فونیکسریمکسبهتام

نوسان شاخص در محدوده معین

حرکت گروه خودرویی با دنده یک در جاده تالار

عصر خودرو- معاملات گروه خودروییدر هفته دوم شهریور ماه روند نسبتا متعادلی را با اندکی رشد تجربه کرد، همچنان بازار در گروه خودرویی با ابهام مواجه است و نمادها صرفا بعد از تزریق نقدینگی واکنش نشان می‌دهند و مجددا با خروج نقدینگی و تزریق آن به سمت سایر نمادها شاخص این گروه با اُفت مواجه می‌شود.

حرکت گروه خودرویی با دنده یک در جاده تالار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، معاملات گروه خودرویی در هفته دوم شهریور ماه روند نسبتا متعادلی را با اندکی رشد تجربه کرد، همچنان بازار در گروه خودرویی با ابهام مواجه است و نمادها صرفا بعد از تزریق نقدینگی واکنش نشان می‌دهند و مجددا  با خروج نقدینگی و تزریق آن به سمت سایر نمادها شاخص این گروه با اُفت مواجه می‌شود.


    به علاوه در روزهای پایانی هفته معاملات بازار مثبت بود، ارزش معاملات گروه خودرویی روبه افول گذاشتند و نمادهای سایپا و ایران خودرو در آخرین روز کاری هفته منفی معامله شدند و در این میان برخی از قطعه سازان همزمان با جریان بازار حرکت و با رشد قیمتی مواجه شدند.

    بررسی دقیق‌تر 5 نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 6 هزار و 324 سهم در ابتدای هفته به 8 هزار و 95 سهم رشد کرد و حجم از 120 میلیون و 613 سهم با افزاش به 135 میلیون و 685 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با مثبت 0.83 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به رشد 0.65 درصدی رسید.
     
    سایپا

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 3 هزار و 909 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 212 سهم کاهش یافت و حجم از 29 میلیون و 21 سهم با اُفت به 19 میلیون 145 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند نزولی 0.94 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 0.69 درصدی رسید.
     
    ایران خودرو

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 3 هزار و 654 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 104 سهم کاهش یافت و حجم از 60 میلیون و 681 سهم با روند نزولی به 35 میلیون 21 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 1.59 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم منفی 0.5 درصدی رسید.
     
    زامیاد

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 6 هزار و 193 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 229 سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از 111 میلیون و 12 سهم با اُفت به 59 میلیون و 585 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.16 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم اُفت 1.01 درصدی رسید.
     
    پارس خودرو

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از یک هزار و 123 واحدی در پایان هفته با رشد به رقم 594 واحدی رسید، همچنین حجم از 26 میلیون و 859 با اُفت به 8 میلیون و 519 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.83 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به کاهش 1.98 درصدی رسید.
     
    گروه بهمن
    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین رابطه، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: معاملات بازار سرمایه در هفته دوم شهریور ماه شرایط ضعیفی را شروع کرد اما گزوه خودرویی در ابتدای هفته با صف های خرید روبرو شدند و نهایت در پایان معاملات هفته این جریان برعکس شد.
     
    وی در ادامه افزود: در حالی که در روزهای پایانی هفته معاملات بازار مثبت بود، ارزش معاملات گروه خودرویی روبه افول گذاشتند و نمادهای سایپا و ایران خودرو در آخرین روز کاری هفته منفی معامله شدند و در این میان برخی از قطعه سازان همزمان با جریان بازار حرکت و با رشد قیمتی مواجه شدند.
     
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص گروه خودرویی در مجموع معاملات هفته روند نسبتا متعادلی را با اندکی رشد تجربه کرد، همچنان بازار در گروه خودرویی با ابهام مواجه است و نمادها صرفا بعد از تزریق نقدینگی واکنش نشان می‌دهند و مجددا  با خروج نقدینگی و تزریق آن به سمت سایر نمادها شاخص این گروه با اُفت مواجه می‌شود.
     
    دارابی خاطر نشان کرد: در مجموع خبر خاصی در معاملات گروه خودرویی نیست و عملا این گروه در حال نوضان در یک محدوده معین است.
    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو