فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی خط جدید اتوبوس برقی تا پایان سال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی خط جدید اتوبوس برقی تا پایان سال خبر داد.

راه‌اندازی خط جدید اتوبوس برقی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پیمان سنندجی در مورد آخرین وضعیت اتوبوس‌های برقی در شهر تهران، گفت: سابقه تردد اولین اتوبوس‌های برقی در شهر تهران به 25 سال قبل بازمی‌گردد که برابر تصمیمات باید سه خط اتوبوس برقی در مسیرهای تهرانپارس_امام حسین، امام حسین_انتهای 17 شهریور و میدان خراسان_ راه آهن راه‌اندازی شود که دو خط این اتوبوس‌ها اجرایی شد.

    وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خطوط بی آر تی در مسیر تهرانپارس و ایجاد پیاده‌راه 17 شهریور، دو خط اتوبوس برقی جمع‌آوری شد، گفت: در  همین زمان شرکت اتوبوسرانی تصمیم گرفته که سیستم اتوبوس‌های برقی را به‌روزرسانی کند که بر همین اساس برای مدتی این اتوبوس‌ها جمع آوری شد.

    سنندجی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی اتوبوس‌های برقی مشکل  شبکه برق سیمی بالا سری آنها بود که علاوه بر آنکه آلودگی بصری ایجاد کرده و سیما و منظر  شهر را نازیبا می‌کرد، مشکلاتی در حرکت اتوبوس ایجاد می‌کرد؛ گفت: در خیابان 17 شهریور به دلیل تردد خودروها با ارتفاع بلند، حرکات دستجات مذهبی، سیم های بالایی اتوبوس مشکل ساز شده بود و این در حالی است که "در رفتن" شاخک‌های اتوبوس‌های برقی و قطع سیستم برق و یا حتی برق گرفتگی موجب افزایش بهسازی مسیر اتوبوس برقی شد.

    وی با بیان اینکه تست‌های دوره‌ای خاص اتوبوس‌های برقی انجام شده و در حال حاضر 64 دستگاه اتوبوس به روزرسانی شده است، گفت: در همکاری با دانشگاه تهران نسبت به طراحی باتری‌های لیتیوم که مخصوص اتوبوس‌های برقی است، اقدام کرده تا در مکان‌هایی که امکان نصب شبکه برق بالاسری، وجود ندارد از باتری استفاده کنیم.

    سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس برقی در میدان خراسان فعالیت می‌کند، گفت: البته قرار است مسیر  اتوبوس برقی میدان خراسان تا پایانه جنوب و میدان خراسان تا میدان راه آهن ایجاد شود و سعی بر این است که خط اتوبوس برقی خراسان تا راه آهن را تا پایان سال راه‌اندازی کنیم.

    وی با بیان اینکه هزینه‌های بازسازی اتوبوس‌ها بیش از 15 میلیارد تومان بود، گفت: البته در اعتبارات امسال نیز 15 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد لزوم فعالیت اتوبوس‌های برقی با وجود مشکلات فراوان، گفت: در حال حاضر دنیا به سمت کاهش آلودگی هوا است و برای تحقق این مهم از سیستم‌های کم آلاینده همچون حمل و نقل برقی یا هیبریدی استفاده می‌کنند و اگر بتوانیم حداقل در مرکز شهر با این امکانات موجود، اتوبوس‌های برقی را فعال کرده و نسبت به کاهش آلودگی اقدام کنیم، حرکت مثبتی انجام می‌شود؛ چراکه در محدوده مرکزی شهر آلایندگی زیاد است و باید از وسایل کم آلاینده‌تر استفاده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو