیر حواشی قرار گرفت و از تب و تاب افتاد.

    وی در ادامه افزود: بخشی از سهام گروه خودرویی مربوط به قطعه سازان در آخرین هفته مرداد ماه مورد استقبال سهامداران قرار گرفت؛ هر چند که کلیت بازار در هفته جاری بسیار مثبت بود و در این میان گروه خودرویی و قطعه ساز شرایط مثبت را از وضعیت کلی بازار دریافت کردند و شاخص این گروه در طول هفته مثبت بود.

    کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود مثبت بودن شاخص سهام گروه خودرویی این گروه در حاشیه قرار دارند و همچنان سهامداران نگرانی هایی در مورد وضعیت این گروه دارند که باید منتظر ماند و دید چه شرایطی در هفته های آینده برای معاملات سهام آنها پیش می‌آید.
    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو