فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

اختلاف قیمت واردات خودروی کارکرده و صفر چقدر است؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره واردات کارکرده‌ها گفت: در صورت ورود کارکرده‌ها فاصله قیمت ۳۰ الی ۴۰ درصدی با نمونه‌های صفر کیلومتر ایجاد می‌شود.

اختلاف قیمت واردات خودروی کارکرده و صفر چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، با توجه به اینکه واردات خودروی صفر کیلومتر به کشور در شرایط حاضر امکان‌پذیر نیست، نظرهایی درباره واردات خودروهای کارکرده مطرح شده است. ورود خودروهای نو به کشور هزینه زیادی دارد چراکه به میزان تعرفه‌ها و عوارض نیز مربوط می‌شود. به این ترتیب پیشنهادهایی داده شد تا خودروهای کارکرده بتوانند به کشور راه پیدا کنند اما همچنان ابهام‌ها و مسائل مختلفی در این زمینه وجود دارد. در خصوص واردات خودروی کارکرده به کشور و میزان امکان‌پذیر بودن آن گفت‌و‌گویی با عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت گرفته که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    2 نکته برای واردات کارکرده‌ها به کشور

    رضیان درباره ورود کارکرده‌ها اظهار کرد: واردات خودروهای کارکرده به کشور امکان‌پذیر است اما 2موضوع در این زمینه مطرح است؛ یکی از این موارد مربوط به این می‌شود که شورای اقتصادی سران قوا به‌طور کلی واردات خودرو به کشور را ممنوع کرده است. مسئله دیگر به تامین ارز مربوط می‌شود و در صورتی که از منابع داخلی استفاده شود این احتمال وجود دارد که با واردات خودروهای کارکرده به کشور موافقت نکنند. این 2موضوع مورد نظر هستند و منشأ آن وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی است. به طور کلی موافق واردات خودروهای کارکرده هستیم و اگر بتوانیم از منابع ارزی خارج از کشور استفاده کنیم امکان ورود تعداد زیادی خودرو وجود دارد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفته است احتمال دارد افرادی که خودرو به کشور وارد کرده‌اند بخواهند پول ریال را به دلار تبدیل و از کشور خارج کنند.

    اختلاف قیمت صفر و کارکرده چقدر است؟

    وی در ادامه گفت: با توجه به اطلاعاتی که در دسترس داریم احتمال آزادسازی واردات خودرو برای امسال بعید است. تفاوت قیمت خودروهای کارکرده با صفر کیلومتر به نوع خودرو و حجم موتور آنها بستگی دارد. اگر خودرویی زیر 5سال کار کرده باشد فاصله قیمتی 30 تا 40درصد با خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار خواهد داشت. از لحاظ خدمات پس از فروش نیز شرکت‌ها باید سرویس ارائه دهند، ضمن اینکه باید خودروهایی وارد شوند که در کشور امکان خدمات‌دهی به آنها وجود داشته باشد. در نتیجه بهتر است سراغ خودروهایی برویم که سابقه حضور در کشور را داشته‌اند.

    خودروی داخلی به هیچ وجه قابل رقابت با نوع خارجی نیست

    رضیان در پایان اظهار کرد: درحال‌حاضر مسئولان تفاوت خاصی بین خودروهای هیبریدی و معمولی قائل نمی‌شوند. برای یک مدت خودروهای هیبریدی بازار بسیار خوبی پیدا کرده بودند و تخفیفات خوبی به آنها داده شد. افرادی که درحال‌حاضر تصمیم‌گیرنده هستند تفاوتی در این گونه خودرو نمی‌بینند و نگاه این است که به تولید خودروی داخلی ضربه وارد می‌شود. گفته می‌شود که ما باید به سمت تقویت محصولات تولید داخلی برویم، در صورتی که این خودروها فناوری هیبریدی ندارند. ما قراردادهای مشترکی با پژو، سیتروئن و رنو داشتیم و اگر در آن قالب پیش می‌رفتیم امکان تولید محصولات جدید وجود داشت اما قراردادها بر هم خوردند و اگر بخواهیم درحال‌حاضر به تولید خودرو بپردازیم با توجه به تحریم‌ها فقط می‌توانیم نیازهای خودرویی را از شرکت‌های داخلی تامین کنیم. خودروهای داخلی به هیچ وجه قابل رقابت با انواع خارجی نیستند چراکه کیفیت پایین‌تری دارند و قیمت‌ها نیز بالاست. این نکته را نیز باید گفت که خودروهای موجود در بنادر و مناطق آزاد تعداد بسیار زیادی ندارند که نیاز بازار را برطرف کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو