فونیکسریمکسبهتام

واردات ۵۴۰ دستگاه خودرو لوکس با کارت بازرگانی روستایی و مالیاتی که رو هواست

عصر خودرو- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود پرونده‌های متعدد فرار مالیاتی با کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای در استان، گفت: در یکی از آخرین موارد مالیات ۵۰۰ میلیارد ریالی واردات ۵۴۰ دستگاه خودرو لوکس با کارت بازرگانی یک روستایی شناسایی شد که اخذ مالیات آن روی دست این اداره‌کل مانده است.

واردات ۵۴۰ دستگاه خودرو لوکس با کارت بازرگانی روستایی و مالیاتی که رو هواست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حسن کوماسی روز دوشنبه در دیدار با بازرس‌کل آذربایجان‌غربی افزود: این امر و موارد مشابه آن که ناشی از صدور گسترده کارت بازرگانی بوده، یکی از مهمترین مشکلات حوزه مالیاتی استان است که معضل فرار مالیاتی را در این منطقه دامن می‌زند.

    وی اضافه کرد: موضوع دریافت مالیات ارزش افزوده و علی‌الحساب به ماخذ ارز دولتی از واردکنندگانی که از کارت دیگران استفاده می‌کنند، باعث تشدید دلالی‌ها و به‌تبع آن افزایش معوقه‌های مالیاتی در این حوزه برای استان خواهد شد.

    وی تاکید کرد: برای کاهش آثار منفی این موضوع، دریافت مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان بر اساس نرخ ارز نیمایی یا سنایی ضروری است.

    مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از رشد 37 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نشان‌دهنده تلاش بیشتر این بخش برای تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده به‌ویژه از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی است.

    کوماسی افزود: این افزایش بدون فشار بر مؤدیان و از طریق مقابله جدی با موضوع فرار مالیاتی و وصول معوقات صورت گرفته‌ است.

    وی اضافه کرد: امکان قانونی برای رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی وجود دارد و بر همین اساس همکاری دستگاه‌های نظارتی، قضایی و انتظامی استان برای تسهیل امر وصول مالیات و مسدود کردن راه‌های فرار مالیاتی ضروری است.

    وی بر لزوم تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی جهت سرعت بخشیدن به روند مطالبه حقوق مالیاتی دولت به ویژه در زمینه وصول معوقات ناشی از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای در استان با کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها تاکید کرد.

    سالانه افزون بر 10 هزار میلیارد ریال درآمد دولتی در آذربایجان غربی وصول می‌شود که بیش از 90 درصد آن درآمد مالیاتی است.

    فرار مالیاتی از طریق کارت بازرگانی اجاره‌ای در آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر رشد بی رویه‌ای داشته که لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از این امر در راستای کاهش درآمدهای معوقه دولت اتخاذ شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو