فونیکسریمکسبهتام

انگلیس با منع تردد خودروهای شخصی به جنگ آلودگی هوا می رود

عصر خودرو- تحلیلگران کمیته منتخب علوم و تحقیقات انگلیس در گزارشی درمورد گرمایش زمین و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای، استفاده از خودروهای برقی یا پاک را راهکاری بی فایده دانسته و بر کاهش و یا منع استفاده از خودروهای شخصی تاکید دارند.

انگلیس با منع تردد خودروهای شخصی به جنگ آلودگی هوا می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نشریه «متروکو» انگلیس روز سه شنبه به نقل از کمیته منتخب علوم و تحقیقات انگلستان نوشت که تکنولوژی به تنهایی قادر به حل مشکل انتشار گازهای گلخانه ای از طریق وسایل نقلیه نیست.

    این کمیته در گزارشی اعلام کرد که دولت نمی تواند فقط بوسیله جایگزینی خودروهای موجود با خودروهای پاک، به کاهش مناسب انتشار گازهای گلخانه ای دست یابد.

    گزارش این کمیته برگرفته از مقاله یک گروه علمی مستقر در آکسفورد است که در مورد آلودگی های ایجاد شده حتی توسط لاستیک و ترمزهای خودروها نیز هشدار می دهد و مالکیت شخصی خودروها در آینده را امری غیرقانونی و فاقد اعتبار عنوان می کند.

    به تاکید کمیته منتخب علوم و تحقیقات انگلستان، پیشرفت هایی باید در حمل و نقل عمومی انجام شود و به جای مالکیت خودرو بر اشتراک وسایل نقلیه متمرکز شد. همچنین بیشتر بر پیاده روی و دوچرخه سواری که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، برای سلامتی نیز مفید است، تاکید کرد.

    در این گزارش آمده است که سال 2017 میلادی، شاهد افزایش میانگین انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل افزایش خرید خودروهایی با سطح آلاینده بالا بوده ایم زیرا مشوق های مالی برای خرید خودروهای پاک کافی نیست.

    در سال های اخیر، دولت انگلیس به دلیل لابی‌گری با کارخانه ها و صنایع اتومبیل سازی، مالیات سوخت را افزایش نداده است، این درحالیست که نمایندگان مجلس می گویند، باید از افزایش بهای سوخت نسبت به میانگین کرایه وسایل نقلیه عمومی، اطمینان حاصل کرد تا استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش یابد.

    این امر از چند طریق قابل دستیابی است:

    - ترویج و بهبود کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی

    - کاهش هزینه حمل و نقل عمومی نسبت به بهای سوخت وسایل نقلیه شخصی

    - تشویق به استفاده از کاربری خودرو به جای مالکیت خودرو (اشتراک خودرو، کرایه دادن خودرو)

    - افزایش پیاده روی و دوچرخه سواری

    دانشمندان سعی دارند با انجام اقدامات لازم و آگاهی بخشی در خصوص کاهش گازهای گلخانه ای، انتشار آن را تا سال 2050 به صفر برسانند و میراث جهانی خود را برای نسل های آینده حفظ کنند؛ دولت انگلیس چندی پیش اعلام کرد که اکنون توان آن را دارد که جهان را در مقابله با گرمایش جهانی هدایت کرده و انتشار گازهای گلخانه ای را تقریبا به صفر برساند.

    انگلیس قرار است فروش همه خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال 2040 میلادی ممنوع اعلام کند، اما به عقیده تحلیلگران این کمیته، این ممنوعیت باید تا سال 2035 میلادی اعمال شود، و به دلیل مناسب نبودن خوروهای برقی به دلیل انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای در روند تولید آنها، انتظار می رود بیشتر افراد به استفاده از دوچرخه روی آوردند.

    در همین حال، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرده که از حمل و نقل گرفته تا سیستم های گرمایشی و از برق گرفته تا کشاورزی، ما در تلاش هستیم تا اقدامات مناسبی را برای مقابله با گرمایش کره زمین در دستور کار خود قرار دهیم؛ ما از گزارش این کمیته استقبال می کنیم و یافته های آن را بررسی خواهیم کرد.

    وی افزود: از هر اقتصاد بزرگ دیگری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، فراتر رفته و سریع تر پیش خواهیم رفت تا انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2050 به صفر برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط